  • 1. Data: 2011-12-13 11:59:38
    Temat: Brukselski ;) szczyt...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    I wcale nie o sczytywanie kapusty brukselki chodzi -- a o kurs euro. :)

    http://waluty.onet.pl/euro,18910,821,2,4,profile-wyk
    resy-nbp

    456 centów europejskich za jedną złotówkę

    Kurs dolca amerykańskiego jakiś nierówny ;) 3,4587

    http://waluty.onet.pl/dolar-amerykanski,18910,821,2,
    8,profile-wykresy-nbp

    Polecam eskę klasyczną. :)

    http://www.fabrykamuzy.pl/player?streamId=39&title=e
    ska_classic

    I wakacje w Szwajcarii. ;)

    http://waluty.onet.pl/frank-szwajcarski,18910,821,2,
    29,profile-wykresy-nbp

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2011-12-13 13:28:36
    Temat: Re: Brukselski ;) szczyt...
    Od: Gieniu <d...@i...eu>

    On 13 Gru, 12:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    kresy-nbp

    > 456 centów europejskich za jedną złotówkę
    >
    > Kurs dolca amerykańskiego jakiś nierówny ;) 3,4587

    jesli ktos nie przygotował się jeszcze emocjonalnie na 6zł benzyna, to
    najwyzszy czas żeby to zrobił, co by nie było zaskoczenia i pomstow ;)

  • 3. Data: 2011-12-13 13:31:53
    Od: "Konfabulator" <w...@g...pl>

    Gieniu <d...@i...eu> napisał(a):

    > jesli ktos nie przygotowa=B3 si=EA jeszcze emocjonalnie na 6z=B3 benzyna, t=
    > najwyzszy czas =BFeby to zrobi=B3, co by nie by=B3o zaskoczenia i pomstow ;=
    > )

    Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
    nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

  • 4. Data: 2011-12-13 15:36:24
    Od: Gieniu <d...@i...eu>

    On 13 Gru, 14:31, "Konfabulator" <w...@g...pl> wrote:

    > Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
    > nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

    3 zł? jak to sobie wyobrażasz? wielkie obniżenie podatków i akcyzy,
    czy może niewyobrazalne umocnienie zlotego? 8zł jak najbardziej, ale
    3 to sf

  • 5. Data: 2011-12-13 15:39:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator" jc7k49$n7i$...@i...gazeta.pl

    Gieniu> jesli ktos nie przygotował się jeszcze emocjonalnie na 6zł benzyna, to
    Gieniu> najwyzszy czas żeby to zrobił, co by nie było zaskoczenia i pomstow ;)

    Emocjonalnie? Trzeba zatankować zbiornik paliwa do pełna. :)

    > Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
    > nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

    Szykuje się jakaś denominacja złotówki? ;)

    -=-

    Polacy nie wyciągają wniosków z historii:

    -- Jan II Sobieski wspomógł Europę, aby Rzeczypospolitą
    pogrążyć w nadchodzących rozbiorach

    -- lata 90 to wyprzedawanie polskiego majątku narodowego
    obcokrajowcom żerującym na naszej złej kondycji finansowej

    -- obecnie my, (; żerując ;) na złej kondycji finansowej
    Europy, oddamy tejże Europie nasz szmal :) niejako
    w miłosiernym darze :)

    a może my powinniśmy coś od tej Europy kupić -- jakieś
    technologie, jakąś opiekę medyczną, jakieś ziemie?...

    ja chętnie bym coś kupił w ciepłych krajach -- we
    Włoszech, w Portugalii, Hiszpanii czy Grecji :)

    wygrzewałbym tam swoje kości, jakże złaknione gorąca :)

    W Augustowie ginie masa ludzi -- bo nie ma tam obwodnicy
    a nie ma, bo jaśnie oświecona Europa nie pozwoliła nam
    na zbudowanie drogi Augustów-Suwałki -- drogi prowadzącej
    po historycznym cyplu Rzeczypospolitej. :) Już Księstwo
    Warszawskie -- podarowane nam przez jaśnie umiłowanego ;)
    Napoleona Bonapartego, ale i II RP miała ów cypel nie bez
    powodu. :) Augustów jest miastem polskim -- miastem królewskim,
    nazwanym dla upamiętnienia naszego ostatniego Jagiellona, :)
    Zygmunta (po ojcu -- Zygmuncie Starym, mężu Królowej Sworzy)
    Augusta (gdyż zrodzonego w tym właśnie miesiącu) ale otoczonym
    ziemiami białoruskimi (czy ruskimi jak kto woli) litewskimi,
    pruskimi/mazurskimi itp. :) Jeżdżąc po tych ziemiach można
    zauważyć ślady zostawione (rzecz jasna nie w sensie dosłownym,
    nie ślady końskich kopyt) przez naszego ostatniego Jagiellona.

    Droga Augustów-Suwałki sankcjonuje ten historyczny cypel.

    A Zygmunt August nie jest byle jakim królem -- właśnie na
    nim kończy się dynastia, która zapoczątkowała rozprawianie
    się militarne z Krzyżakami, czyli ze szpitalnym :) zakonem
    rzekomo Najświętszej Maryi Panny, nawracającym dobrym słowem ;)
    mówionym przy dźwiękach jęków mordowaanych pogan... :)

    Ale IV Rzesza... [nie, co ja piszę...] Ale Zjednoczona Europa
    nie życzy sobie przypominania tych faktów, dlatego obwodnica
    Augustowa prowadzić ma z Białegostoku do wielebnych zakonników
    z Olsztyna, ;) tnąc ziemie Zygmunta Augusta, :) ostatniego
    z rodu solidnych przeciwników zaborczości Rzymu. :)

    -=-

    IMO to dobrze, że państwo polskie nie chce wyzyskiwania niekorzystnej
    sytuacji Europy, ale dlaczego chce, aby za błędy tejże Europy płacili
    Polacy? :) Dlaczego my, Polacy nie możemy odliczać VATu od samochodowego
    paliwa, choć nasze państwo przegrało stosowną rozprawę sądową z UE a musimy
    wprowadzić wyższą akcyzę paliwową na rozkaz tejże UE? :)

    A może ja cos plączę? :)

    -=-

    Wracając do tematyki grupy... Hm... Jak by tu wrócić...
    Mille pokazuje, jak miło usiąść na kamieniu i wygrzewać
    w słońcu kukurydzę. :) Augustów słynie na cały świat
    z pięknej_inaczej fabryki papierosów. :) Okoliczna
    ludność (dziś ta ziemia nazywa się suwalszczyzną,
    kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)
    uprawia tytoń -- dotowany przez nasze państwo od niepamiętnych czasów. :)

    Na tych terenach zapewne można by uprawiać kukurydzę, aby ją następnie
    (niemal jak tytoń?) spalać w piecach i pozyskiwać tą drogą energię do
    grzania krowich obór?... Nie tylko do obór. :) Europa grzeje także
    domy mieszkalne tą metodą. :) Czy my, Polacy nie możemy kupić (za
    ten szmal podarowywany Europie) technologii palenia kukurydzy? :)
    Czy nie można na suwalskiej ziemi (obok trawy dla krów) hodować
    kukurydzy spalanej następnie w celu pozyskania z niej odnawialnej,
    czystej/zielonej energii potrzebnej do grzania naszych domostw? :)

    -=-

    No i znów wróciłem do Augustowa?... To ostatnie miasto przed Litwą. :)
    To resztki polskiej ziemi w granicach dawnej Rzeczypospolitej Obojga
    Narodów -- federacyjnego państwa masy języków, masy narodów, masy religii,
    masy kultur i zwyczajów... Państwa z jednej strony opierającego się
    (opierającego się jak sekretarka gwałcona przez Łyżwińskiego opierała
    się w czasie gwałtu o biurku?) naporowi pruskiemu, z innej
    zaś -- moskiewskiemu a jeszcze z innej -- tureckiemu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-12-13 16:54:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gieniu" 3...@s...goo
    glegroups.com

    : 3 zł? jak to sobie wyobrażasz? wielkie obniżenie podatków
    : i akcyzy, czy może niewyobrazalne umocnienie zlotego?
    : 8zł jak najbardziej, ale 3 to sf

    Proste -- NATO, w tym i Polska wypowiada wojnę ruskim,
    wygrywa ją i zajmuje złoża naftowo-gazowe. :)

    SF z przewagą f. :)

    Co najwyżej wprowadzone zostaną nowe paliwa -- na przykład
    z rzepakowego oleju kujawska-pomorskiego. ;) BTW -- jadalny
    olej Kujawski (najdroższy z rzepakowych w Polsce) kosztuje
    16.49 złotych za litr -- w Tesco, a olej napędowy
    w Białymstoku 5.49 złotych za litr w najtańszych
    stacjach paliw tego miasta...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-12-13 17:32:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jc806s$54o$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > olej Kujawski (najdroższy z rzepakowych w Polsce) kosztuje
    > 16.49 złotych za litr -- w Tesco, a olej napędowy

    Za 3 litry -- rzecz jasna. :) Litr oleju z Kruszwicy za cenę oleju napędowego. :)

    > w Białymstoku 5.49 złotych za litr w najtańszych
    > stacjach paliw tego miasta...

    Tu złośliwie zauważę, że już noszenie dwóch takich butelek naraz
    jest dla mnie możliwe. :) [czyli -- choć młode Polki poskąpiły mi
    swych cycków do ogrzania mego kręgosłupa -- ten wraca do zdrowia]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-12-17 18:53:54
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Augustów słynie na cały świat
    >z pięknej_inaczej fabryki papierosów. :) Okoliczna
    >ludność (dziś ta ziemia nazywa się suwalszczyzną,
    >kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)

    A Białystok wsią w powiecie suraskim czy jeszcze nie istniał? ;)

  • 9. Data: 2011-12-18 00:27:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" jciog8$f9v$...@i...gazeta.pl

    > A Białystok wsią w powiecie suraskim czy jeszcze nie istniał? ;)

    Mechanicznego konia z rozrządem ;) temu, kto zna rzeczywistą
    historię Białegostoku. :) Wiadomo, że wcześniejszy herb tej
    mieściny zawierał w sobie postać gryfa oraz koronę. Ani chybi
    znaczyło to, że posiadłość należała do Gryfitów (choć leżała
    raczej na ziemiach ruskich, nie kaszubskich) i do Korony.

    Suwałki mają od dziś tomograf (czy inny rezonator magnetyczny)
    o czym radio trąbi cały dzień!!! Na razie urządzenie jest
    zdemontowane, w kawałkach, ale już jest!!!

    Niedawne wojewódzkie miasto ma tomograf!!!!

    -=-

    Suraż stracił na znaczeniu na rzecz Łap dzięki linii kolejowej,
    której surażanie nie chcieli. :) Białystok też wiele zawdzięcza
    tej linii, natomiast pobliski Supraśl ponoć wiele stracił przez
    tę linię na rzecz Białegostoku. :) Moje tereny to przemysł
    znany z Ziemi obiecanej Reymonta. :)

    Oczywiście dziś po tym przemyśle zostały jedynie galerie handlowe. ;)
    Cały przemysł przeniesiono do Chin. :) Może nie wiesz, gdzie leżą
    Chiny i czym w ogóle są. To takie potężne państwo z potężnym narodem,
    które być może kupi nasze długi... :) Może nawet coś u nas zainwestuje,
    może da Polakom pracę -- już daje, co widać w czasie budowy dróg... ;)

    -=-

    Jeszcze 30 lat temu Białystok określano mianem wiosek zagonionych w bloki. :)
    Teraz to miasto całą gębą. Ciasne, smrodliwe, zaściankowe, pozbawione
    zieleni i tak zwanej kultury (internet ;) i opero-filharmonia ma ponoć
    zmienić coś w tej materii) w którym od wielu lat (od czasu budowy
    Uniwersytetu Warszawskiego filii w Białymstoku?) ścierają się dwie
    teorie i dwie myśli narodowe -- ludzie ze Stolicy i z Białorusi. :)
    W chwili obecnej wygrywa opcja białoruska. :)

    -=-

    Jak już zauważyłem wcześniej -- nie bez powodu ziemia białostocka
    nie została włączona do Księstwa Warszawskiego, choć została tam
    włączona ziemia augustowska i suwalska.

    Pisałem także wielokrotnie i o tym, że mieszkam na styku różnych kultur,
    religii i języków oraz religii. Prusy (Niemcy) i Litwa na północy, na
    południu i wschodzie Białoruś i Ukraina, dookoła oczywiście żydzi,
    niedaleko Tatarzy...

    Ale z jakiegoś powodu Braniccy w swym herbie umieścili koronę.
    Później ten herb już zawierał i litewską Pogoń, i polskiego orła.

    -=-

    Dziś nawet Wikipedia pisze o Branickich:

    Dopiero król August III w przywileju dla miasta z 1 lutego 1749 r. nadał
    miastu jako nowy herb znak herbowy Branickich -- fundatorów i właścicieli
    miasta. Był to Gryf wspierający się na inicjałach Jana Klemensa Branickiego
    (JKB). Pomimo to na dokumentach miejskich wciąż używano pieczęci z jeleniem.

    Po śmierci Jana Klemensa Branickiego w 1771 r. właścicielką Białegostoku
    została Izabela Branicka z Poniatowskich, żona Jana Klemensa. Po 1795 r.
    Białystok stał się siedzibą nowo utworzonej prowincji Prus Nowowschodnich,
    ale nadal był miastem prywatnym Izabeli Branickiej.

    Kto wie -- może kiedyś doczekam się i tego, ze Wikipedia opowie historię
    Białegostoku, którą znam od czasów, gdy byłem małym dzieckiem, gdy miałem
    kilka lat. :)

    -=-

    Obecnie w Białymstoku mieszkają Braniccy (nawet jeden z nich uczył mnie
    astronomii, gdy studiowałem fizykę) ale to nie są potomkowie właścicieli
    miasta, lecz ludzie sprowadzeni tu ze wschodu -- delikatnie ujmując. ;)
    (o czym profesor Branicki mówi otwarcie, acz niechętnie -- po ,,lekkim''
    dociśnięciu)

    -=-

    Gryfitów najłatwiej spotkać na wybrzeżu -- na ziemiach kaszubskich,
    ale ponoć nasz Gryfita przybył tu z Małopolski. :) Kaszubi nie są
    Polakami, ale z jakiegoś powodu utożsamiają się z Polską, :) choć
    zachowali swój własny, odrębny język i swoją mentalność -- jakże
    inną niż białostocka na przykład. :)

    -=-

    Wróćmy do Zielonej Wyspy... Leki mają drożeć, lekarze mają nie wypisywać
    recept lub będą pisali je tak, aby pacjent płacił 100%... Tomografia czy
    rezonans magnetyczny to droga diagnostyka... Zieleń Wyspy może złuszczyć
    się a leczenie może być coraz droższe... Chińczycy mogę nie zechcieć
    leczyć nas, Europejczyków akupunkturą... IMO złe czasy nadchodzą dla
    Polski... ;)

    [jeszcze powinienem coś napisać o chujostwie Jana Pawła II, ale jakoś
    zmęczony jestem... może mi ludzie wybaczą... toż chyba nie musze pisać
    w każdym poście o tym, ile zła odebrałem od ,,Sług Bożych'' Jana Pawła II...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'