  • 11. Data: 2002-09-30 13:39:50
    Temat: Re: Belke a fundusze inwestycyjne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    pix wrote:

    > No jeśli faktycznie są rozdzielone to nie ma problemu.
    > W każdym razie przed ponownym zakupem dobrze jest zwrócić
    > na to uwagę i na wszelki wypadek upewnić się.

    Słuszna uwaga. Przeglądam właśnie materiały UnionInvestment i nigdzie jasno
    nie wynika, że można otworzyć >1 rejestr tego samego typu. OTOH, nigdzie nie
    wynika, że nie można. A że można (w tym TFI), wiem od konsultanta
    telefonicznego, który wręcz uprzedził mnie, żebym dla zachowania
    nienaruszalności jednostek antybelkowych na ew. następne wpłaty na fundusz
    tego samego typu (w moim przypadku obligacji) otworzył nowy rejestr. Można
    ponoć posiadać dowolną liczbę rejestrów.

  • 12. Data: 2002-09-30 18:24:31
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tego samego typu (w moim przypadku obligacji) otworzył nowy rejestr. Można

    Warto przeliczyć "koszt Belki" i prowizję funduszu.
    Dla małych kwot może się nie opłacać otwierać nowy fundusz, ze względu na
    wysoką prowizję

  • 13. Data: 2002-09-30 18:35:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Warto przeliczyć "koszt Belki" i prowizję funduszu.
    > Dla małych kwot może się nie opłacać otwierać nowy fundusz, ze względu na
    > wysoką prowizję

    Nie wiem jak to dokładnie jest z prowizjami, ale patrząc na całą sprawę z
    jeszcze
    innej strony to należałoby się zastanowić czy obecnie w ogóle jest sens
    kupowania jednostkek skoro można jeszcze dokonać bezpośrednich inwestycji
    na giełdzie (nieobelkowanych) - po co niepotrzebnie dawać zarobić fiskusowi
    ?

    Pix