  • Data: 2002-01-04 09:53:31
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > również z zasady jestem bardzo podejrzliwy,
    > zawsze możesz trafić na kogoś kto próbuję Cię wystrychnąć,
    > ja kupowałem ostatnio mieszkanie i wszystko trwało ponad
    > 1,5 miesiąca (od chwili pierwszego obejrzenia
    > do chwili aktu notrialnego). Przez ten czas można się
    > odpowiednio poznać i wyrobić sobie zdanie o kontrahencie.
    > Dla sprzedającego bardzo mocno zabezpieczeniem jest
    > tzw. umowa przedwstępna, kiedy dostaniesz np. 10%
    > wartości mieszkania. Jeśli umowa nie dochodzi do skutku
    > w oznaczonym terminie, to kupujący traci zaliczkę.

    Zgadza się. Warto jeszcze skorzystać ze znanej agencji pośrednictwa. To
    kosztuje ale zaufanie jest wyższe.

    > Sprzedający może też się umówić z kupującym (i zapisać
    > to w akcie not.), że przekazanie kluczy jest po dotarciu
    > pieniędzy na konto sprzedającego. Nie masz pieniędzy,
    > nie masz formalnie mieszkania, ale okupujesz twardo
    > mieszkanie
    > i idziesz do sądu.

    Zapisuje się datę zapłaty i datę wydania mieszkania, ale te daty nie są ze sobą
    skorelowane. Zapłata (lub nie) nie warunkuje wydania mieszkania.
    - Wydać trzeba, bo kupujacy pójdzie do komornika.
    - Zapłacić trzeba, bo sprzedający pójdzie do komornika.

    > Wszystkie czyny trzeba dokładnie dokumentować, aby
    > później ewewntualnie przy sporze nie było żadnych
    > wątpliwości (np. przed sądem).
    > Właściwie to mam już wątpliwości co się dzieje, jeśli
    > po akcie not. nie dochodzi do sprzedającego przelew
    > w terminie. Jak się odwołuje taki akt? Bo przecież
    > musi być jakiś sposób na formalnie zwrócenie własności ...

    Aktu nie można odwołać z powodu braku zapłaty.
    Z tym aktem należy udać się w ostateczności do komornika.
    Egzekucję zapłaty można przeprowadzić wprost z aktu, to kosztuje, ale nie
    trzeba się udawać do sądu.

    Pozdrawiam
    -As-