  • 11. Data: 2010-05-06 17:54:35
    Temat: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    > Faster Payments idzie kilka sekund. Musiałeś wysłać jakiś trefny przelew, że tyle
    szedł. Ja swego czasu bawiłem się w odbijanie FP między swoimi kontami w czasie
    rzeczywistym :)

    Masz racje teraz sprawdzilem , ale wczesniej to po prostu w tych
    godzinach sprawdzalem konto :))

  • 12. Data: 2010-05-06 18:08:17
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    > Nieprawda. JEDYNYM źródłem informacji dla banku jest twój credit file (a właściwie
    dwa: z Experian i Equifax). Liczy się *wyłącznie* to, co masz w credit file. Np. taka
    karta kredytowa Vanquis - "credit repair card": miałem ponad dwumiesięczne opóźnienie
    w spłacie zadłużenia (zapomniałem), aż nawet dzwonili do mnie. Ale mimo to do biur
    informacji kredytowej przez cały czas wysyłali, że wszystko w porządku i spłata była
    na czas.

    no przy oprocentowaniu 40% normalnego kredytu w skali roku to
    pojechałes po bandzie jakie było przekroczonego 80% czy wiecej?
    > Zaległości za rachunki telefoniczne/gazowe - zależy. Nie każdy operator wpisuje cię
    do BIK-u - uwierz!

    zgadza sie

    > Karty nie muszą być "niespłacone". Nie ma najmniejszego znaczenia. Ludzie mają po
    kilkanaście kart kredytowych, ogólne zadłużenie w dziesiątkach tys. funtów - a banki
    mimo to wydają im kolejne karty. Chyba że miałeś na myśli "zadłużenie nie spłacane w
    terminie" - ale wtedy patrz wyżej.

    > Widać ;)
    >
    > Jak ktoś umie używać, to wszędzie znajdzie niedrogo.
    >
    > A jak chcesz się pocieszyć, to porównaj PL i UK pod względem: możliwości i kosztów
    prowadzenia rachunków walutowych; kosztów wypłat zagranicznych; kursów wymiany
    waluty; opłat za niespłacenie należności w terminie; łatwości otwarcia rachunku;
    ofert lokat; możliwości systemów online. Docenisz polską bankowość.

    > Pozdrawiam,
    > k.

    Jesli chodzi o bankowosc detaliczna to w UK mogliby sie uczyc od PL
    jesli chodzi o mozliwosci dostepu do konta przez sms komorke ,
    szybkosci przelewow (poza faster payments ale to wynalazek chyba
    ostatnich czasow w tak niskiej cenie bo chyba CHAPS był i jest też w
    jeden dzień ale za 20gbp to dziękuje) etc. natomiast ilosc roznych
    produktow ( w tym pomysłów na obciążanie opłatami karnymi ) to z kolei
    w druga strone

  • 13. Data: 2010-05-06 23:05:01
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    a...@g...com <a...@g...com> dared to
    write:

    > no przy oprocentowaniu 40% normalnego kredytu w skali roku to
    > pojechałes po bandzie jakie było przekroczonego 80% czy wiecej?

    Oprocentowanie się nie zmienia, tylko doliczają opłatę 12 GBP. Tak zresztą robią
    wszystkie znane mi banki w UK i chyba zawsze jest to 12 GBP...

    /ciach/

> [...]
    > jeden dzień ale za 20gbp to dziękuje) etc. natomiast ilosc roznych
    > produktow ( w tym pomysłów na obciążanie opłatami karnymi ) to z kolei

    Ech, i tak jeśli chodzi o opłaty, nic nie przebije USA...
    https://www.eufora.com/contents/aboutTheCard/feesAnd
    Disclosures/euforaPrepaidMasterCard.jsp

    k.

  • 14. Data: 2010-05-07 00:38:52
    Temat: z UK do PL (bylo:Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL)
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    kashmiri wrote:

    ...taki lekki 'offtopik'...

    Jaki Twoim zdaniem (bo widze, ze troszke sie znasz/interesujesz)
    jest AKTUALNIE najlepszy(szybki/pewny/tani/po dobrym kursie)
    sposob na transfer GBP do PL ???

    PS:
    Dotychczas uzywalem kombinacji NatWest->PKOBP, ale od 07/05/2010 to juz
    nieaktualne (NatWest: 'nie oplaca nam sie ta usluga')

    Za tydzien/dwa bede testowal Citibank (UK->PL)
    (w UK zalozylem korespondencyjnie)
    co prawda sa szybcy,
    ale kurs (podobno slaby) i brak Faster Payments boli :-((

    A karty HSBC (nawet w platnej wersji 'advanced') testowalem.
    Szybko i pewnie, ale po beznadziejnym kursie
    (no i bez historii w PL - co moze sie czasami przydac)

    TIA

    --
    T.F.

  • 15. Data: 2010-05-07 09:48:04
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    T.F. <t...@u...wp.pl> dared to write:
> [...]
    >
    > Jaki Twoim zdaniem (bo widze, ze troszke sie znasz/interesujesz)
    > jest AKTUALNIE najlepszy(szybki/pewny/tani/po dobrym kursie)

    Ej, widzę że Kolega orientuje się tyle co ja, jeśli nie lepiej :) Już od dawna nie
    jestem na bieżąco. Zwykle używałem Citi.

> [...]
    > (w UK zalozylem korespondencyjnie)
    > co prawda sa szybcy,
    > ale kurs (podobno slaby) i brak Faster Payments boli :-((

    Wiem, wiem. Tak samo jak boli brak automatycznego DD (nie da się podłączyć do
    PayPal-a), dysfunkjonalna lista odbiorców i beznadziejny podgląd transakcji.
    Jedna rada: wysyłaj bezpośrednio na konto w PLN, niech przewalutowanie robi Citi UK,
    nie Citi PL. Wyraźna różnica.

    > A karty HSBC (nawet w platnej wersji 'advanced') testowalem.
    > Szybko i pewnie, ale po beznadziejnym kursie

    Odnoszę wrażenie, że wszystkie banki UK stosują kursy Visy/MC + prowizja % + prowizja
    stała. W moim doświadczeniu Citi UK od HSBC różnią się w zasadzie prowizją stałą (na
    korzyść Citi).

    > (no i bez historii w PL - co moze sie czasami przydac)

    Dziwne - u mnie na podglądzie przy każdej transakcji wyświetla również kwota w
    walucie oryginalnej i kurs wymiany. O niebo lepiej niż w Citi UK (choć nadal daleko
    do Citi PL).

  • 16. Data: 2010-05-08 14:09:37
    Od: grzechu <g...@g...com>

    http://www.caxtonfxcard.com/ global card w funtach
    Najszybsza (bo natychmiastowa) i najtańsza opcja - Mastercard Prepaid.
    Doładowujemy ją online z angielskiego konta np. LLoydsa. Wypłata bez
    prowizji. Aby uniknąć przewalutowań albo nieznajomych kursów wymiany
    - wypłatę najlepiej zrobić w bankomacie BZWBK i wybrać funkcję
    obciążenia konta w funtach- wtedy od razu wiemy jaki jest kurs i ile
    funtów nam zejdzie z konta.
    Karta przyda się także do Ryanaira.

  • 17. Data: 2010-05-08 21:11:48
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "grzechu" <g...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > http://www.caxtonfxcard.com/ global card w funtach
    /ciach/

    Tak samo karta www.farirx.com

    pzdr.
    k.

  • 18. Data: 2010-05-09 19:06:37
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Jesli chodzi o bankowosc detaliczna to w UK mogliby sie uczyc od PL

    Serio? I bulic za konto, za wyplate z bankomu (obcego banku tez) - za
    karte...
    Raczysz zartowac - ja to mam w UK ZA DARMO! I kto tu ma sie od kogo uczyc.

    > jesli chodzi o mozliwosci dostepu do konta przez sms komorke ,

    Gdzie masz problem w UK w dostepie przez komorke? I to za darmo jest nawet -
    wiedziales?

> [...]
    > jeden dzień ale za 20gbp to dziękuje) etc. natomiast ilosc roznych
    > produktow ( w tym pomysłów na obciążanie opłatami karnymi ) to z kolei

    CHAPS nie byl dla ciebie! CHAPS byl i nadal w zasadzie jest na duze operacje
    glownie gieldowe.
    Przelew w UK idzie 3 dni i co? Jesli w tym samym banku to natychmiast i
    powiedz w czym przeszkadza, ze idzie 3 dni?
    Ktos tu kiedys pisal, ze ma to znaczenie w przypadku splaty karty kredytowej
    ale w UK ja karte kredytowa moge splacic karta debetowa w 10 sekund... przed
    polnoca:)
    I tez za darmo! Karty kredytowe czy debetowe nie mja oplat.
    Przelewy tez sa darmowe - wiec kto tu od kogo ma sie uczyc bankowosci...
    Tak uczepiliscie sie tego przelwu jednodniowego jak by od tego zycie
    zalezalo, przy czy wy za ten przelew placicie i placicie za konto, za kaerte
    za wyplaty z bankomatow... ba! Za sprawdzenie salda w bankomacie w polsce
    sie placi!!!! To jak w jakims srednioweczu bankowym.... Nie wmoiac o
    placeniu za zamkniecie konta!!!
    Tego maja sie anglicy uczyc od polakow?!!!!
    Dzieki....

  • 19. Data: 2010-05-09 20:49:01
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    pmlb <b...@d...pl> dared to write:

    > Serio? I bulic za konto, za wyplate z bankomu (obcego banku tez) - za
    > karte...
    > Raczysz zartowac - ja to mam w UK ZA DARMO! I kto tu ma sie od kogo uczyc.

    A zdradzisz, jakie to fantastyczne masz oprocentowanie na rachunku bieżącym? Więcej,
    niż 0.00% rocznie?

    > Gdzie masz problem w UK w dostepie przez komorke? I to za darmo jest
    > nawet - wiedziales?

    Jedyne co jest to Monilink. Jakie masz tam funkcje poza sprawdzaniem salda? I nie da
    się korzystać z zagranicy - sprawdzone.
    Ale to właśnie jest brytyjski standard "dostępu przez komórkę"...

> [...]
    > Przelew w UK idzie 3 dni i co? Jesli w tym samym banku to natychmiast i
    > powiedz w czym przeszkadza, ze idzie 3 dni?

    No skąd, zupełnie w niczym... Właściwie gdyby szedł dwa tygodnie, też by w sumie nie
    przeszkadzał.
    A już zupełnie takie terminy nie przeszkadzają w terminowym opłacaniu rachunków.

    > Ktos tu kiedys pisal, ze ma to znaczenie w przypadku splaty karty
    > kredytowej ale w UK ja karte kredytowa moge splacic karta debetowa w 10
    > sekund... przed polnoca:)

    W obrębie jednego banku - może. Nigdzie indziej.

    > I tez za darmo! Karty kredytowe czy debetowe nie mja oplat.

    Nie mają opłat rocznych; mają za to masę innych opłat - poczytaj TOiP.
    No i są też karty z opłatami.

> [...]
    > w polsce sie placi!!!! To jak w jakims srednioweczu bankowym.... Nie
    > wmoiac o placeniu za zamkniecie konta!!!

    W UK banki dokładają do interesu bankomatowego, a odbierają gdzie indziej. Banki w
    Polsce inaczej rozkładają koszty. W UK też parę lat temu chciano wprowadzić opłatę za
    korzystanie z obcych bankomatów. Jedna z gazet jednak przyjęła na siebie rolę
    "obrońcy uciśnionych" i rozpętała kampanię przeciwko; skutek taki, że banki muszą
    zdzierać gdzie indziej.

    Acha, czy wy w UK przypadkiem niedawno nie płaciliście miliardów z kieszeni
    podatników, żeby te "darmowe" banki wam nie upadły?

    > Tego maja sie anglicy uczyc od polakow?!!!!
    > Dzieki....

    Np. darmowe konta firmowe. Masz w UK coś takiego?
    Albo lokaty. Który bank to oferuje?
    Bezpłatny dostęp do giełdy?
    Fundusze inwestycyjne online?
    Głupie, zdawałoby się, doładowanie komórki z poziomu bankowości detalicznej?
    Wspólna bankowość dla kont i kart kredytowych (Barclays, Citi UK...)?
    Konta walutowe? Do tego oprocentowane?
    Przelewy zagraniczne online? Przelewy SEPA?
    Edycja danych właściciela konta?
    Podwójne uwierzytelnianie transakcji?

    Pozdrawiam,
    k.

  • 20. Data: 2010-05-10 14:29:31
    Od: "a...@g...com" <a...@g...com>

    Wypłata bez
> [...]
    > - wypłatę najlepiej zrobić w bankomacie BZWBK i wybrać funkcję
    > obciążenia konta w funtach- wtedy od razu wiemy jaki jest kurs i  ile

    nie zawsze to jest korzystne wybranie wyplaty rozliczonej w gbp ale
    wiesz od razu ile zaplacisz to plus. ja wyplacalem kiedys euro
    nationwidem i wybralem rozliczenie w eur , roznica byla kilku funtow
    (dokladnej nie pamietam) na plus w stosunku do bezposredniego
    przeliczenia.