  • 11. Data: 2010-05-24 20:30:15
    Temat: Re: CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@o...pl wrote:
    > kupilem na 12 rat pralke. Z 8 ratą spoźniłem się 3 tygodnie, uregulowalem i
    > placilem dalej zgodnie z harmonogramem. Po calkowitym spłaceniu rat trafil mi
    > sie laptop, chce brac na raty - odmowa, ide do banku po pozyczke gotówkową -
    > odmowa, co sie dzieje pytam, figuruje Pan w BIK KLD i nie dostanie pan nic na
    > raty w ciagu najbliższych 5 lat - dziekuje pie....nemu cetelemowi, bo tylko w
    > nim sie zadluzylem, pierwszy i zarazem ostatni raz.
    > Wnioski wysuncie sobie sami.

    A jakie wnioski?
    Fakt, że nie zapłaciłeś raty w terminiu to tylko i wyłącznie twoja
    wina. I ten fakt utknął w BIK.
    Podziękuj "p..nemu" bankowi, który z tak błahego powodu zrobił widły i
    odmówić ci pożyczki na laptopa.

  • 12. Data: 2010-05-24 20:43:29
    Od: s...@o...pl

    > Pomieszanie z poplątaniem.
    > 1. Do biku może byc wpisane wszystko
    > 2. W BIK rzeczywiście pierwszy przedział to 0-30 dni (czyli +- spóźnenie
    > <=30 dni jest jakby brakiem opóźnienia[1])
    > 3. Nie jeden BIK na świecie. Istnieje również MIG BR, czy BI*G*i (Biura
    > informacji gospodarczej)
    > 4. Pytanie co to "BIK KLD" może chodziło o BIG KRD? (Tylko, że jakby po
    > 3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał
    > wszystkiego)

    tak mi baba powiedziala w banku, patrzac w swoj system bankowy
    BIK - biuro informacji kredytowej
    KLD - krajowa lista dłużników

    fakt jest taki jaki napisalem, czyli figuruje jako niesolidny kredytobiorca i na
    5 lat mam szlaban aby kupowac cokolwiek na raty. A czy 30 czy 60 czy 5 dni to
    tylko oficjalnie w papierach tak jest zapisane, natomiast rzeczywistosc jak
    widac jest zgoła odmienna czego jestem ku...a zywym przykladem. Zaprawde
    powiadam wam, nie mam pojecia czym sie narazilem, odnosze tylko wrazenie ze
    powstala jakas fatalna pomyłka za która teraz płace. Jak to odkrecic, do kogo
    sie zglosic to nie mam pojecia, cetelem odbija pilke, BIK nie odpowiada
    naklaniajac mnie na zaplacenie za tzw. raport plus gdzie znajde odpowiedz, ale
    co ja tam moge znalezc, skoro moja historia kredytowa to pralka na 12 miesiecy.

  • 13. Data: 2010-05-24 20:56:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > naklaniajac mnie na zaplacenie za tzw. raport plus gdzie znajde odpowiedz,
    > ale
    > co ja tam moge znalezc, skoro moja historia kredytowa to pralka na 12
    > miesiecy.

    Nie potrzebny Ci raport plus. Zamów normalną informację ustawową.

  • 14. Data: 2010-05-24 22:14:13
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 24-05-2010 22:30, witek pisze:

> [...]
    > I ten fakt utknął w BIK.
    > Podziękuj "p..nemu" bankowi, który z tak błahego powodu zrobił widły i

    Jeśli Bank ma podpisaną umowę z BIK o wymianie danych to ma obowiązek
    wpisywania poczynań kredytobiorcy. Nie jest ważne czy to 1, 3 czy 50 dni
    po terminie - wpisuje i już. Jak chcesz mieć dobrą historię to płać
    regularnie. Umowa to umowa i obowiązuje obie strony a jak się komuś nie
    podoba to niech kupuje za gotówkę. Pozdrawiam Dan.

  • 15. Data: 2010-05-25 05:01:21
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > 4. Pytanie co to "BIK KLD" może chodziło o BIG KRD? (Tylko, że jakby po
    > 3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał
    > wszystkiego)

    Wystarczy, że rata kredytu jest stosunkowo mała, za zaległość doliczane
    są odsetki karne i opłata za upomnienie (a ona czasami jest dość duża).
    Jeżeli doliczone koszty przekroczą wysokość raty to juz bardzo prosto
    dorobić się zaległości ponad 60dni - pytający napisał że po tych 3
    tygodniach zaczął spłacać zgodnie z terminarzem.

    Darek

  • 16. Data: 2010-05-25 11:32:05
    Od: orcio <o...@N...pl>

    s...@o...pl pisze:

> [...]
    > co ja tam moge znalezc, skoro moja historia kredytowa to pralka na 12 miesiecy.

    a tam od razu pomyłka to taki sposob na zrobienie z Ciebie stałego
    klienta skoro nikt poza nimi nie chce Ci już zaufać z powodu wpisu. To
    tak żartem ale skutek na serio taki osiągnęli.

    orcio

  • 17. Data: 2010-05-25 12:14:17
    Od: orcio <o...@N...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Prawo bankowe jest tak skonstruowane, ze nie ma w nim zawartych zadnych
    > konsekwencji za nierzetelne i nieaktualizowane wpisy do BIK.
    > Brak nawet regulacji wymuszajacych naprawe takich wpisow.
    > Banki sa bezkarne i korzystaja z tego.

    a może potraktować to jako pomówienie?

    orcio

  • 18. Data: 2010-05-25 13:56:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
    > krzysztofsf pisze:
    > a może potraktować to jako pomówienie?

    A dlaczego?
    Spóznił sie z wpłatą, bankl przesłał taką informację do BIK i tylko to tam
    widnieje.
    Myśle ze autor posta po 3 tygodniach wpłacił spózniona ratę bez kosztów np
    wezwania do zapłaty czy odsetek karnych i przeterminowanie "przeszlo" do
    kolejnej ratyu i przekroczyło 30dni.
    itd itd
    No chyba że cetelm podał nieprawdziwe dane do BIK więc trzeba w Cetelemie
    reklamowac aby skorygowali.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-05-25 16:30:50
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 05/24/2010 09:35 PM, s...@o...pl wrote:
> [...]
    > raty w ciagu najbliższych 5 lat - dziekuje pie....nemu cetelemowi, bo tylko w
    > nim sie zadluzylem, pierwszy i zarazem ostatni raz.

    Mnie Cetelem wpisalo do BIK (2 raty niespłacone), a ja zapłaciłem 2 raty
    do przodu i o 2 miesiące wczesniej spłaciłem kredyt (była taka
    możliwość). Zadne telefoniczne ponaglenia nie pomogły, dopiero pismo.

    K.

  • 20. Data: 2010-05-26 04:59:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.05.10 21:42, darnok pisze:

    > Zaciagasz kredyt i nie splacasz go terminowo - bank ostrzegl innych ze
    > jestes ryzykownym klientem - slusznie.

    http://www.wilkow.lubelskie.pl/index.php?option=com_
    alphacontent&Itemid=43

    --