  • 1. Data: 2009-08-05 07:07:59
    Temat: Bankowosc po amerykansku
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Witam,
    w filmie Zagadki CSI jest scena w której detektywi po zalogowaniu się do
    czyjegoś konta śledzą przepływy pieniężne i komentują następująco:
    - O, tu jakiś przelew na 35 tysięcy dolarów
    - Zobaczmy do kogo.
    - Niestety jeszcze nie dotarł, więc się nie dowiemy.

    I teraz pytanie: czy bankowość elektroniczna w krajach anglosaskich rózni
    się w jakiś istotny sposób od znanej w Polsce, że z poziomu konta nadawcy
    przelewu można nie widzać odbiorcy do momentu dotarcia przelewu?
    Wykluczam pomyłkę konsultanta, bo w tym serialu akurat wyciągają informacje
    i wnioski z różnych zjawisk/zdarzeń i muszą zadbać bardzo o szczegóły.
    Dodatkowo z podobnym tekstem o niemożności ustalenia odbiorcy przelewu w
    takiej sytuacji spotkałem się również w jakimś angielskim filmie.

    To tak działa u nich?

  • 2. Data: 2009-08-05 07:13:28
    Temat: Re: Bankowosc po amerykansku
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-05, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Dodatkowo z podobnym tekstem o niemożności ustalenia odbiorcy przelewu w
    > takiej sytuacji spotkałem się również w jakimś angielskim filmie.
    >
    > To tak działa u nich?

    Może taki mają system informatyczny, że przelew nie zaksięgowany w historii
    pokazuje się tylko jako blokada, bez szczegółowych informacji nt. odbiorcy?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-08-05 07:50:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 5, 9:07 am, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Dodatkowo z podobnym tekstem o niemożności ustalenia odbiorcy przelewu w
    > takiej sytuacji spotkałem się również w jakimś angielskim filmie.

    O Yea bo na 100% w CSI było pokazane jak faktycznie w rzeczywistosci
    wyglada system informatyczny realizujacy przelewy w USA.

    CSI jest znanym i cenionym naukowo dokumentalnym serialem :)

    A emacsem przez sendmaila sie tam nikt nie wlamywal? :)

  • 4. Data: 2009-08-05 07:51:34
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 5, 9:50 am, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > CSI jest znanym i cenionym naukowo dokumentalnym serialem :)
    >
    > A emacsem przez sendmaila sie tam nikt nie wlamywal? :)- Hide quoted text -

    http://www.wykop.pl/link/176829/dlaczego-csi-to-jedn
    o-wielkie-gowno

    :)

  • 5. Data: 2009-08-05 09:07:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://www.wykop.pl/link/176829/dlaczego-csi-to-jedn
    o-wielkie-gowno

    film został usuniety

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 6. Data: 2009-08-05 09:49:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 5, 11:07 am, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    > A może nawet jeszcze gorsza."  Benjamin Hoff

    Uchh w kazdym razie film pokazywal scene z CSI gdzie biora nagranie z
    monitoringu miejskiego, robia stop klatke, powiekszaja zdjecie i chyba
    z odbicia czyjegosc pyszczka na lyzeczce od herbaty [czy czegos
    podobnego] powiekszaja twarz i probuja rozpoznac kolesia :)

    Generalnie CSI to konwencja "komiksowo/sc-fi" i nie nalezy teko
    traktowac powaznie :)

  • 7. Data: 2009-08-05 09:54:49
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent cef nadaje:
> [...]
    > - O, tu jakiś przelew na 35 tysięcy dolarów
    > - Zobaczmy do kogo.
    > - Niestety jeszcze nie dotarł, więc się nie dowiemy.

    Po obejrzeniu odcinka serialu Zagadki CSI w którym ofiara została
    porażona prądem poprzez obecność zjonizowanego gazu w dziurawych butach,
    mój ojciec, stary elektryk, zarykiwał się ze śmiechu przy co drugim
    zdaniu, nie pozwalając mi skupić się na ogladaniu tego bardzo wnikliwego
    i pouczającego filmu.

  • 8. Data: 2009-08-05 10:07:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > z odbicia czyjegosc pyszczka na lyzeczce od herbaty [czy czegos
    > podobnego] powiekszaja twarz i probuja rozpoznac kolesia :)

    tak sie chyba da, bo w nie pierwszym filmie juz to widze... ;-)
    P.S. Netykieta!

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 9. Data: 2009-08-05 11:16:37
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    cef pisze:
    > Witam,
    > w filmie Zagadki CSI jest scena w której detektywi po zalogowaniu się do

    Nie czerp wiedzy o czymkolwiek z filmów fabularnych.
    [No - wiedzę o umiejętnościach aktorów i reżyserów, to ewentualnie
    możesz z tych filmów czerpać]

    Jeśli znasz się na *czymkolwiek*, to postaraj się obejrzeć film
    fabularny o tej dziedzinie traktujący, (zwłaszcza serial), a potem sobie
    to przypomnij zanim zadasz podobnie głupie pytania.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 10. Data: 2009-08-05 12:27:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Witam,
    > w filmie Zagadki CSI jest scena...

    aleś sobie wybrał temat do rozważań.
    w star trek nie mają takich problemów z przelewami.