  • 1. Data: 2012-04-30 22:04:01
    Temat: BGŻ - 2x odsetki + premia - ki czort?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Przyszła mi dziś pierwsza kapitalizacja w optimie i zdziwiło mnie
    rozbicie jej na trzy kategorie:
    * odsetki standardowe
    * odsetki promocyjne
    * dodatkowa premia

    Dwie jeszcze bym rozumiał (5,80% i 6,50%-5,80% jako standardowe i
    promocyjne), ale trzy?
    Wiecie o co chodzi, czy trzeba szukać w kwitach/na infolinii?

    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2012-04-30 22:06:45
    Temat: Re: BGŻ - 2x odsetki + premia - ki czort?
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-30 22:04, Jacek Politowski pisze:
> [...]
    > promocyjne), ale trzy?
    > Wiecie o co chodzi, czy trzeba szukać w kwitach/na infolinii?

    W tym samym momencie również wysłałem posta nt optimy :) ja nie mam
    premii dodatkowej bo i nowych środków wg mnie brak... więc może ta
    dodatkowa to różnica między 5.8% i 6.5%

    Ale skąd odsetki standardowe i promocyjne?

  • 3. Data: 2012-04-30 22:20:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-30, Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:
> [...]
    > * odsetki promocyjne
    > * dodatkowa premia
    >
    > Dwie jeszcze bym rozumiał (5,80% i 6,50%-5,80% jako standardowe i

    IMVVHO (ale liczyć to mi się nie chce)

    - odsetki standardowe - zysk liczony od 4.6%
    - odsetki promocyjne - zysk liczony od różnicy między 4.6 a 5.8%
    - dodatkowa premia - dodatkowy zysk liczony od kwoty / środków
    dodatkowo oprocentowanych na 6.5%

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-04-30 22:30:53
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 30 Kwi, 22:20, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > IMVVHO (ale liczy to mi si nie chce)
    >
    >  - odsetki standardowe - zysk liczony od 4.6%
    >  - odsetki promocyjne - zysk liczony od r nicy mi dzy 4.6 a 5.8%
    >  - dodatkowa premia - dodatkowy zysk liczony od kwoty / rodk w
    >    dodatkowo oprocentowanych na 6.5%
    >
    > --
    > Wojciech Ba cer
    > p...@p...pl

    U siebie zauważyłem, że na dodatkowym rachunku mam tylko odsetki
    standardowe i promocyjne, natomiast na głównym dochodzi ta zagadkowa
    "dodatkowa premia". To potwierdzałoby powyższe. Gratulacje!

  • 5. Data: 2012-04-30 22:41:49
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    > IMVVHO (ale liczyć to mi się nie chce)

    Mnie też ;)

    > - odsetki standardowe - zysk liczony od 4.6%
    > - odsetki promocyjne - zysk liczony od różnicy między 4.6 a 5.8%
    > - dodatkowa premia - dodatkowy zysk liczony od kwoty / środków
    > dodatkowo oprocentowanych na 6.5%

    Ale to mnie przekonuje...

    W ogóle to Optima lubi mnożyć operacje na rachunku... zamiast jednej jak
    u niektórych (odsetki, a w opisie info o pobranym podatku), mamy aż
    cztery! To samo z lokatami jednodniowymi... taki bąk miał jedną
    operacją: dopisywał codziennie odsetki, a optima: koniec lokaty, odsetki
    (teraz pewnie jeszcze podatek) i otwarcie lokaty, więc znów 3 lub 4
    operacje :)

  • 6. Data: 2012-04-30 23:02:52
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <s...@p...org>
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > - odsetki promocyjne - zysk liczony od różnicy między 4.6 a 5.8%
    > - dodatkowa premia - dodatkowy zysk liczony od kwoty / środków

    Faktycznie, zapomniałem o poziomie nominalnym. Dzięki!

    --
    Jacek Politowski

  • 7. Data: 2012-05-01 11:06:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > - odsetki standardowe - zysk liczony od 4.6%
    > - odsetki promocyjne - zysk liczony od różnicy między 4.6 a 5.8%
    > - dodatkowa premia - dodatkowy zysk liczony od kwoty / środków
    > dodatkowo oprocentowanych na 6.5%

    Nie łatwiej pozakładać (rodzinie, znajomym...) konta w KB i mieć 7%?
    Debetówką trzeba płacić 5 razy w miesiącu? Ale debetówka jest bezimienna.

    KB pracuje bez zarzutu. Na dodatek gdy zleciłem przelew w czasie
    któregoś długiego łikendu, szmal procentował w te wolne dni.
    [ciekawe, czy procentowałby także w dni szybkie...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-05-01 11:21:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Nie łatwiej pozakładać (rodzinie, znajomym...) konta w KB i mieć 7%?

    "7% na koncie osobistym do 3 000 zł"
    Musiałbym tyle kont założyć, że staje się to upierdliwe i niezarządzalne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2012-05-01 12:19:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > "7% na koncie osobistym do 3 000 zł"
    > Musiałbym tyle kont założyć, że staje się to upierdliwe i niezarządzalne.

    A dla mnie ,,niepoliczalne'' są środki nowe czy zewnętrza późne.
    Jak mam wyliczyć, ile bank powinien dać mi zysku, skoro nie mam
    jasności co do tego, co jest środkiem nowym a co zewnętrzem starym?

    Ale może ja mylę się? Może inne banki dają znacznie więcej niż 7%?
    Zauważ, że mając 5k złotych w KB i wydając je sukcesywnie, mam więcej
    odsetek niż tam, gdzie niby wszystko jest oprocentowane, ale tylko na
    poziomie 4%.

    Zarządzanie Superkontem w KB jest bezstresowe, jeśli nie liczyć
    konieczności płacenia debetówką. Interfejs WWW chodzi poprawnie
    w świątek piątek, w nocy (gdy inni śpią) i w dzień (gdy jest duży
    ruch [Palikota]) a token komórkowy nie sprawia kłopotów...

    -=-

    BTW -- starałem się na wszelkie sposoby popsuć matce dostęp do netu,
    ale nie udało się to. Pod lewym klawiszem w Nokii zostały umieszczone
    tylko usługi korzystające z płatnego dostępu do netu (same niezbędne
    do normalnego życia -- na przykład TeDebilne gry) i strata szmalu
    jawiła się bardzo wyraźnie.

    Dopiero zablokowanie ,,w systemie'' dało dobry rezultat.

    Ale gdy w moim telefonie (mBankowym, gdzie powinienem mieć wliczony
    pakiet 20 MB lub 50 MB) chciałem uruchomić dane pakietowe, natrafiłem
    początkowo na masę problemów.

    -=-

    Wracając do 7% -- ja trzymam wszystko merytorycznie na ponad 6,5%,
    i pozostaje mi jedynie problem ,,drobnych'' (na Baśkę czy BPH lub
    po prostu wydatki bieżące) który IMO dobrze rozwiązuje ,,pakiet''
    kilku Estrakont. Wiem, że brak dywersyfikacji nie jest dobry, ale
    chyba nie wali się nic na głowę....

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-05-01 12:48:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > A dla mnie ,,niepoliczalne'' są środki nowe czy zewnętrza późne.
    > Jak mam wyliczyć, ile bank powinien dać mi zysku, skoro nie mam
    > jasności co do tego, co jest środkiem nowym a co zewnętrzem starym?

    Ale to jest spokojnie do policzenia (w moim przypadku), bo lista operacji
    które musiałbym uwzględnić jest niewielka. Tylko po prostu mi się nie chce.

    > Ale może ja mylę się? Może inne banki dają znacznie więcej niż 7%?

    No ale policz upierdliwość tego nie dla 4k, a dla 50-100k.

    > Zauważ, że mając 5k złotych w KB i wydając je sukcesywnie, mam więcej
    > odsetek niż tam, gdzie niby wszystko jest oprocentowane, ale tylko na
    > poziomie 4%.

    Ale BGŻO też pozwala na dowolną liczbę wypłat w miesiącu. Można więc
    równie dobrze zastosować to o czym piszesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl