  • 11. Data: 2023-12-01 19:22:45
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 1.12.2023 o 18:56, _Master_ pisze:

    > Przecież pierwszą zasadą krypto jest nie trzymanie kasy na giełdach.
    >
    > Coś się zmieniło?
    No, żeby go zmaterializować, to jednak potrzeba giełdy. I jak się trafi.
    to akurat w moment zwinięcia giełdy.
    Albo kradzież portfela.

    itd.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2023-12-01 19:56:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 17:06, Krzysztof Halasa pisze:

    > Przecież to jest jawna 100% spekulacja i 100% piramida finansowa,
    > wcześniej nie występujące w przyrodzie.
    >
    > Jawna: tzn. osoby kupujące bitcoina przynajmniej teoretycznie powinny
    > zdawać sobie z tego sprawę.
    >
    > Natomiast "inwestycja" w kopanie jest (a przynajmniej może być)
    > "opłacalna", jeśli za prąd płaci ktoś inny.

    Bez wątpienia taka sytuacja zwiększa wydajność procederu. Nigdy się tym
    nie zajmowałem, ale wydaje mi się, że z grubsza rzecz biorąc to dość
    przewidywalny proces i wiadomo mniej więcej, ile prądu trzeba, by
    wykopać powiedzmy jednego BitCoina. Natomiast wahania kursu walut
    powodują, ze nie da się tego jakoś racjonalnie oszacować.

    Jakby ta cała piramida upadła, to może się okazać, że wykopiesz sobie
    serię przypadkowych literek i cyferek bez jakiejkolwiek wartości. Waluta
    wirtualna ma wartość dotąd, dokąd ktoś chce ja kupić, albo coś
    konkretnego za nią dać. Dlatego starania osób zaangażowanych w to
    przedsięwzięcie, by jak najwięcej ludzi w to uwierzyło.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-12-01 19:57:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 19:20, Pete pisze:

    > Kopanie to czysty totolotek, bo kopie milion, a BTC wykopie jeden z nich...
    Jeśli jest, jak piszesz, to może zabronić, bo wygląda na to, że po
    prostu marnujemy energię.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2023-12-01 20:24:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Jeśli jest, jak piszesz, to może zabronić, bo wygląda na to, że po
    > prostu marnujemy energię.

    BEZEDURY

    Kopanie to ściśle określony proces. Wykopuje się i się MA.

    Natomiast opłacalność kopania jest LOSOWA.

    Dziś zarabiasz a jutro jesteś w plecy bo jakieś machery chciały szybko
    zarobić i kurs ZWARIOWAŁ

  • 15. Data: 2023-12-01 20:34:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > BEZEDURY

    Wcale nie. Tu masz dobry opis.
    https://informatykzakladowy.pl/transkrypcja-gawedy-o
    -kryptowalucie-bitcoin/

    I stwierdzenie "może trzeba zabronić kopania" nie jest takie głupie
    jakby się wydawało
    KJ

  • 16. Data: 2023-12-01 20:52:44
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-01 o 20:34, Kamil Jońca pisze:
    > I stwierdzenie "może trzeba zabronić kopania" nie jest takie głupie
    > jakby się wydawało

    Jak widać ludzie nie dorośli do tej idei tak jak do socjalizmu ;-)

    Kopanie jest logiczne aby utrzymywać sieć ale to whooooj prądu marnuje a
    inne sposoby zachęty do podtrzymywania sieci są mało atrakcyjne.

    A z drugiej strony ludzie mentalnie lubią mieć oparcie we WADZY, BANKU i
    innych elementach opiekuńczego państwa. ;-)

    A mniej dostrzegają zalety działania rozproszonego na które dzisiejsza
    technologia już pozwala

  • 17. Data: 2023-12-02 09:21:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Jeśli jest, jak piszesz, to może zabronić, bo wygląda na to, że po
    > prostu marnujemy energię.

    Są na świecie takie kraje, gdzie już tego zabroniono. W szczególności w
    krajach, gdzie energia dla ludności jest dotowana przez państwo.

    I pojawiły się już też opracowania o wpływie kryptowalut na globalne
    ocieplenie.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2023-12-02 09:24:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 1.12.2023 o 20:24, _Master_ pisze:

    > BEZEDURY

    Oho, grupowy znafffca się odezwał

    > Kopanie to ściśle określony proces. Wykopuje się i się MA.

    Zacznij kopać u siebie w ogródku. JAk wykopiesz złotego konia, to go
    sobie zatrzymaj.

    > Natomiast opłacalność kopania jest LOSOWA.

    Racja
    Albo się wykopie całego konia, albo miękką dżdżownicę.

    > Dziś zarabiasz a jutro jesteś w plecy bo jakieś machery chciały szybko
    > zarobić i kurs ZWARIOWAŁ

    Jak jest dzisiaj kurs na złote konie? Warto kopać czy nie?

    --
    Pete

  • 19. Data: 2023-12-02 09:34:52
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-02 o 09:24, Pete pisze:
    > Zacznij kopać u siebie w ogródku. JAk wykopiesz złotego konia, to go
    > sobie zatrzymaj.

    Ty to jesteś GOŚĆ

    Kopałeś coś kiedyś? Miałeś trzonek w ręku? ;-)

  • 20. Data: 2023-12-02 10:23:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Trybun <M...@j...cb> writes:

    > Samego kopania chyba raczej nie można podciągnąć pod hazard, tak

    Jak nie?
    Z jednej (koszt) strony koszt prądu (jeśli nie kradniesz) i inwestycji w sprzęt
    do kopania.
    Z drugiej (zysk) możliwość użycia bitcoina po nieznanym kursie ...
    KJ