  • Data: 2004-06-14 16:34:56
    Temat: Re: Bank na Allegro ;-)
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    KK <krzykowal@_______wyt__nij_____poczta.gazeta.pl> wrote:

    > " 4. Działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności, o
    > których mowa w ust. 1, może być wykonywana wyłącznie przez banki, z
    > zastrzeżeniem art. 67, przy zachowaniu przepisów ustawy, w granicach
    > określonych przez statut banku."
    >
    > To NIE określa wg Ciebie wprost, że wyłącznie banki mogą wykonywać
    > czynności, o których mowa w ust. 1? Zauważ, że co do ustępu 2 i 3
    > już nie ma takiego zastrzeżenia. A przyjmowanie wkładów jest jasno
    > określone w ust. 1.

    Określenie że wyłącznie banki mogą wykonywać takie czynności nic nie
    mówi o tym czym jest złamanie tej ustawy, nie mówi że takie złamanie
    jest przestępstwem. Może być tylko złamaniem ustawy.

    Inna sprawa że ta lokata na Allegro może być oferowana spoza Polski, z
    kraju gdzie takie ograniczenia nie obowiązują, i co wtedy?

    W ogóle moim prywatnym zdaniem taki zapis w ustawie istnieć nie
    powinien. To wyłączna sprawa danej osoby co zrobi ze swoimi
    wartościami pieniężnymi i z kim się umówi na ich zdeponowanie.

    Z trzeciej strony pieniądz jest dla mnie informacji o kompensacji
    wartości z wykonanych umów. Banknot jest reprezentacja informacji i
    nie ma wartości sam w sobie, ta reprezentacja też nie ma wartości sama
    w sobie gdyż jest tylko informacją o wartości. Dlatego idea pożyczania
    informacji jest dla mnie dosyć dziwna.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/