  • 11. Data: 2009-11-02 10:02:14
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Tomasz Chmielewski nadaje:
    > Sa banki, w ktorych prowadzenie konta, karta platnicza, wyciaganie
    > gotowki z bankomatu sa zupelnie darmowe.

    Wymień choć jeden.

  • 12. Data: 2009-11-02 10:05:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 02 Nov 2009 11:02:14 +0100, JanKo napisał(a):

    > Wymień choć jeden.

    Do pewnego momentu mBank.
    Aczkolwiek faktem jest, że w niektórych rejonach kraju w zasadzie
    bezużyteczny. Byłem na wakacjach w Zawoi, darmowy bankomat był w
    Oświęcimiu i w Zakopanem czy Rabce najbliżej.

    W dużym mieście luz, ale na wsi chyba nadal króluje gotówka.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-11-02 10:05:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 10:50 am, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Bez przesady liczba darmowych kont na rynku jest calkiem rozsadna.
    >
    > Nigdy nie rozumialem tego placzu o "haracz" banku - zawsze mozna
    > wybrac darmowe konto.
    >
    > Czy mozesz mi wskazac w jakim banku bede miec darmowe konto (nawet jak przez
    > rok bedzie tam zero!)
    > darmowe korzystanie z bankomatow nonstop (nie kilka operacji w miesiacu)
    > darmowa karta do korzystania w bankomacie - prosze wskaz mi gdzie zaloze
    > takie konto.

    Moge :) Sam mam takie 3 [w trzech roznych bankach]. :)

    > Druga sprawa nikt sie nie interesuje jaki "haracz" musi zaplacic taki
    > pracodawca za obsluge gotowkowa na ta skale.
    >
    > A ktos interesuje sie mna?

    Nie wiem - Twoj problem.

    > Dlaczego interesuje cie pracodawca i jefgo problemy z bankiem?

    Widzisz bo widze cos wiecej niz czubek swojego nosa. Jestem w stanie
    zrozumiec przedsiebiorce, ktory ponosi koszty obslugi gotowkowej
    wyplaty dla tysiecy ludzi. Koszty te sa zbedne i powinno sie je
    eliminowac. Bo ta kase ten pracodawca moze wydac na 100 innych rzecz,
    bardziej przydatnych niz obsluga kasowa. Moze wydac na opieke
    medyczna, moze wydac na ubezpieczenie, moze wydac na PPE...

    Nic latwiejszego niz pokazac zwiazkom zawodowym - sluchajcie na
    obsluge kasowa wydajemy XXXXXX zl. Jak podpiszemy uklad, ze kasa
    wszystkich idzie na konto to np. 80% tej kwoty przeznaczymy na pakiet
    medyczny.

    > Czy
    > pracodawce interesuje to jakie ty masz problemy z bankiem czy np.
    > komornikiem? Watpie.

    > Dlaczego w Polsce ludzie martwia sie o innych a nie o siebie zwlaszcza o
    > swoj portfel!

    Ale ja sie wlasnie troszcze o swoj portfel. Niczyj inny. UMCS to
    panstwowa uczelnia, finansowana z budzetu. Na ta obsluge kasowa wyplat
    wydaja moje pieniadze. Cwaniaki bez konta przerzucily koszty obslugi
    swojej wyplaty z siebie na UMCS, czyli budzet, czyli mnie i kazdego z
    nas. A ja nie mam ochoty za to placic.

    Ja tam nie mam nic przeciwko konserwatywnym osobom przywiazanym do
    gotowki - ale czemu ja mam za to placic? Niech sami placa :)

  • 14. Data: 2009-11-02 10:09:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 11:02 am, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
    > Agent Tomasz Chmielewski nadaje:

    > Wymień choć jeden.

    mBank, Polbank...

    Niech mnie ktos poprawi ale takie "bajery" ma w ofercie tez Nordea,
    Getin, Eurobank, ING Direct, DB... Niektore banki spoldzielcze
    [chociazby NeoBank].

    Sam przyklad waszych postow na grupie swiadczy o tym, ze nie jest
    problemem "haracz" bankow tylko niska swiadomosc konsumentow.

  • 15. Data: 2009-11-02 10:11:14
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Wymień choć jeden.

    faktem jest, że nie ma banku bez toip, lub z tabelą brzmiącą /w
    uproszczeniu/ "_wszystko_ bezpłatne".

    ale w ujeciu "prowadzenie, karta, bankomat za darmo" - proszę: mbank.

  • 16. Data: 2009-11-02 10:14:35
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 2 Nov 2009 01:40:35 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > Bez przesady liczba darmowych kont na rynku jest calkiem rozsadna.
    >
    > Nigdy nie rozumialem tego placzu o "haracz" banku - zawsze mozna
    > wybrac darmowe konto.

    Owszem, jeśli masz stałe łącze internetu, a jak na razie to nie każdy
    takowe posiada. Gdybym nie miał stałego łącza, to ja też bym się
    domagał, żeby mi pensję dawano do ręki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2009-11-02 10:20:31
    Od: z...@o...pl

    > A ja o haracz pobvierany przez bank.

    konto _oszczędnościowe_ w banku _dowolnym_
    jako że to lubelszczyzna np. w PKOBP, PEKAOSA

    jedna darmowa wypłata w miesiącu, wypłacam
    całość wynagrodzenia w gotówce, co do 0,01zł

    jakie koszty poniosę?

  • 18. Data: 2009-11-02 10:25:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 11:14 am, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Owszem, jeśli masz stałe łącze internetu, a jak na razie to nie każdy
    > takowe posiada. Gdybym nie miał stałego łącza, to ja też bym się
    > domagał, żeby mi pensję dawano do ręki.

    A po co Ci stale lacze?

    Zakladasz konto w banku darmowe, dostajesz tam przelew z
    wynagrodzeniem i odwiedzasz placowke/bankomat i wybierasz tyle ile
    jest Ci aktualnie potrzebne zamiast wracac raz w miesiacu z
    kieszeniami pelnymi gotowizny.

    W czym problem bo dalej nie rozumiem gdzie ten "haracz" i na czym
    jestem tak potwornie "stratny" ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-11-02 10:34:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Lis, 10:09, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
    > Agent Przemysław Kowalik nadaje:

    > 86 § 2 Kodeksu Pracy: "wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie
    > pieniężnej[...] wypłata pensji powinna następować do rąk pracownika w
    > gotówce."
    > Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób niż
    > do rąk pracownika (np. przelewem na konto), jeżeli:
    > 1. tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    > 2. pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie
    > Nie można pracownika zmuszać do innej formy wypłaty, a tym bardziej do
    > takiej formy która narazi go na dodatkowe koszty, jeżeli brak układu
> [...]

    Znam sytuacje, gdy pracodawca obszedl to w sposob nastepujacy, ze
    wyplata dla pracownikow nieposiadajacych konta odbywa sei w oddziale
    banku w ktorym zaklad ma konto.
    Pracownicy maja tam konta techniczne (?) i zglaszajac sie do kasy
    banku z dowodem osobistym otrzymuja cala wyplate w gotowce.

    Kodeks nie okresla, ze miejsce wyplaty jest tozsame z miejscem pracy.

  • 20. Data: 2009-11-02 11:13:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Konrad N.S." <n...@o...pl> writes:

    > faktem jest, że nie ma banku bez toip, lub z tabelą brzmiącą /w
    > uproszczeniu/ "_wszystko_ bezpłatne".
    >
    > ale w ujeciu "prowadzenie, karta, bankomat za darmo" - proszę: mbank.

    Moze inaczej - jaki bank dla osoby, ktora nie chce miec konta do
    innych celow niz wplacanie pensji, bedzie bez oplat i wygodny?

    Zalozmy takie styl uzywania konta:
    28 dnia miesiaca wplyw pieniedzy
    29 dnia podejmuje wszystko i trzymam w skarpecie
    (albo podejmuje w kilku transzach)

    I zeby nie trzeba bylo jechac po te wyplate do sasiedniego powiatu...

    Zakladam, ze ktos konta nie ma i nie chce miec, bo jesli juz ma, to
    nieprzyjmowanie pensji na to konto to juz jest fanaberia albo
    wykorzystywanie lokalnych firmowych zasad ("dostaje wolny dzien na
    pojechanie do kasy").

    MJ