  • Data: 2015-09-08 10:05:54
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > To też jest wybór. W końcu skąd ten mit, że jedyną możliwością
    > zaspokojenia potrzeby mieszkaniowej jest kupno mieszkania?

    Skąd ten mit, że "potrzeba mieszkaniowa" musi być "zaspokojona" i to na
    odpowiednim poziomie?

    Są tacy, to uważali że mają potrzebę mieszkaniową i ona musi być
    zaspokojona, więc brali kredyty i godzili się na warunki podpisując
    umowy kredytowe. Umowy pewnie czytali przed podpisaniem. Jeśli nie
    czytali, to do siebie mogą kierować pretensje.

    Są tacy, co uważali, że mają potrzebę mieszkaniową i ona musi być
    zaspokojona, ale nie brali kredytów, bo uważali, że ryzyko jest za duże.
    W ciągu 30 lat kredytowania mogą przecież stracić pracę, kurs może się
    zmienić, oprocentowanie może się zmienić itp., a kwota kredytu (cena
    mieszkania) jest za wysoka, żeby brać na siebie to ryzyko. Do dziś
    mieszkają w klitkach/z rodzicami/dziadkami/kolegami/na wsi w chacie
    skleconej itp.

    Teraz ci, którzy zaspokoili swoją potrzebę mieszkaniową mają otrzymać
    pomoc, w związku z tym, że podjęte przez nich decyzje okazały się nie
    tak dobre, jak by się tego chciało. Może się okazać, że ten, co się
    powstrzymał od zaciągania ryzykownego kredytu i nie zaspokoił swojej
    potrzeby mieszkaniowej, teraz będzie się składał na pomoc dla tego,
    który podjął ryzyko, ale teraz chciałby uniknąć konsekwencji...