  • 1. Data: 2005-03-06 09:21:01
    Temat: CHF kredyt hipoteczny a kurs
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktoś jest w stanie wyliczyć lub podać algorytm
    przeliczenia kredytu w CHF na PLN.

    Chciałbym wiedzieć o ile musi podskoczyć kurs CHF
    żeby przestało mi się to opłacać ?

    Kredyt 190000 na 15 lat
    CHF 3,80% rata = 1386 zł
    PLN 10,05% rata = 2047 zł

    kupno sprzedaż
    CHF/PLN 2.5153 2.5182

    z góry dziękuje
    Chauchesque

  • 2. Data: 2005-03-06 10:18:39
    Temat: Re: CHF kredyt hipoteczny a kurs
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Chauchesque" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy ktoś jest w stanie wyliczyć lub podać algorytm
    > przeliczenia kredytu w CHF na PLN.
    >
    > Chciałbym wiedzieć o ile musi podskoczyć kurs CHF

    Przestanie sie oplacac, jesli co roku Chf/Pln bedzie wzrastac o 7,25%
    (10,05-3,80 = 7,25).

    Przy zalozeniu, ze poziomy stop procentowych nie ulegna zmianie.

    Malin

  • 3. Data: 2005-03-08 23:38:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chauchesque <c...@w...pl> writes:

    > Czy ktoś jest w stanie wyliczyć lub podać algorytm
    > przeliczenia kredytu w CHF na PLN.
    >
    > Chciałbym wiedzieć o ile musi podskoczyć kurs CHF
    > żeby przestało mi się to opłacać ?
    >

    > Kredyt 190000 na 15 lat

    Pamietaj tez ze szansa na to, by stopy procentowe polskiej waluty byly
    przez nastepne 15 lat podobne jest chyba niewielka. Perspektywa euro
    takze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-03-09 08:51:22
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Pamietaj tez ze szansa na to, by stopy procentowe polskiej waluty byly
    > przez nastepne 15 lat podobne jest chyba niewielka. Perspektywa euro
    > takze.

    Rozumiem że stopy procentowe dla PLN i Euro będą jeszcze malały.
    Ale czy to nie jest tak że biorąc kredyt z góry zgadzam się na
    stope procentową, czy też jest ona korygowana w trakcie trwania okresu
    kredytu - jak to jest mogłby ktoś to bardziej zorientowany dokładnie
    wyjaśnić.

    thx
    Chauchesque

  • 5. Data: 2005-03-09 12:37:45
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Mar 2005 09:51:22 +0100, Chauchesque <c...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    > stope procentową, czy też jest ona korygowana w trakcie trwania okresu
    > kredytu - jak to jest mogłby ktoś to bardziej zorientowany dokładnie

    Oprocentowanie kredytu w walucie to LIBOR + marża Banku, w PLN to WIBOR
    + marża banku
    LIBOR i WIBOR to cena za która bank "pożycza" pieniądze na rynku
    międzybankowym i jest liczony w stosunku trzy lub sześcio - miesięcznym.
    Jest to wg tabel kursów międzybankowych.
    Oprocentowanie kredytu zmienia się więc w czasie.
    Przeliczenie kredytu z waluty na PLN to po prostu przeliczenie kapitału
    po kusie
    kupna/sprzedaży w danym banku, a do tego dochodzi aktualne (w momencie
    przeliczania)
    oprocentowanie i ewentualna marża za tą operacje, jeżeli bank to
    przewiduje

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 6. Data: 2005-03-11 13:33:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chauchesque <c...@w...pl> writes:

    > Rozumiem że stopy procentowe dla PLN i Euro będą jeszcze malały.

    Tego nie wiem. Mozna spodziewac sie, ze przynajmniej zlotowkowe.

> [...]
    > stope procentową, czy też jest ona korygowana w trakcie trwania okresu
    > kredytu - jak to jest mogłby ktoś to bardziej zorientowany dokładnie

    Przy dlugoterminowych dla konsumentow stopa jest praktycznie zawsze
    zmienna. Stad wlasnie mozliwosc, ze warunki oplacalnosci tez sie zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2005-03-12 21:30:48
    Od: b...@o...pl

    Dla kredytu hipotecznego w CHF musisz rozwazyc 2 ryzyka
    1. waluty - na stronach np.efix.polska mozesz rozwazyc kurs chf.Nie wiem na
    jaka kwote bierzesz kredyt, ale dla 100 CHF raty kazdy grosz kursu w gore to
    miesiecznie wiecej to 1 PLN teraz chf kosztuje ok 2,6 ale jeszcze 3 mies. temu
    bylo to nawet 3.2 rozwaz to. 50 gr to juz spory wydatek
    2. kursy - pewnie bank da ci kredyt CHF libor + 3 % teraz jest to nisko (0.8%)
    ale moze wypalac na 3% dla ciebie oznacza to 6 %. mozesz sprawdzic libor chf
    np. na http://www.finanse.hoga.pl/.

    Generalnie chf jest teraz za nisko (obejrzyj wykresy) aby brac w nim kredyt.
    Pol roku temu jak kosztowal 3.1 to bylbys gosc bioroc go.
    Opowiadam moje doswiadczenie od 3 lat splacam kredyt e CHF. Jezeli chcesz
    konkretne cyfry musisz poda kwote kredytu.
    Pzdr

  • 8. Data: 2005-03-14 08:20:35
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message 6...@n...onet.pl, Użytkownik
    <b...@o...pl> wrote:
    > 2. kursy - pewnie bank da ci kredyt CHF libor + 3 % teraz jest to
    > nisko (0.8%) ale moze wypalac na 3% dla ciebie oznacza to 6 %. mozesz
    > sprawdzic libor chf np. na http://www.finanse.hoga.pl/.

    O ile pamiętam to około 1991 roku LIBOR dla CHF wynosił
    około 8, a kilka lat temu 0.2
    Tak więc rozpiętość zmian jest spora.
    Ciekawi mnie natomiast porównanie wysokości LIBORu z WIBORem.
    Czy rosły i malały razem w podobnych proporcjach. To również
    byłaby informacja czy lepiej w PLN czy CHF. Bo jak LIBOR wzrośnie
    do podanych przez ciebie 3% to trzeba też patrzeć czy WIBOR też nie
    wzrósł. Bo jeśli też rośnie to jeden diabeł w czym się spłaca.
    Muszę sobie zrobić takie porównanie... Chyba że gdzieś takie
    już jest??

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 9. Data: 2005-03-18 21:27:59
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > wzrósł. Bo jeśli też rośnie to jeden diabeł w czym się spłaca.
    > Muszę sobie zrobić takie porównanie... Chyba że gdzieś takie

    Tu chyba nie ma zadnej korelacji, jak pamietam co mnie uczono CHF jest
    postrzegany jako bezpieczna waluta tzn. taka ze w niespokojnych czasach warto
    w nia inwestowac (wojny itd.). Oznacza to ze "swiat" kupuje chf jak jest
    niespokojnie i dlatego LIBOR CHF spada (bo jest popyt na ta walute). A polski
    WIBOR jest zalezny od cholera wie czego (Hausner, deficyt, rzady, inflacja
    itd.). Wydaje mi sie, ze jednak Szwajcaria jest bardziej przewidywalna od
    Polski.