  • 1. Data: 2008-07-30 07:25:57
    Temat: BPH wzmacnia zabezpieczenia dodajac przymus SMS
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Niby bedzie tam bezpieczniej, bo transakcje bedzie potwierdzac sie juz
    trzema kolejnymi haslami (logowanie, sms do transakcji, haslo do
    klucza) ale dla osob nie korzystajacych z komorek, obslugujacych konto
    z zagranicy, bedzie to problem - beda musieli ustawic transakcje jako
    zaufane.

    http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/bezpieczen
    stwo/kod

    Co zrobić jeśli nie chcę korzystać z Kodów SMS?

    Dodatkowa autoryzacja Kodem SMS jest obligatoryjna dla operacji
    potwierdzanych kluczem zapisanym w repozytorium i na nośniku lokalnym
    użytkownika. Jedynie odbiorcy oraz przelewy zdefiniowane jako zaufane
    nie wymagają dodatkowej autoryzacji Kodem SMS.

  • 2. Data: 2008-07-30 07:57:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 00:25:57 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):
> [...]
    > klucza) ale dla osob nie korzystajacych z komorek, obslugujacych konto
    > z zagranicy, bedzie to problem - beda musieli ustawic transakcje jako

    A czy przypadkiem w BPH SMSy autoryzacyjne nie są płatne po przekroczeniu
    iluś tam w miesiącu? Może sobie chcą dorobić... ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 3. Data: 2008-07-30 08:14:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Lip, 09:57, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > A czy przypadkiem w BPH SMSy autoryzacyjne nie są płatne po przekroczeniu
    > iluś tam w miesiącu? Może sobie chcą dorobić... ;)
    >
    > Pozdrawiam,

    Chyba po 10-u
    Mozna rowniez zatwierdzac (z tego co zrozumialen z notatki) zbiorczo
    kilka transakcji z koszyka.jednym sms-em
    Tak wiec dosyc duzo przelewow, chociaz jak na konta po minimum 9,95 zl
    miesiecznie......

    Moze jakas przymiarka do utworzenia taniego sezam-direct?

    Popzrednio byla mozliwosc wyboru - albo klucz, albo sms.
    teraz wzmocniono obowiazkowo klucze sms-em.

    Uwazam, ze (mimo mozliwosci otrzymywania z bankowosci telefonicznej
    kodow sms - bezplatnie?) powinni uruchomic alternatywe w postaci kodow
    jednorazowych lub tokenow.

  • 4. Data: 2008-07-31 06:05:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 00:25:57 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >użytkownika. Jedynie odbiorcy oraz przelewy zdefiniowane jako zaufane
    >nie wymagają dodatkowej autoryzacji Kodem SMS.
    Tylko ze oznaczenie przelewu jako zaufanego odbywa sie bez SMS :)
    2-3 tyg temu dopisywalem nowego odbiorce i oznaczylem jako zaufanego -
    wystarczyl klucz z nosnika lokalnego.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 5. Data: 2008-07-31 06:09:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Lip, 08:05, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > Tylko ze oznaczenie przelewu jako zaufanego odbywa sie bez SMS :)
    > 2-3 tyg temu dopisywalem nowego odbiorce i oznaczylem jako zaufanego -
    > wystarczyl klucz z nosnika lokalnego.

    Czyli system dalej pozwoli korzystac z hasla klucza a nie wysle
    przelewu bez jakichkolwiek potwierdzen?
    Gdy mialem tam konto i korzystalem z klucza, to zaufane oznaczaly, ze
    nie pytal o klucz - wystarczylo byc zalogowanym.

  • 6. Data: 2008-07-31 11:30:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 23:09:14 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Gdy mialem tam konto i korzystalem z klucza, to zaufane oznaczaly, ze
    >nie pytal o klucz - wystarczylo byc zalogowanym.
    Zaufane oznacza wciaz to samo - nie trzeba klucza.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2008-07-31 11:40:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 31 Lip, 13:30, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > Zaufane oznacza wciaz to samo - nie trzeba klucza.

    Czyli nie ma mozliwosci pozostawienia wybranych odbiorcow do
    potwierdzen wylacznie z klucza,.
    W przypadku jakiegos wyjazdu tam, gdzie nei mozemy korzystac z komorki
    do odbioru sms (zdaje sie, ze nawet jesli laczymy sie z internetem
    poprzez komorke, to juz nie odbierzemy sms-a w tej samej chwili)
    skazani jestesmy (to jest oni sa ;) ) na korzystanie jedynie z hasla
    logowania jako jedynego zabezpieczenia, wysylajac z gory zdefiniowanym
    zaufanym odbiorcom platnosci.

    Powinni wprowadzic stopniowanie zaufanych - bez jakichkolwiek hasel i
    z wymogiem skorzystania z klucza.

  • 8. Data: 2008-08-02 10:05:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008 04:40:24 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Czyli nie ma mozliwosci pozostawienia wybranych odbiorcow do
    >potwierdzen wylacznie z klucza,.
    Przepraszam, chyba napisalem jakas glupote.
    Do zaufanych potrzebny jest klucz :)
    Do nie-zaufanych klucz+sms, z tymze do oznaczenia jako zaufany
    wystarczy tylko klucz - nie trzeba sms:)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl