  • 41. Data: 2002-10-14 13:28:48
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 14, 2002 at 12:45:04PM +0200, Dave wrote:

    > nikomu nie odbieram prawa - po prostu dziwie sie temu. Nikogo tym bardziej
    > nie obrazam.

    Bije sie w piers, to jakis loś od 'klarnetow' wyzywal.

    > wole byc pozbawionym 50zl niz karty z limitem 10tys zl.

    Wole byc pozbawionym ubezpieczonej karty niz kasy. Sztuka w tym jakiej
    karty uzywasz.

    --

    --w

  • 42. Data: 2002-10-14 15:28:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > zycie bez gotowki moze byc bardzo uciazliwe i dziwia mnie osoby celowo nie
    > noszace zadnej gotowki a noszace karty. Biletu na trawaj w kiosku tez na
    > karte nie kupisz...

    Mam karte warszawska ;) Miesieczny bilet...

    Zawsze pamietaj - moge wyciagnac pieniadze z bankomatu, ale nie robie tak,
    ze zawsze mam gotowke. Bo troche klopotliwe byloby isc do bankomatu zawsze
    jak zawartosc portwela bedzie mniejsza niz 50 zl.

  • 43. Data: 2002-10-14 15:28:49
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    > 2zl to ja musze miec na parkometr, a i tak wciaz sie zbieram aby kupic
    karte.

    Ja place SMSem...
    1 zl mam na wozek w supermarkecie..

  • 44. Data: 2002-10-14 15:50:09
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    > jest chyba malo prawdopodobne zeby osoba placaca za karte 70zl rocznie czy
    > nawet wiecej nie miala przy sobie 10zl... Ja z reguly nosze przy sobie
    > przynajmniej kilkadzisiat zlotych mimo posiadania wielu kart roznych
    > systemow. Nie chce mi sie biegac za bankomatem jak terminale padna a chce
    > kupic cole w supermarkecie...

    a mi sie nie chce specjalnie jechac pod bankomat jak wszedzie do obok
    mojego miejsca moge zapalcic kartą, terminale moga pasc choc robie
    zakupy codziennie od roku min. raz dziennie płacą kartą i chyba z raz
    miałem problem z autoryzacją, a bankomaty zdecydowanie czesciej mi
    odmawiały mimo, że rzadko z nich korzystam
    W sklepie obok maja awaryjne żelazko na takie sytuacje i nie narzekaja,
    że płacę kartą.

    > byc moze. Ale rzeczowa.

    niespecjalnie skoro prowizja jest proporcojnalne do wysokosci transakcji ..

    > o to ze traci sprzedawca.
    > Przez takich klientow pozniej sprzedawcy w ogole rezygnuja z terminali.
    > Pomijam juz fakt ryzyka pozostawiania swojego numeru karty przy kazdej
    > dupereli...

    tiaaaa szczególnie jak sie płaci maestro/visa elektron ;-)
    Jak nie potrafisz upilnowac swoich transakcji to potnij karty i zakup
    sobie złote dukaty, z pieniędzmi tez nie wiadomo moze fałszywe ;-)

    A pozatym nikt Ci nie każde zakładać tego POS'a u Ciebie ;-)
    Pozdr

    Ra-Ash

  • 45. Data: 2002-10-14 16:02:38
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu (odp do Dave)
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:aoenlt$f5i$1@news.onet.pl...

    > Ja place SMSem...
    > 1 zl mam na wozek w supermarkecie..

    Heh, wojna w toku ;-D

    No to wyjasnie powody placenia karta:

    - Nie nosze gotowki bo jak ja mam to zazwyczaj wydaje. Wiec srednio u mnie w
    portfelu mozna wygrzebac 10 zl, nawet z ludzmi rozliczam sie bezgotowkowo.

    - Karta place wszedzie gdzie jest taka mozliwosc.

    - Niskie keoty place testowo - z ciekawosci ktory merchant bedzie na tyle
    pomyslowy ze tak jak Rossman wprowadzi <20. Dodatkowo (ale to juz zboczenie
    osoby majacej stycznosc z handlem, obserwuje kulture sprzedawcow i sposob
    obslugi klienta).

    - Jesli sklep likwiduje terminal to okrazam go szerokim lukiem (uprzedzam
    fakt ze z takiego klienta jak ja to korzysci nie ma - raz place male kwoty a
    raz duze) Zreszta z zalozenia to robie ze sklepami nie akceptujacymi
    platnosci karta.

    - do czego sluzy KK wiem doskonale, ale chyba Ty nie wiesz skoro uzywaz jej
    do platnosci powyzej ?k.

    - z regoly przy VC nie ma autoryzacji wiec sklep oszczedza te 0,35

    - a jak nie dziala terminal to tez nie placze - zawsze to zaoszczedzilem nie
    kupujac czegos ;D a jak juz jest cos super pilnego to zmieniam sklep lub
    podejmuje pieniadze z bankomatu.

    --
    JaKi

    A do wozkow mam zeton w rozmiarach 2 zl, odkad pani mi wyrwala 2 zl z wozka
    za nadgryziona bagietke bo nie chciala przyjac zaplaty za zakupy karta, bo
    stwierdzila ze min 50 PLN ;-D

  • 46. Data: 2002-10-14 16:02:43
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    > sprzedawca robi to co uwaza. Znam takich ktorzy daja wiekszy upust przy
    > gotowce. Jak chcesz - mozesz placic karta ale dostaniesz mniejszy upust.
    > Wybor nalezy do ciebie...

    Dokładnie wybór należy do nas więc życzę powodzenia w prowadzeniu
    interesu :-)

    > jeszcze nie ma przymusu posiadania przez sprzedawcow terminali. I nikt bez
    > terminala nie bedzie posadzony o olewanie klienta.

    ależ skądże poprostu część kilentów będzie tam robiła mniejsze zakupy, a
    część wcale ... nikt nie lubi się zastanwiac ile gotówki może wydać bo
    Sz.P. nie lubi płacących kartami ;-)

    > jaki moj ? Nie mam wlasnego sklepu a zakupy robie roznie - tam gdzie maja
    > terminale albo tam gdzie ich nie maja. Nie widze sensu jechania na drugi
    > koniec miasta zeby zrobic zakup karta jak pod blokiem moge to samo kupic za
    > gotowke.

    a marudzisz jak byś miał nawet argumenty standartowo te same ;-) ..
    gdzie ty mieszkasz na drugi koniec miasta ?? straszne ...
    to daleko chyba nie jedziesz ;-)
    W ciągu 5 lat mieszkałem w 5 miejscach w 3 miastach jeszcze nie miałem
    dalej niż 200 m do sklepu gdzie moge zaplacic kartą, zawsze był to
    najbliższy sensowny (pod względem zaoptrzenia) sklep.

    > twoja i twoja sprawa. A moja to moja sprawa i nie zamierzam jej zostawiac
    > przy byle okazji zrobienia zakupu na karte za 2zl..

    tiaa zdecydowanie lepiej zostawiac ten numer na slipie na 6k PLN ...
    zupełnie nie wyróżniająca się kwota :-D
    Pozdr

    Ra-Ash

  • 47. Data: 2002-10-14 16:21:29
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    > bo jest np. awaria serwera u aklajera i wszyscy usiluja sie dodzwonic po
    > autoryzacje glosowa...

    bo marsjanie wylądowali ...

    bo była burza/powódź/trzęsienie ziemi ...

    bo pani kasi na cetrali się kawa wylała na centralke ..

    bo admin u akłajera zakiepował na twardym dysku serwera ...

    kurcze człowieku daj na luz mam jechać 1 km przed każdymi zakupami
    do bankomatu wybierac gotówke i potem sie zastanawiac czy mi wystarczy
    na zakupy bo "na prowincji" są problemy z kartami ...
    Żona pewnie też wieczorkiem ma wybierac gotówke z bankomatu i sie
    zastanawiac czy nikt jej nie wyrwie torebki z reki jak wybierze juz
    pieniązki i idzie do auta, bo "na prowincji" są problemy z kartami ...
    ech szkoda gadać ..

    kupie spokojnie znam miejsca gdzie mógłbym kupic gdyby nie to ze jezdze
    wlasnym autkiem ..

    > malo jezdzisz po prowincji.

    za długo siedzisz na prowincji ;-)

    Pozdr

    Ra-Ash

    P.S. Please skończ tą krucjatę, nie jesteś pierwszy oni orginalniejszy
    od poprzedników (no offense ofkos).

  • 48. Data: 2002-10-14 19:23:46
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Dave" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przez takich klientow pozniej sprzedawcy w ogole rezygnuja z terminali.

    Obecnie mamy rynek nabywcow a nie rynek sprzedawcow, wiec to sprzedawcy
    winni zabiegac o klientow a nie na odwrot. Moze to robic na wiele sposobow -
    jak np walka o klienta cena. Jednak bardziej skutecznym sposobem walki o
    klienta sa uslugi posprzedazowe i uslugi dodane (a taka jest np mozliwosc
    wyboru sposobu platnosci). Inna sprawa jest ze skoro sprzedawca zdecydowal
    sie akceptowac karty to musial to zrobic w jakims konkretnym celu - trafic
    do pewnej grupy klientow. Jesli juz podjal taka decyzje to IMHO zrobil to
    wiedzac jakie generuje to koszty i jednoczesnie jakie moze miec zyski z tego
    tytulu.

    --
    JaKi

  • 49. Data: 2002-10-15 00:00:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <u...@p...onet.pl> writes:

    > Tacy jednak nie wiedza do czego naprawde sluzy KK - ja oplaca sie uzywac jak
    > transakcja jest rzedu np. 6000zl a nie 6zl.

    Nie, karte oplaca sie uzywac zawsze wtedy, gdy zyski z jej uzycia
    przekrocza koszty.

    BTW: ile transakcji na 6kzl wykonujesz miesiecznie karta?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 50. Data: 2002-10-15 00:03:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <u...@p...onet.pl> writes:

    > malo jezdzisz po prowincji.

    Ja tez pewnie malo jezdze po prowincji, ale nawet tam staram sie tankowac
    na normalnych stacjach benzynowych (ktorych teraz jest duzo). I to nie
    ze wzgledu na karty.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator