  • 11. Data: 2013-11-12 19:05:29
    Temat: Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message
    news:ujjvh29jwyrx$.1b7efm60vowp9$.dlg@40tude.net...
    > 1/3 wystarczy, by przejąć kontrolę

    jezeli piszesz o miningu z opoznionym ujawnianiem blokow to nawet mniejszy
    procent moze wystarczyc, problem w tym ze jest to kolosalna ilosc mocy
    obliczeniowej a taki atak podwazylby zaufanie do calej sieci i spowodowal
    kompletny krach, nikt z 'wewnatrz' nie ma interesu zeby to zrobic, nikt z
    'zewnatrz' nie ma dosyc mocy obliczeniowej

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2013-11-12 19:08:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > O co chodzi z tymi bitcoinami?
    > Algorytm "produkujący" pieniądze? Gdzie jest szczyt tej piramidy? Kto tym
    > zarządza?
    > Jaki jest cel tego przedsięwzięcia?

    moge wyjasnic ew. watpliwosci w miare mozliwosci, ale w podstawy nie ma sensu
    sie
    tu bawic, sa opisane wystraczajaco dobrze w dziesiatkach miejsc, w tym wikipedii

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

    jak juz przeczytasz i znajdziesz setki bledow i niedociagniec to wyluzuj, sa juz
    dawno przedyskutowane na wszystkie sposoby np. tu:

    https://bitcointalk.org/

    --
    http://db.org.pl/

  • 13. Data: 2013-11-12 20:00:30
    Temat: Re: [OT]Re: BITCOIN - przekręt?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To ciekawe jest swoją drogą. Kiedy BTC był po ok 15zł "wydobywanie" BTC
    > było na granicy opłacalności, dzisiaj nadal jest na granicy
    > opłacalności. Czy złożoność obliczeniowa wydobywania BTC wzrosła *aż
    > tak*? Miała wzrastać nieznacznie, jeżeli dobrze pamiętam.

    Wzrosła chyba przez coraz wiekszą ilosc uczestników?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 14. Data: 2013-11-12 20:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
> [...]

    > się generować tej "waluty". Przez miesiąc koszt samego prądu prądu jest
    > o około 170 zł wyższy od wartości wygenerowanej przy użyciu tego prądu

    Bo opłacało sie 3 lata temu.
    A teraz... masz po prostu kolejny sposób na zapłacenie komus za usługe czy
    towar na drugim koncu swiata, dodatkowo bez prowizji jaką np. narzuca
    paypal.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 15. Data: 2013-11-12 20:27:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > na granicy opłacalności, dzisiaj nadal jest na granicy opłacalności. Czy
    > złożoność obliczeniowa wydobywania BTC wzrosła *aż tak*? Miała wzrastać

    'trudnosc' jest dopasowywana automatycznie aby utrzymac generowanie
    6 blokow na godzine niezaleznie od mocy obliczeniowej sieci

    moze rosnac i spadac

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2013-11-12 22:15:39
    Od: b...@g...com

    Jeśli ktoś chce się czegoś dowiedzieć i merytorycznie porozmawiać o systemie
    finansowym i jego alternatywach:

    http://satoshi.pl/2013/11/12/bitcoin-party-sobota-30
    -11-2013-strefa-bydgoszcz/

    Zapraszamy

  • 17. Data: 2013-11-13 00:07:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 18:05:29 -0000, m4rkiz napisał(a):

    > jezeli piszesz o miningu z opoznionym ujawnianiem blokow to nawet mniejszy
    > procent moze wystarczyc,

    Teoretycznie sam jeden możesz dać radę :)

    > problem w tym ze jest to kolosalna ilosc mocy
    > obliczeniowej a taki atak podwazylby zaufanie do calej sieci i spowodowal
    > kompletny krach,

    Kolosalna, ale mogłyby się zawiązać grupy zdolne do tego.

    > nikt z 'wewnatrz' nie ma interesu zeby to zrobic,

    Dlaczego? Taka strategia zapewnia przewagę nad resztą i jest AFAIR nie do
    wykrycia. Zapewne tylko z braku pomysłu i odpowiedniej koordynacji jeszcze
    do tego nie doszło, bo na pewno nie z dobroci serca.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2013-11-13 10:16:11
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > się generować tej "waluty". Przez miesiąc koszt samego prądu prądu jest o
    > około 170 zł wyższy od wartości wygenerowanej przy użyciu tego prądu

    Wiesz, że dzwoni ale nie wiesz, w którym kościele. Żeby zabierać znaczący
    głos w dyskusji nie wystarczy obejrzeć jednego wykresu opłacalności
    wydobycia.
    Trzeba to jeszcze odnieść do różnych maszyn generujących BTC. Poczytaj
    jeszcze i wtedy zabierz głos.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 19. Data: 2013-11-13 10:17:22
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Wzrosła chyba przez coraz wiekszą ilosc uczestników?

    A dokładnie przez wzrost sumarycznej mocy obliczeniowej całej sieci.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 20. Data: 2013-11-13 10:22:10
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Nie opłaca się na kartach graficznych. Ale na specjalizowanych do tego
    > celu urządzeniach się opłaca. Niestety spowodowało to, że znikła świetna
    > cecha tych jednostek, każdy mógł sobie tego sam trochę wygenerować.
    > Obecnie ma to bardziej cechy jakiejś korporacyjnej pseudowaluty. Generuje
    > się to na farmach no i złodzieje prądu mogą sobie to generować. Oraz
    > botnety. Generowanie tego "w domu" sensu ekonomicznego nie ma.

    A możesz podac przykłady dedykowanych maszyn, na których opłaca się to
    generować?
    Oczywiście takich, na które nie trzeba czekać rok albo pół po wpłaceniu
    przedpłaty i która w momencie jej otrzymania ma szanse się zwrócić w max.
    pół roku?

    --
    pozdrawiam, wromek