    From: nod <n...@U...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Date: Thu, 14 Jul 2005 18:52:45 +0200

    Wytłumacz mi jedno - jest awaria łącz terminala (CardPoint co jakiś czas
    tak ma) i nie idzie się do nich oczywiście dodzwonić. Ja notuję numer
    karty i dokonuję autoryzacji później. W związku z tym nie mam
    możliwości, by klient podpisał mi się na slipie, bo takowy nie wychodzi.
    I teraz:
    1. Załóżmy, że po godzinie wszystko z terminalem wraca do normy,
    dokonuję autoryzacji (ręcznie wpisuję nr karty), ale na slipie nie mam
    podpisu klienta. Klient składa reklamację w banku, że obciążyłem mu
    kartę a ja nie mam dowodu (podpisu), że rzeczywiście on ją dokonywał.
    Czy nie może tak być?
    2. Założenia jak powyżej, czy nie może to być polem do przekrętów gdyż
    kasjer zawsze może na podstawie danych z karty dokonać autoryzacji na
    dowolną kwotę?

    I jeszcze jedno - mówimy o kartam embosowanych czy również o płaskich?