    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitcoin
    Date: Mon, 02 Oct 2017 22:21:40 +0200
    <m...@p...waw.pl> <59d0a571$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oqtuc7$j3s$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oqu111$lkr$1@node1.news.atman.pl>
    <59d28a69$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqu3tm$ji5$1@node2.news.atman.pl>

    On Mon, 2 Oct 2017 21:26:44 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > użyteczna, a nie może to być bezsensowne wykopanie i zakopanie dołu.

    Nie udawaj ignoranta. Kopanie btc to nie jest wykopanie pustego dołu,
    to jednak wykopanie czegoś z tego dołu. Można użyć analogi wykopania
    złota. Umówiliśmy się, że złoto ma wartość. Podobnie BTC. Ilość złota
    na planecie jest ograniczona, podobnie jak BTC. Umiemy weryfikować
    autentyczność kruszcu, podobnie BTC bo genialnosc użycia w tym
    kryptggrafi daje możliwość weryfikacji czy faktycznie praca została
    wykonana (wartosc została "wykppana"). Zlota nie da się podwójnie
    wydać, podobnie BTC bo blockchain rozwiązuje problem podwójnego
    wydatkowania.
    Oczywiście można nadal być ignorantem i twierdzić, ze BTC nie nadaje
    sie do bycia środkiem platniczym.
    Nie wiem czy BTC faktycznie stanie się walutą przyszłości ale pewiem
    jestem, że waluta przeszłości tak będzie funkcjonować.

    --
    Marek