eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAwaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow › Re: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
    Date: Mon, 1 Aug 2011 22:50:52 +0100

    http://bitbills.com/order.html

    > Jest w pełni zależne od funkcjonowania sieci?

    jak wyzej, mozna obracac nimi offline ale nie ma wtedy gwarancji ze
    to jedyna kopia danego bitcoinsa, wiec kiedy zechcesz uzyc jej online
    moze sie okazac ze ktos inny juz to zrobil

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

    > Czy bitcoiny, tak jak numery GG stworzył Pan Bóg?

    bitcoinsy trafiaja do uzytkownikow ktorzy oferuja sieci moc obliczeniowa
    swoich komputerow

    generalnie chodzi o to ze wszyscy naraz staraja sie utworzyc sume kontrolna
    wszystkich transakcji przeprowadzonych od ostatniego bloku do chwili obecnej
    (wraz z dodana pewna losowa liczba tak aby owa suma kontrolna zaczynala sie
    od okreslonej ilosci zer) ten komu sie uda spelnic te warunki oglasza kolejny
    blok (obliczenie bloku skutkuje dodaniem 50 btc dla tego kto go wyliczyl,
    przestanie to jednak obowiazywac po osiagnieciu 21 mln - jest to jedna z
    rzeczy wpisanych do bloku zerowego)

    > Bo coś kiedyś
    > słyszałem, że można je zrobić/wygenerować samodzielnie.

    obecnie coraz mniej oplacalne, w lutym karta za 700 pln generowala ~25 btc na
    dobe, obecnie ta sama karta daje ok. 0.2 btc na dobe

    (to w przypadku dolaczenia sie do 'poola' w ktorym uzytkownicy licza razem
    i dziela sie proporcjonalnie do mocy obliczeniowej)

    im wieksza moc obliczeniowa tym bardziej skomplikowane warunki musi spelnic
    wygenerowany blok zeby zostac uznany za prawidlowy

    > Bo takie wydarzenie,
    > że jakaś tam awaria serwera czy też akcja jakiegoś dzieciaka powoduje
    > nieodwracalna stratę bitcoinów działa strasznie zniechęcająco.

    kopia wszystkich transakcji w sieci jest przechowywana lokalnie u kazdego
    uzytkownika, na chwile obacna zajmuje ok. 500MB

    oczywiscie nie jest to konieczne, mozna uzywac np. ostatnich kilku godzin,
    blokow czy megabajtow

    > Można by
    > pewnie je jakoś ponownie wygenerować, ale to byłoby pewnie zaczątkiem psucia
    > systemu (czyli dodrukiem), tak?

    o ile nie przekonasz do tej ideii 50% +1 uzytkownika to bedziesz mial poprostu
    konkurencyjny system ze swoimi zasadami