  • 11. Data: 2020-10-01 16:27:02
    Temat: Re: Bezpieczenstwo
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.10.2020 o 15:41, Krzysztof Halasa pisze:

    > SMS mógł być "zamówiony", wystarczy np. włączyć kasowanie ciastek po
    > zakończeniu sesji, i zawsze na wejściu dostajemy SMSa. Sesja mogła być
    > podtrzymywana przez wiele godzin.

    Czyja sesja? W twoim scenariuszu bank musi wysłać trzy smsy:

    1. sms startujący prawdziwą sesję klientki
    2. sms zatwierdzający dodanie zaufanego odbiorcy (błędnie zrozumiany
    przez klientkę jako zatwierdzenie przelewu złotówki)
    3. sms startujący sesję złodzieja

    MJ

  • 12. Data: 2020-10-01 16:28:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.10.2020 o 13:47, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Zapewne tak. Ale skoro klient nie czyta treści, to jeden krok
    > więcej niewiele da. Zasymuluje się błąd (podany kod jest
    > nieprawidłowy, spróbuj ponownie) i gra muzyka.

    No tak, to jest dobra koncepcja. Aż szkoda, że nam się ta uczciwość
    marnuje...

    MJ

  • 13. Data: 2020-10-01 18:09:36
    Od: "Arek" <Na przykład: osoba@microsoft.com>

    > I tak jest wielki postęp, że banki podają w sms-ach, do czego ten sms
    > jest. Kiedyś nawet tego nie było.

    Moim zdaniem kwoty mogliby całej nie podawać, zresztą przesunąć
    przecinek łatwo. Zamiast tego pełny nr rachunku, chociaż ciężko
    raczej podstawić taki ze zgodną sumą kontrolną.
    SMS-a chyba można podłsłuchać.
    Poza tym licho wie jaki jest ich prawdziwy los - operatorzy niespiesznie
    je kasują (o ille w ogóle) a potem treść może wypłynąć i w karierze
    politycznej zaszkodzić.
    Zdaje się, że Niemcy mieli odejść od potwierdzania SMS-ami?

    Arek
    .

  • 14. Data: 2020-10-01 19:38:35
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 01.10.2020 o 13:16, J.F. pisze:

    > Falszywa strona jest jasna.
    > Ale jak pokonali autoryzacje przegladarki i samych przelewow ?

    Tzw. "wyjebka na fałszywego dotpeja" (Mexx musi być wściekły, że taka
    nazwa się utarła ;) ).
    Zwabiona podstępem (np. "na dopłatę do przesyłki") ofiara na stronie
    udającej witrynę banku wpisuje kolejno login, hasło, a potem kod SMS,
    albo zatwierdza w aplikacji. Tyle, że zamiast przelewu na drobną kwotę
    zatwierdza dodanie zaufanego odbiorcy (którego przestępcy równolegle
    dodają używając danych z fałszywej strony), co umożliwia przestępcy
    (posiadającemu już login i hasło) wysyłanie przelewów do takiego
    odbiorcy bez dwustopniowej autoryzacji. No i takimi przelewami czyści
    konto do zera...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 15. Data: 2020-10-01 21:29:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > 2. sms zatwierdzający dodanie zaufanego odbiorcy (błędnie zrozumiany
    > przez klientkę jako zatwierdzenie przelewu złotówki)

    Nie, wystarczą dwa:
    1. Startujący sesję klientki (według niej) = złodzieja (rzeczywiście)
    2. zatwierdzający odbiorcę (czy co tam to było - może być zatwierdzający
    konkretny przelew).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2020-10-01 21:31:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <Na przykład: osoba@microsoft.com> writes:

    > Moim zdaniem kwoty mogliby całej nie podawać, zresztą przesunąć
    > przecinek łatwo. Zamiast tego pełny nr rachunku, chociaż ciężko
    > raczej podstawić taki ze zgodną sumą kontrolną.

    Niezwykle łatwo. Zwłaszcza gdy można samemu tworzyć subkonta.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2020-10-02 02:01:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f75c810$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > -jesli nie autoryzowano przegladarki jako zaufanej, to i kolejne

    Komu ono potrzebne?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2020-10-02 02:05:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LEPEK" rl546o$1jd$1$L...@n...chmurka.net

    > odbiorcy bez dwustopniowej autoryzacji. No i takimi przelewami czyści konto do
    zera...

    Były 2 przelewy dające razem 250kpln? -- banki dają aż tyle jednorazowo?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2020-11-03 20:09:19
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Były 2 przelewy dające razem 250kpln? -- banki dają aż tyle jednorazowo?...

    A skąd ci się wzięła informacja o dwóch przelewach? W tekście jest
    "kobieta zobaczyła na swoim telefonie kilka powiadomień".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis ADT270 1ADFTV sedan'11
    MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
    Kymco Xciting 500i sqter'08

  • 20. Data: 2020-11-03 20:22:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    LEPEK <g...@w...pl> writes:

    > A skąd ci się wzięła informacja o dwóch przelewach? W tekście jest
    > "kobieta zobaczyła na swoim telefonie kilka powiadomień".
    >
    > Pozdr,

    A tak poza tym dają (a przynajmniej dawały). Jak płaciłem za mieszkanie,
    to (jeden) przelew na ~230k przeszedł w mbanku bez żadnych fajerwerków. Fakt -
    2006r.

    KJ