  • 11. Data: 2008-09-28 16:44:33
    Temat: Re: Bank Pekao S.A - u innych też??
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gbo72o$p2s$1@alfa.kjonca...

    > Powiedzmy, że 50 (tyle jest w m*bankach), wysłanie zwykłego listu niech
    > kosztuje 1.50; wychodzi 3 gr/kod. (A o ile wiem poczta raczej nie daje
    > rabatów - jeśli daje to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu). Do tego
    > koszty obróbki papieru (wydruk, pakowanie itp)
    >
    > Przy smsach myśle, że spokojnie od operatora można zejść do <1gr/sms.
    >
    > Koszty samej infrastruktury weryfikującej myślę że są porównywalne.
    > Gdzieś się pomyliłem?

    No, nie wziales pod uwage, ze wiekszosc osob korzystajacych z kodow smsowych
    ciagle przy nich pozostanie. Jesli faktycznie koszt smsa to 1gr to na kazdym
    smsie bank zarobi 19 gr. W dziesiejszych czasach gdzie marze bankow spadaja
    jest to zysk nie do pogardzenia. Jak sie okaze, ze jednak ludzie przejda na
    kody papierowe to bank dokona ponownej kalkulacji i zmieni TOiP.

    MK

  • 12. Data: 2008-09-28 17:28:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK pisze:
    > "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > No, nie wziales pod uwage, ze wiekszosc osob korzystajacych z kodow
    > smsowych ciagle przy nich pozostanie. Jesli faktycznie koszt smsa to 1gr
    Ale gdzie się pomyliłem w kalkulacji kosztów? Bo że smsy są generalnie
    wygodniejsze to wiem.

    > to na kazdym smsie bank zarobi 19 gr. W dziesiejszych czasach gdzie
    A to skąd? Peako kasuje 20gr/sms? (Ale zdziercy)
    KJ

  • 13. Data: 2008-09-28 17:32:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca pisze:
    [...]

    > Ale gdzie się pomyliłem w kalkulacji kosztów? Bo że smsy są generalnie
    > wygodniejsze to wiem.

    > A to skąd? Peako kasuje 20gr/sms? (Ale zdziercy)

    Już doczytałem, że tyle kasują, sorry.
    KJ(kiedy mozilla dorobi się supersedesów?)

  • 14. Data: 2008-09-28 17:49:54
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Będąc poprzednio w BPH nie płaciłem ani grosza za tą usługę - w innych
    > bankach też płaci się za przesłany na komórkę kod bezpieczeństwa?

    W koncie złotym, max i private jest to nadal darmowe. W srebrnym powyżej 10
    sms jest płatne. W pozostałych będzie pobierane. Zgodnie z TOiP
    http://www.pekao.com.pl/tabele1s2b.pdf?/lang=PL/4063
    11-557392-85415

    --
    Darek

  • 15. Data: 2008-09-28 18:22:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > 1gr to na kazdym smsie bank zarobi 19 gr. W dziesiejszych czasach
    > gdzie marze bankow spadaja jest to zysk nie do pogardzenia.

    zapomniałes napisac, ze marze spadaja z super-wysokich do poziomu jednych z
    najwyzszych w europie...

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 16. Data: 2008-09-28 18:52:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Ale gdzie się pomyliłem w kalkulacji kosztów? Bo że smsy są generalnie
    > wygodniejsze to wiem.

    Ale nie nalezy liczyc tylko kosztow, a takze przychody z wprowadzenia
    dodatkowej prowizji, wiec powinienes wziac pod uwage rachunek netto :).

    MK

  • 17. Data: 2008-09-28 18:53:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message

    > zapomniałes napisac, ze marze spadaja z super-wysokich do poziomu jednych
    > najwyzszych w europie...

    Oooo... a jakies zrodla podasz? Jakos nie jestem przekonany, ze Polska pod
    tyz wzglegem az tak odstaje od eszty Europy :).

    MK

  • 18. Data: 2008-09-28 19:37:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Oooo... a jakies zrodla podasz? Jakos nie jestem przekonany, ze Polska
    > pod tyz wzglegem az tak odstaje od eszty Europy :).

    rozumiem ze zgadzasz sie, iz banki zarabiaja duzo, a nie zgadzasz sie tylko
    z tym ze w innych krajach zarabiaja mniej?

    Naprawde pierwszy z brzegu
    http://wiadomosci.nf.pl/News/13299/Polska-jest-caly-
    czas-rajem-dla-
    bankow/bankowosc-inwestycje-rynek-pieniezny/

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 19. Data: 2008-09-28 21:50:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > http://wiadomosci.nf.pl/News/13299/Polska-jest-caly-
    czas-rajem-dla-
    > bankow/bankowosc-inwestycje-rynek-pieniezny/

    Duzo, czy malo to rzecz wzgledna... i nawet pod tym linkiem to wyczytasz...

    Wszystkie banki działające w Polsce zarobiły w pierwszym półroczu 8,6 mld
    zł, czyli ok. 2,6 mld euro. Dla porównania tylko rezultat hiszpańskiego
    Santandera, który jest teraz niezwykle dobrze oceniany przez inwestorów i
    analityków, to 4,7 mld euro. Włoski UniCredit zarobił z kolei 2,9 mld euro.

    Wskazniki ksiegowe sa wirtualne (znaczacy wplyw na nie maja regulacje
    prawne) i dlatego finansisci podchodza do nich czesto z przymruzeniem oka
    ;).

    MK

  • 20. Data: 2008-09-28 22:07:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Duzo, czy malo to rzecz wzgledna... i nawet pod tym linkiem to
    > wyczytasz...

    tak, ale w ostatnim zdaniu jest porównanie do innych krajów europejskich.

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain