  • 1. Data: 2004-07-24 08:43:15
    Temat: Banknoty 200 zł. Problem...
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

    Nie znalazlem nic na ten temat w guglach...

    Od dluzszego czasu szef mojej piekniejszej polowki wyplaca jej pensje
    w 200 zl banknotach (nie pytajcie prosze dlaczego nie na konto...). I
    tu pojawia sie problem :( Wiele sklepow (nieraz wszystkie) w okolicy
    nie chce przyjmowac ich. Taka sytuacja staje sie nie do zniesienia
    kiedy po zrobionych zakupach trzeba odchodzic od kasy 'z kwitkiem' bo
    sklepy nie przyjmuja 200 zł. Czasami sie zdazy ze ktos przyjmie, ale
    przeciez to taki sam pieniadz jak kazdy inny... Stad moje pytanie, czy
    sklep ktory nie przyjmuje 200 zl banknotow popelnia jakies
    wykroczenie? Mam juz dosc tego i chcialbym w koncu aby zaczeto mnie
    szanowac jako klienta. Pewnie powiecie, abym zmienil sklep, ale nie
    usmiecha mi sie jezdzic kawal drogi do innych sklepow. A moze znacie
    jakies wytlumaczenie tego faktu, ze nie chca takich banknotow?
    Rozumiem, ze wydac to innemu klientowi jest ciezko, bo nie ma
    wiekszych nominalow, ale to tylko jedyny powod jaki przychodzi mo do
    glowy w dobie kiedy prawie przy kazdej kasie jest tester banknotow.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2004-07-24 09:02:00
    Temat: Re: Banknoty 200 zł. Problem...
    Od: "Paweł Kozub" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sklepy nie przyjmuja 200 zł. Czasami sie zdazy ze ktos przyjmie, ale
    > przeciez to taki sam pieniadz jak kazdy inny...

    Wtam
    kazdy sklep ma obowiazek przyjmowania obowiazujacych w danym kraju, nie
    falszywych srodkow platniczych. Jesli nie przyjmuja 200 zl to popelniaja
    raczej przestepstwo niz wykroczenie (ale ja prawnikiem nie jestem).
    Mialem podobny problem z czekami. Kiedys dla zabawy postanowilem isc do
    sklepu i cos kupic, weksel byl nawet potwierdzony przez bank a ja musialem
    stoczys ze sprzedawca (lacznie z nawrzeszczeniem na kierownika) prawdziwa
    wojne o to zebym mogl nim zaplacic.
    Moja rada- zrob awanture, a jak to nie podziala zmien sklep:>

    Pzdr
    P.K.

  • 3. Data: 2004-07-24 09:03:40
    Od: "Paweł Kozub" <s...@p...onet.pl>

    > sklepu i cos kupic, weksel byl nawet potwierdzony przez bank

    ROTFL;)
    czek oczywiscie

    Pzdr
    P.K

  • 4. Data: 2004-07-24 09:08:54
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > w 200 zl banknotach (nie pytajcie prosze dlaczego nie na konto...). I
    > tu pojawia sie problem :( Wiele sklepow (nieraz wszystkie) w okolicy

    masz dwa wyjścia
    a) robić awanturę i wzywać PIH
    b) po wypłacie wpłacić pieniądze do banku i płacić kartą albo pieniążkami z
    bankomatu :)

    BTW. nie boisz się nosić przy sobie 200 zł banknotów ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2004-07-24 09:17:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Paweł Kozub wrote:
> [...]
    > stoczys ze sprzedawca (lacznie z nawrzeszczeniem na kierownika) prawdziwa

    Nie dziwię się, bo obowiązku przyjmowania czeku na pewno nie ma.
    A 200 zł - nawet jeśli przyjąć musi, to w razie konieczności wydania
    reszty mógłby odmówić.

    KG

  • 6. Data: 2004-07-24 09:19:25
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2004 11:17:52 +0200,
    osoba podpisana: kam <X#k...@w...pl.#X>
    napisała:
    [...]
    > A 200 zł - nawet jeśli przyjąć musi, to w razie konieczności wydania
    > reszty mógłby odmówić.
    Nie. To jego broszka jest mieć tyle w kasie, aby wydać resztę.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu

  • 7. Data: 2004-07-24 09:46:24
    Od: j...@p...onet.pl

    > problem :( Wiele sklepow (nieraz wszystkie) w okolicy
    > nie chce przyjmowac ich. [banknoty 200pln]

    dlaczego?

    > sklepy nie przyjmuja 200 zł.

    uzasadnienie jakie jest?

    ich problem, nie Twój. Ty chcesz zapłacić za towar, a oni nie chcą przyjąć
    zapłaty. dają to brać - zabieraj towar jak nie chcą pieniędzy :)))

    (zapytaj czy wolą 500 eur w jednym papierze ;)
    zbyszko janke

  • 8. Data: 2004-07-24 10:18:54
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <t...@Q...klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:cdt7kt$qov$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie znalazlem nic na ten temat w guglach...

    Ogolnie to wiele sklepów nie chce przyjmować "grubszych" pieniedzy. Czasem
    czlowiek 3 sklepy obskoczy, zeby gdzies bulki na sniadanie kupic majac w
    reku 50zl... Karta tez nie zaplacisz za bulki, bo od 15zl sie da....
    Generalnie to lepiej nosic przy sobie "drobne", lub korzystac z normalnych
    sklepow (gdzie nie dziwia sie jak place karta rachunek na kwote 2,30).

    A tak nawiasem mowiac, to banknoty 200zl, sa rzadko spotykane. W banku
    zawsze wyplacaja w 100zl, bankomaty tez chyba nie maja w sobie 200zl...

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 9. Data: 2004-07-24 10:36:52
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    > A 200 zł - nawet jeśli przyjąć musi, to w razie konieczności wydania
    > reszty mógłby odmówić.

    Co tez jeszcze mozna wymyslec
    Usuncie ten post bo jak sie sprzedawcy dowiedza ze moga odmowic wydawania
    reszty to dopiero bedzie.
    Wiekszej glupoty nie widzialem
    Banknoty NBP sa prawny m środkiem płatniczym i każdy ma obowiazek je
    przyjkac i wydac reszte.
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 10. Data: 2004-07-24 10:45:15
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > osoba podpisana: kam <X#k...@w...pl.#X> napisała:
    > [...]
    >
    > Nie. To jego broszka jest mieć tyle w kasie, aby wydać resztę.

    A jakieś uzasadnienie? Podstawa prawna?
    Bo ZTCW to kam ma rację.

    A moim prywatnym zdaniem to sprzedawca powinien mieć prawo dowolnego
    ustalania zasad co chce przyjmować a co nie, czyli że na przykład
    przyjmujemy tylko banknowy 10 PLN, 50 PLN lub 10 EUR lub karty
    Maestro. Oczywiście powinna być wyraźnie widoczna informacja przed
    wejściem na zakupy - w przecwinym wypadku w razie odmowy sprzedawca
    powinień wypłacić niedoszłemu kupującemu odszkodowanie wedle jakiejś
    stawki minutowej, rzędu 1 PLN na minutę spędzoną w sklepie na
    wkładaniu przedmiotów do koszyka.

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl