  • 1. Data: 2003-07-14 10:25:00
    Temat: Bank w Londynie
    Od: olidka <o...@w...o2-pl>

    Witam

    Sorry, ale nie bardzo znam się na bankach, zwracam się zatem do Was z moim
    zapytaniem.
    Na jesieni zapewne wyjadę do Anglii. Chciałabym założyć sobie konto jeszcze
    w Polsce w takim banku, z którego bedę mogła korzystać bez problemów
    przebywając w Londynie. Czy ktoś z Was mógłby polecić mi jakiś dobry bank?
    Czy to jest w ogóle sensowny pomysł? A może lepiej założyć sobie konto
    będąc już w Londynie? Tylko, że ja wyjadę tam do szkoły, a nie do pracy,
    więc chyba może być z tym problem...

    (o)Lidka

  • 2. Data: 2003-07-14 11:00:39
    Temat: Re: Bank w Londynie
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Użytkownik "olidka" <o...@w...o2-pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeszcze
    > w Polsce w takim banku, z którego bedę mogła korzystać bez problemów

    zdefiniuj, co to znaczy dla Ciebie "korzystac"

    Co chcesz robic dokladnie

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-14 11:06:47
    Od: "Robert z Łodzi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "olidka" <o...@w...o2-pl> napisał w wiadomości

    > jeszcze
    >
    > zdefiniuj, co to znaczy dla Ciebie "korzystac"
    >
    > Co chcesz robic dokladnie

    ja na przyklad szukam takiego aby wystarczyl do zweryfikowania konta na
    paypal

  • 4. Data: 2003-07-15 13:25:43
    Od: "olidka" <o...@N...gazeta.pl>

    Robert napisał:

    > zdefiniuj, co to znaczy dla Ciebie "korzystac"

    > Co chcesz robic dokladnie

    Sorry, że dopiero dziś odpowiadam, ale Xnewsy coś mi się posypały i nie
    widziałam Twojej odpowiedzi.
    Moje konto miałoby mi służyć do tego abym mogła na nie wpłacać pieniądze i z
    niego wypłacać, zarówno za pomocą karty (raczej bankomatowej, bo bez stałego
    zatrudnienia nikt mi nie da karty kredytowej, prawda?) jak i osobiście.
    Prawdopodobnie jak zostałabym dłużej to chciałabym regulować z konta rachunki
    za różne usługi (w tym przelewy za czesne). O to chodziło? Coś jeszcze
    uściślić? Naprawdę zależy mi na konkretnej odpowiedzi.

    Ps. Co to jest te paypal, o którym napisał Robert z Łodzi?

    Pozdrawiam
    (o)Lidka

  • 5. Data: 2003-07-15 15:25:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    olidka wrote:
> [...]
    > tym przelewy za czesne). O to chodziło? Coś jeszcze uściślić?
    > Naprawdę zależy mi na konkretnej odpowiedzi.

    Jesli bedziesz tam na dluzej to pewnie bedziesz miala jakies
    "zameldowanie" chociazby w akademiku - wtedy tylko i wylacznie bank na
    miejscu. O polskim nawet nie mysl. Zjedza cie prowizje. Kumpel z
    obywatelstwem polskim, tam studiuje i spokojnie ma tam konto - wiec
    nie bedzie problemu mysle.
    Powodzenia! :)

  • 6. Data: 2003-07-15 21:45:13
    Od: olidka <o...@w...o2-pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Jesli bedziesz tam na dluzej to pewnie bedziesz miala jakies
    > "zameldowanie" chociazby w akademiku - wtedy tylko i wylacznie bank na
    > miejscu. O polskim nawet nie mysl. Zjedza cie prowizje.

    Ale ja nie chcę polskiego banku...(sorry za totalny brak patriotyzmu) Ja
    myślałam o tym, żeby założyć konto w takim banku, który miałby swój oddział
    (filię, czy jak to się fachowo nazywa) zarówno w Polsce (Warszawie) jak i w
    Londynie. Najlepiej jak gdyby to był jakiś solidny angielski bank, ale nie
    bedę upierać się przy szczegółach..., może tak: ma to być solidny bank
    cieszący sie dobrą reputacją w Anglii (na miarę moich możliwości)

    > Kumpel z
    > obywatelstwem polskim, tam studiuje i spokojnie ma tam konto - wiec
    > nie bedzie problemu mysle.

    Hmm, chodzi o to, żebym ja nie musiała załatwiać tego po angielsku (w
    języku angielskim). Bo nawet, gdy ktoś mówi do mnie po polsku w banku to ja
    nie bardzo łapię o co biega:/ Ja naprawdę się na tym wszystkim nie znam:(

    > Powodzenia! :)

    Dziękuję:) Przyda się na pewno.

    (o)Lidka

  • 7. Data: 2003-07-15 21:52:54
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    X...@o...org,
    olidka <o...@w...o2-pl>:

> [...]
    > który miałby swój oddział (filię, czy jak to się fachowo nazywa)
    > zarówno w Polsce (Warszawie) jak i w Londynie.

    Nierealne. Nie ma takich mozliwosci.

    > Najlepiej jak gdyby to
    > był jakiś solidny angielski bank, ale nie bedę upierać się przy
    > szczegółach..., może tak: ma to być solidny bank cieszący sie dobrą
    > reputacją w Anglii (na miarę moich możliwości)

    To np. NatWest. Zakladalem tam konto jako student na krotkiej wymianie, bez
    problemow. Nawet do Polski wyciagi przysylaja.

    > Hmm, chodzi o to, żebym ja nie musiała załatwiać tego po angielsku (w
    > języku angielskim).

    No to gorzej.

    > Bo nawet, gdy ktoś mówi do mnie po polsku w banku
    > to ja nie bardzo łapię o co biega:/ Ja naprawdę się na tym wszystkim
    > nie znam:(
    To sie troszke doksztalc.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-07-15 22:06:03
    Od: olidka <o...@w...o2-pl>

    Robert napisał:

    > Nierealne. Nie ma takich mozliwosci.

    Wszyscy mi dookoła trukają, że w tym wypadku Citibank będzie dobry, ale...
    No właśnie piszesz, że nie ma szans, więc...

    > To np. NatWest. Zakladalem tam konto jako student na krotkiej
    > wymianie, bez problemow. Nawet do Polski wyciagi przysylaja.

    OK. Zapamiętam.

    > To sie troszke doksztalc.

    To jeszcze spróbuję, skoro tak doradzasz... :)

    Lidka

  • 9. Data: 2003-07-16 06:03:27
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    olidka wrote:

    > Wszyscy mi dookoła trukają, że w tym wypadku Citibank będzie dobry, ale...
    > No właśnie piszesz, że nie ma szans, więc...

    Mimo, że się prawie tak samo nazywają to to są dwa różne banki i tak
    działają.
    Jak powinnaś rozegrać problem banku to zależy jeszcze od tego gdzie i z
    jaką częstotliwością będziesz dostawać kasę na ten pobyt.
    1. Jeśli tam w funtach, to konto tylko i wyłącznie tam.
    2. Jeśli tu w funtach jednorazowo to wziąć, wpłacić na konto kogoś z
    rodziny (w GPB), pojechać tam, założyć konto i poprosić o przelanie.
    3. Jeśli tu w funtach w ratach to kupa, bo chyba nie da się uniknąć
    podwójnego przewalutowania czyli patrz:
    4. Jeśli tu w złotówkach w ratach to założyć konto w Citi (polskim) lub
    Millennium, niech kasa wpływa, tam wyciągać ją z bankomatów (dobre kursy
    i prowizje), a jeśli tam konto będzie do czegoś potrzebne to też założyć.
    5. Jeśli tu w złotówkach jednorazowo to założyć konto Inteligo, wpłacić
    na nie kasę, pojechać tam, założyć konto, wyjąć całą kasę z Inteligo
    (koniecznie w okienku, nie bankomacie - prowizja 10 zł niezależnie od
    kwoty:-)), kursy też przyzwoite) wpłacić na tamto konto i dalej jak w p.1

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-07-16 06:53:00
    Od: olidka <o...@w...o2-pl>

    Tomasz Staszewski napisał:

> [...]
    > Jak powinnaś rozegrać problem banku to zależy jeszcze od tego gdzie i
    > z jaką częstotliwością będziesz dostawać kasę na ten pobyt.

    Sprawa wygląda tak, że ja mam teraz pieniądze w złotówkach. I jak na razie
    to już mam uzbierane pieniądze na szkołę oraz na kilkumiesieczny pobyt w
    Anglii. Jeśli nie bedę tam pracować, to bedę dostawać pieniądze z Polski.
    Ja dlatego tak uparłam się na założenie tego konta już Polsce, bo:
    1. Łatwiej jest mi założyć konto posługując się jezykiem polskim niż
    angielskim:)
    2. plan jest taki, że ja opłacę szkołę będąc jeszcze w Polsce i przy
    przekraczaniu granicy chciałabym pokazać (jesli zostanę o to poproszona) im
    jakis dowód na to, że ja mam środki na to, żeby tam żyć. Nie uśmiecha mi
    się przewożenie wszystkich funduszy w gotówce wiec pomyślałam o karcie,
    najlepiej pochodzącej z takiego banku, który będzie kojarzony bez problemów
    przez Anglików :)
    Czy w tym wypadku powinnam zastosować punkt nr 5? :-)

> [...]
    > kasę z Inteligo (koniecznie w okienku, nie bankomacie - prowizja 10 zł
    > niezależnie od kwoty:-)), kursy też przyzwoite) wpłacić na tamto konto

    Ps. Czy Anglicy w ogóle planuja przejść na euro? Bo mam trochę oszczędności
    w tej walucie i tak się zastanawiam, czy by jej nie zabrać ze sobą..
    Ps2. Co to jest GPB, z punktu nr 2?

    Lidka