    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Date: Sat, 17 Aug 2019 00:42:04 +0200

    "Szymon" qj6orm$19ns$...@g...aioe.org

    > Oddajesz więcej niż wziąłeś... Duuuużo więcej. Więc chyba nie.

    Ale oprocentowanie bywało ujemne i banki naprawdę
    wypłacały, co powodowało problemy okołopodatkowe.

    Tu (u Hamleta) będzie podobnie? -- bank da ujemne oprocentowanie,
    ale zabierze inaczej? Jak drażnienie kobry? ;) -- toż wiadomo, że
    zaatakuje i strzeli/plunie jadem po oczach...

    -=-

    Banki prywatne mogę mieć też inny/zBożny cel -- konkurencję
    wobec banków centralnych zarządzanych przez... Może nie przez
    amatorów, ale i nie przez właścicieli bankujących setki lat...

    Produkcja rośnie szybko -- kreacja forsy za tym nie nadąża,
    więc aby nie było kryzysów podobnych do tych ze złotych lat,
    trzeba jakoś dorzucać szmal do obiegu... Można drukować
    w mennicach ;) centralnych a można inaczej... Pożyczony
    (na ujemny czy dodatni lub zerowy) procent pieniądz musi
    wcześniej czy później trafić do banków, więc jednak banki
    także tym sposobem dokarmiają rynek pieniędzmi... Choć
    czynią to jakby ;) na krechę -- dziś dorzucą, ale za
    jakiś czas przecież stracą, gdy ludzie zaczną ,,spłacanie
    odsetek''...

    Być może takie ,,kredytowanie'' opłaca się a być może
    banki naliczą jakieś marże, prowizje, opłaty manipulacyjne,
    a może to jedynie reklama podobna do owisienkowania?...

    Może chcą rozkręcić rynek/handel, by następnie czerpać zyski
    z tego rozkręcenia? Niby każdy najpierw inwestuje -- a później
    zbiera owoce...

    Może chcą tym sposobem wykazać myślenie frankowiczów sprzed lat?

    Może po prostu nudzą się? ;)

    Może wiele czynników złożyło się na takie posunięcie?

    Może chęć wykazania zysków z UE?...

    Centralne drukarnie dają komu? -- chyba pracownikom budżetowym...
    Bank centralny kupując obligacje rządowe z zamiarem umorzenia,
    wzbogaca rząd, który chyba najpierw daje coś na kształt 500+
    i pensji pracownikom państwowym...

    Może ujemny procent to kontratak wobec tychże centralnych drukarni?

    Ale... Rząd Danii nie ma nadmiernych długów...
    (może właśnie chce mieć?!)
    Ale Dania ma nie euro a swoją walutę...
    Czy EBC może skupować duńskie obligacje w celu umarzania ich?

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/d
    lug-publiczny-dania-morawiecki-budzet,62,0,2403902.h
    tml
    21.04.2018

    https://pl.tradingeconomics.com/denmark/government-d
    ebt-to-gdp

    Przypomnę, że Dania jest monarchią...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustrój_polityczny_Dani
    Władza ustawodawcza należy do monarchy
    natomiast realizowana jest poprzez
    jednoizbowy parlament zwany Folketinget.

    --