  • Data: 2020-01-13 14:58:28
    Temat: Re: Biedronka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:06:29 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Działa, działa. Tylko w Biedronce wykrywa blokadę banku dla płatności
    > zbliżeniowych karty.

    O, to też coś z rodzaju "tylko w mBąku takie rzeczy".
    "Wyłączyć" pikacza w taki sposób, że bank nie autoryzuje transakcji zbliżeniowych -
    no to się trzeba postarać.
    I jeszcze lepsze, że tylko w jednym rodzaju terminali to działa...
    Materiał na reklamację.
    Napiszesz?
    Jak nie, to ja sobie tego "pikacza wyłączę" w mBąku i sprawdzę.
    Tylko napisz, czy to MC z delfinkiem czy orkiestrowe?

    Przebili tym nawet śp. db - tam możliwość wyłączania pikacza wprowadzili dopiero po
    roku od terminu nakazanego przez unię - a do tego umożliwili to jedynie w kartach
    wydanych po tym terminie. Jak ktoś, kto miał starą kartę, bardzo się upierał, to
    proponowali duplikat (choć dobrze, że duplikat, taki santander ostatnio wymyślił, że
    duplikatów nie będzie - i cokolwiek dzieje się z kartą, to zastrzegają i wysyłają
    nową, z nowym numerem - i przez tydzień lub dłużej jesteś bez karty, a tak chociaż
    można by w necie płacić i/lub google pay - pozostaje ew. HCE w ich apce, ale wtedy
    traci się bonusy dołączane do KK).

    Zresztą to "wyłączanie pikacza" i tak na dwa sposoby widziałem robione - albo jest
    tak, że można odczytać numer, ale nie można zapłacić - opcja dobra do zwrotów - albo
    w ogóle nic się nie da odczytać, ale karta się zgłasza - nie wiem, po cholerę, tylko
    przeszkadza to jak terminal nie ma obsługi kolizji.

    Opcję taką, że terminal w ogóle nie reaguje na kartę, widziałem tylko jako
    "undocumented feature" - ostatnio dwa razy powtórzyło się to dla nowej karty żony -
    wygląda na uszkodzenie fizyczne anteny (być może skutkiem długich imion i nazwiska).
    Ale dlaczego nie ma takiej opcji jako możliwej do wgrania do chipa - nie wiem.