  • Data: 2022-11-17 15:30:08
    Temat: Re: Biometryczny MasterCard
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Nov 2022 18:55:58 +0100, ToMasz wrote:
> [...]
    mi się, że mogło to by być bardzo dobre rozwiązanie dla osób nie chcących lub nie
    korzystających z płatności telefonem komórkowym. Jednakże gdy zajrzałem do cennika to
    opłaty dość mocno nieszkowały. To chyba będzie najdroższa karta debetowa w Polsce
    ramach promocji 950 pierwszych kart będzie wydane bez opłaty za wydanie. Czy ktoś z
    was korzysta z tej karty?

    > rocznie wydajemy worek złota, na opłaty za używanie kart.

    Ja tam nic nie wydaję :-)

    > Pieniądze te znikają za granicami polski.

    Jestes pewien?

    > mamy swojego polskiego blika, gdybyśmy
    > nagle wszyscy zaczęli z niego korzystać, niewykluczone że każdy, ale to
    > każdy towar (płacony masterkardem itp) mógłbybyć tańszy o 1%.

    Od ładnych paru lat w Polsce i UE mamy obniżone prowizje za płacenie
    kartami. Chodzi mi po glowie, ze to bylo okolo 0.2-0.3%.
    I ze BLIK byl drozszy dla sklepow.

    Ale teraz widze np 0.65%
    https://www.polcard.pl/lp/darmowy-terminal-platniczy
    -polska-bezgotowkowa/
    Podniesli?

    A za blik bedzie drozej
    https://nowymarketing.pl/a/36552,przestaniemy-placic
    -blikiem-banki-planuja-podniesc-prowizje-za-platnosc
    i-mobilne

    Ile tam, bo nie widzę - 0.69%?

    Przy czym - z tej prowizji zyją i banki, i organizacje płatnicze jak
    Polcard. A ile trafia za granicę?
    Visa i MC z czegos zyją, ale jak widac niewiele zostaje.
    Dostaja w ogole cokolwiek, jak Polak, kartą polskiego banku, l

    A dalej - kiedys ta prowizja byla wyzsza. mowilo sie o 2-3%.
    I jakos Niemcy sie zbuntowaly, i KK nie uzywali, przynajmniej nie
    powszechnie. Wdrozyli jakies swoje lokalne wynalazki.
    A w tej biednej Polsce sklepy bylo stac :-)

    > i ile by
    > niebył, to opłaty zostałyby w kraju. oczywiście do blika jest potrzebny
    > smartfon, i może być "biometria".
    > Nie "przechodzenie" na blika, świadczy o tym ze nie jesteśmy narodem
    > rozsądnym. więc co za problem takim lemingom wcisnąć kartę biometryczną?

    Blik oprocz paru zalet, ma tez pare wad.
    Np baterie trzeba miec naladowaną.

    J.