  • Data: 2016-01-05 10:43:08
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >druga strona medalu jest taka, ze w Polsce wyjatkowo duzo
    >mieszkan/domow sie kupuje, w niektorych krajach wynajem jest chyba
    >znacznie bardziej popularny.

    Zalezy od kraju.
    W Niemczech mieszkania drogie - pol miliona ... euro (np w Monachium,
    nie dotyczy bylego NRD).
    Wynajem umiarkowany. Odsetki od kredytow niskie
    Przy sporej ilosci mieszkan i wysokiej stabilnej emeryturze nie ma
    problemow z wynajmem.

    W dodatku pamietaj ze model byl nieco inny - bogaty budowal kamienice,
    wynajmowal mieszkania, a sprzedac to mogl cala, a nie w kawalkach.
    U nas wywlaszczono wlascicieli w 45, a tam nie.

    >Jedna osoba z mojej rodziny budowala dom kilkanascie lat - bez
    >kredytu. Kroczek po kroku tylko z tego co zarobila. (wlasciwie nadal
    >gorne pietro ne jest wykonczone, mieszkaja >tylko na dole). Pracuje
    >na etat wiec to nie jest kwestia braku mozliwosci by brac kredyt. Jak
    >banki nie beda chcialy byc konkurencyjne to takich osob bedzie
    >wiecej.

    Tylko ze w miedzyczasie trzeba gdzies mieszkac. Jesli jest cieply kat
    przy tesciowej to mozna sobie budowac i 20 lat, jak nie ma, to kredyt
    moze byc tanszy.

    >To ze banki w Polsce maja dobre wyniki finansowe swiadczy o tym, ze
    >maja z czym zejsc nizej. Pewnie, ze moga sie buntowac i starac ugrac
    >wiecej na rynku wiec zamieszanie moze byc....

    Ale ustawa juz praktycznie uchwalona. Senat wprowadzil poprawki, Sejm
    je przyjmie lub odrzuci, prezydent podpisze,
    w porzadku na 13-15 widze tylko sprawozdanie i to opcjonalnie, ale
    27-29 to juz na pewno zatwierdza, prezydent podpisze w sobote, w
    niedziele opublikuja i od 1 lutego banki zaczna placic :-)

    Teraz tylko banki moga sie podzielic na mniejsze :-)
    Chociaz ... jesli dobrze widze, to wartosc aktywow obniza sie o
    fundusze wlasne - czyli wypadaloby klientow z lokat przestawic na
    akcje wlasne lub ewentualnie obligacje :-)

    J.