  • Data: 2002-01-04 08:51:46
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Aha. Ale tak czy owak, nawet bez takiego zapisu (na pewno nie da sie
    > umiescic podobnej rzeczy? Chodzi o to by te dwie czynnosci byly jedną
    > w rozumieniu aktu - czyli albo obie sa, albo ich nie ma), gotowka
    > nie widzi mi sie jako bezpieczna w porownaniu do jakiejkolwiek innej
    > normalnej formy zaplaty.

    IMHO nie można, bo teoretycznie to nie jest potrzebne. Aktem dokonujesz zmiany
    właściciela (i akt musi jednoznacznie go wskazywać bez żadnych pod warunkiem..)
    Natomiast kwestia płatności jest regulowana zapisem o poddaniu się
    bezwarunkowej egzekucji kupujacego. W normalnym kraju taki zapis to lepsze niż
    gotówka w ręku - w razie problemu idziesz do komornika i bez żadnego
    rozpatrywania sprawy on załatwia nieuczciwego faceta. Jednak Polska jest
    normalna inaczej i stąd te zabawy z gotówką.

    Darek