  • 31. Data: 2023-12-03 15:07:35
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.12.2023 o 17:06, Krzysztof Halasa pisze:

    > Przecież to jest jawna 100% spekulacja i 100% piramida finansowa,
    > wcześniej nie występujące w przyrodzie.
    >
    > Jawna: tzn. osoby kupujące bitcoina przynajmniej teoretycznie powinny
    > zdawać sobie z tego sprawę.
    >
    > Natomiast "inwestycja" w kopanie jest (a przynajmniej może być)
    > "opłacalna", jeśli za prąd płaci ktoś inny.

    Tacy jak np panowie Glapiński czy Obajtek też kiedyś w przyrodzie nie
    występowali. Przy nich każda, nawet legalna inwestycja w Polsce to też
    hazard. Tak że nie ma pomysła w coby tu bezpiecznie zainwestować..
    A wiadomo co było przyczyną krachu na rynku Bitcoina, sam w sobie się
    załamał czy to za sprawą czynników zewnętrznych?

  • 32. Data: 2023-12-03 15:07:55
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.12.2023 o 19:20, Pete pisze:

    > Kopanie to czysty totolotek, bo kopie milion, a BTC wykopie jeden z
    > nich...

    Oficjalnie podobno nie ma opcji że się nie zarobi. A jak jest naprawdę,
    oczywiście pomijając już to że władze zabronią uprawiania tego interesu?

  • 33. Data: 2023-12-03 15:08:35
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.12.2023 o 10:23, Kamil Jońca pisze:

    > Jak nie?
    > Z jednej (koszt) strony koszt prądu (jeśli nie kradniesz) i inwestycji w sprzęt
    > do kopania.
    > Z drugiej (zysk) możliwość użycia bitcoina po nieznanym kursie ...
    > KJ

    Jednorazowa inwestycja, a w razie czego sprzęt można wykorzystać do
    czego innego. Prąd z nadwyżkami mam z paneli fotowoltaicznych.
    Tu jest pies pogrzebany, nie mam pojęcia jak funkcjonuje giełda
    Bitcoina, tak więc nie mam obaw co do jego okresowych kursów a o to czy
    w ogóle będę mógł urobek sprzedać.. Przecie to nie jest "prawny środek
    płatniczy" jak normalna waluta.

  • 34. Data: 2023-12-03 15:09:50
    Temat: Re: Re:Bitcoin
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.12.2023 o 13:28, Eneuel pisze:
    > Trybun chwali się dobrym słuchem...

    > Ta zabawa polega na huśtaniu w górę i w dół...

    A wszyscy wieszczyli że już się nie podniesie...

  • 35. Data: 2023-12-04 09:37:08
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > Ja bym zakazał wyjazdów na wakacje zwłaszcza samolotami.
    >
    > Róbmy coś. POPRZESZ? ;-)

    No ale przecież to się dzieje - do transportu czy energetyki zaczyna się
    doliczać opłaty za środowisko (owe osławione emisje CO2).

    Można dyskutować nad stawkami. Można się zżymać, że Unia to robi a Chiny
    czy Indie nie, ale IMO co do zasady to tak powinno być zrobione.
    KJ

  • 36. Data: 2023-12-04 17:53:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 3.12.2023 o 15:07, Trybun pisze:

    > Oficjalnie podobno nie ma opcji że się nie zarobi.

    A kto tak mówi?

    A jak jest naprawdę,
    > oczywiście pomijając już to że władze zabronią uprawiania tego interesu?

    Prawda jest taka, że wykopanego BTC dostaje ten, co go wykopał. Inni
    górnicy dostają g...

    To jest tak, jak z kopaniem diamentów, każdy na własną rękę - wygrywa
    ten, kto go wykopie.

    Chyba, że górnicy założą spółdzielnię - wtedy dzielą się wspólnie.

    I tak samo działa kopanie kryptowalut. Jak jesteś sam, to g... wykopiesz
    (masz za małą moc obliczeniową, żeby konkurować z profesjonalistami).

    Możesz się dopisać do spółdzielni - ale jak spółdzielnia wykopie BTC, to
    dostaniesz taką część BTC, jaki był Twój wklad obliczeniowy (czyli
    raczej ułamek)

    --
    Pete

  • 37. Data: 2023-12-04 17:55:44
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-03 o 08:38, Pete pisze:

    > Nie.

    Gdzie Ty pracujesz i skąd mieszkasz? Serio nie miałeś trzonka w ręku?

  • 38. Data: 2023-12-04 18:03:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-04 o 09:37, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    >
    > Można dyskutować nad stawkami. Można się zżymać, że Unia to robi a Chiny
    > czy Indie nie, ale IMO co do zasady to tak powinno być zrobione.

    Chwila. Te opłaty są od wszystkiego co zwykły człowiek będzie używać i
    co jest mu potrzebne do egzystencji

    Dlaczego podatek nie jest PROGRESYWNY i tylko w Europie?

    I dlaczego bogatsi nie powinni go płacić WIĘCEJ?

    To nie moje pomysły

    To lewackie pomysły a lewica jest obecnej koalicji?

  • 39. Data: 2023-12-04 18:27:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > Chwila. Te opłaty są od wszystkiego co zwykły człowiek będzie używać i
    > co jest mu potrzebne do egzystencji

    Podobnie jak za jedzenie. No i?

    > Dlaczego podatek nie jest PROGRESYWNY i tylko w Europie?

    Ale o co Ci właściwie chodzi? Pytałeś się czy poprę pewne zakazy, no to
    Ci odpisałem - niekoniecznie zakazy, tylko doliczenie kosztów o których
    (już) wiemy. Też uważam, że nie tylko Europa powinna te koszty
    ponosić. Walcz.

    Jak ktoś chce latać samolotem, proszę bardzo, ale niech zapłaci za to CO2

    > I dlaczego bogatsi nie powinni go płacić WIĘCEJ?
    Po co?

    > To nie moje pomysły
    >
    > To lewackie pomysły a lewica jest obecnej koalicji?

    Odnoszę wrażenie, że wszystko co Ci nie pasuje jest lewackie.
    EOT z mojej strony.
    KJ

  • 40. Data: 2023-12-04 18:34:24
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-04 o 18:27, Kamil Jońca pisze:
    > Podobnie jak za jedzenie. No i?

    Dlaczego podróże samolotami dla rozrywki nie są opodatkowane BARDZIEJ?