  • 1. Data: 2004-04-20 07:51:16
    Temat: BZWBK i zakup karta
    Od: Al <s...@i...pl>

    Witam

    Problem jest nastepujacy. Na ostatnim wyciagu jaki moja mamuska dostala
    z banku byl zapis, ze 31 marca robila zakupy w markecie (LeClerc we
    Wroclawiu) na pewna kwote. W tym dniu na pewno ich nie robila, wiec
    karta zostala zastrzezona, a nastepnie w oddziale zlozona reklamacja,
    przy czym nie obylo sie bez problemow, bo mile panie z okienka probowaly
    wmowic, ze nie pamieta ze robila zakupy... Ale w koncu zgloszenie przyjely.
    Ale to nie koniec, bo wczoraj przyszla odpowiedz, z ktorej wynika ze to
    byly zakupy z listopada 2003 roku, czyli niby robione 4 miesiace
    wczesniej. Reklamacja oczywiscie rozpatrzona odmownie.
    Pytanie brzemi: czy bank ma prawo sciagnac pieniadze z konta po dowolnie
    dlugim okresie? Bo jaka ma sie pewnosc, ze sciagnal to co mial? Po 4
    miesiacach nie pamieta sie przeciez wszystkich wydatkow. Czy mozna
    zazadac jakiegos dowodu?

    Al

  • 2. Data: 2004-04-20 07:56:57
    Temat: Re: BZWBK i zakup karta
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Uzytkownik "Al" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > dlugim okresie? Bo jaka ma sie pewnosc, ze sciagnal to co mial? Po 4
    > miesiacach nie pamieta sie przeciez wszystkich wydatkow. Czy mozna
    > zazadac jakiegos dowodu?

    Mozna. Kopii podpisanego slipa.

    A co do tego, czy moze. Moze.

    O jakiej karcie mowa ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-04-20 10:23:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > wczesniej. Reklamacja oczywiscie rozpatrzona odmownie.
    > Pytanie brzemi: czy bank ma prawo sciagnac pieniadze z konta po dowolnie

    Masz watpliwosci czy mama powinna placic za zakupy, czy tez powinni jej je
    sprezentowac?
    Na pewno nie po dowolnie dlugim okresie, bo po jakims czasie roszczenia sie
    przedawniaja, ale to sie liczy w latach a nie miesiacach.

    > Bo jaka ma sie pewnosc, ze sciagnal to co mial? Po 4
    > miesiacach nie pamieta sie przeciez wszystkich wydatkow. Czy mozna
    > zazadac jakiegos dowodu?

    Jesli sie nie pamieta wydatkow ktore nie zostaly rozliczone to sie popelnia
    gruby blad.
    Pora zmienic nastawienie - kwitki wyrzucamy kiedy na wyciagu pojawaja sie
    rozliczenia.
    Bankowi mozna zaufac, albo zazyczyc sobie dowodu, ale to drugie kosztuje.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2004-04-20 10:38:29
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Pora zmienic nastawienie - kwitki wyrzucamy kiedy na wyciagu pojawaja sie
    > rozliczenia.

    Dokładnie tak.

    > Bankowi mozna zaufac,

    Na pewno nie BZWBK - złodziejski bank z jakiego miałem (nie)przyjemność
    korzystać.

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155

  • 5. Data: 2004-04-20 11:56:20
    Od: Al <s...@i...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > O jakiej karcie mowa ?

    Zwykla debetowa do konta ROR.

    Al

  • 6. Data: 2004-04-20 12:01:13
    Od: Al <s...@i...pl>

> [...]
    > Na pewno nie po dowolnie dlugim okresie, bo po jakims czasie roszczenia sie
    > przedawniaja, ale to sie liczy w latach a nie miesiacach.

    Nie chodzi o to ze ktos ma cos sprezentowac, tylko o czas i pewnosc, czy
    aby sie bankowi / sklepowi cos nie pomylilo na niekorzysc klienta. Bo
    takie transakcje rozliczane sa w ciagu paru dni, a nie nagle po 4
    miesiacach. Poza tym jeszcze jedno. Na wyciagu i przy skladaniu
    reklamacji byla caly czas mowa o tym, ze zakupy zostaly zrobione 31
    marca 2004. Wtedy _nie mogly_ byc zrobione, chyba ze ktos podrobil
    karte. A potem nagle sie bankowi przypomnialo, ze to nie 31 marca, ale w
    listopadzie, czyli 4 miesiace wczesniej. Nagle olsnienie? Raczej wyglada
    na krecenie stad pytanie, co mozna od banku zazadac jako potwierdzenie.
    Bo przeciez nagle moga sobie "przypomniec" o jakiejs transakcji sprzed 5
    lat - i udowodnij, ze nie jestes wielbladem, zwlaszcza jesli nie masz
    zadnego potwierdzenia, bo tej transakcji nie robiles.

    Al

  • 7. Data: 2004-04-20 18:46:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Nie chodzi o to ze ktos ma cos sprezentowac, tylko o czas i pewnosc, czy
    > aby sie bankowi / sklepowi cos nie pomylilo na niekorzysc klienta. Bo

    Pewnosc sie uzyskuje przechowujac kwitki do czasu rozliczenia.
    Kto wyrzucil przed czasem - jego problem

    > takie transakcje rozliczane sa w ciagu paru dni, a nie nagle po 4
    > miesiacach.

    Po 4 miesiacach to nie jest "nagle" tylko "dopiero".
    Gdyby sama zauwazyla ze jej nie rozliczono jakiejs transakcji (patrz wyzej)
    to by nie bylo zdziwienia teraz.

> [...]
    > karte. A potem nagle sie bankowi przypomnialo, ze to nie 31 marca, ale w
    > listopadzie, czyli 4 miesiace wczesniej. Nagle olsnienie? Raczej wyglada

    Moze mieli sprzatanie i wyciagneli zza biurka...;-)
    Faktycznie cos pokrecili z tymi datami, ale to nie zmienia faktu, ze im sie
    ta forsa nalezy (tak zrozumialem)

    > na krecenie stad pytanie, co mozna od banku zazadac jako potwierdzenie.

    Kopii potwierdzenia transakcji - jesli chcesz zaplacic tyle ile jest w TOiP
    za te przyjemnosc

    > Bo przeciez nagle moga sobie "przypomniec" o jakiejs transakcji sprzed 5
    > lat - i udowodnij, ze nie jestes wielbladem, zwlaszcza jesli nie masz
    > zadnego potwierdzenia, bo tej transakcji nie robiles.

    Jesli jestes pewny (mama jest pewna) ze nie bylo takiej transakcji to
    idziesz w zaparte i odmawiasz zaplacenia. Wtedy oni musza udowodnic
    przedstawiajac ci kwit z podpisem kupujacego.
    Kary "za nieuzasadniona reklamacje" chyba w TOiP nie ma?

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-04-21 14:46:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Jesli jestes pewny (mama jest pewna) ze nie bylo takiej transakcji to
    > idziesz w zaparte i odmawiasz zaplacenia. Wtedy oni musza udowodnic
    > przedstawiajac ci kwit z podpisem kupujacego.

    Albo wzywają do zapłaty, po bezskutecznym upływie terminu wystawiają BTE i
    masz komornika na głowie. Ot, instytucja zaufania publicznego :-/

    --
    Pozdrawiam,
    Washko