  • 31. Data: 2023-10-26 14:03:09
    Temat: Re: Automatyczna spłata KK w citku.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-10-26 o 13:19, J.F pisze:

    > Tylko tu chodzi o date zamknięcia wyciągu, splata w Citi to pare dni
    > wczesniej ...

    Mój błąd od samego początku i nie zajarzyłem. pisałem jedno myśląc o drugim.
    To było w dniu gdy rano przyszedł sms, że sporządzili wyciąg.
    P.G.

  • 32. Data: 2023-10-26 14:04:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O, to na obu tych "podekranach" masz formularze?
    > A jakie karty są w nich do wyboru?
    > Ta sama?
    > Czy może masz w citku więcej niż jedną?

    Mam jedną.
    P.G.

  • 33. Data: 2023-10-26 14:48:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 października 2023 o 14:04:35 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Mam jedną.

    I co, na obu podstronach masz formularze - i w obu formularzach tą samą kartę do
    wyboru?

  • 34. Data: 2023-10-30 12:35:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I co, na obu podstronach masz formularze - i w obu formularzach tą samą kartę do
    wyboru?

    Nie nazywałbym tego jeszcze formularzami.. (za mało pól aby zasłużyć na
    tę nazwę).

    Jak u góry jest wybrane: "Wybierz polecenia automatycznej spłaty karty
    jako formę płatności"
    to poniżej po prawej mam do wyboru KK i jest tam ta jedna jaką mam (po
    lewej mam do wyboru z jakiego konta ma być spłata).
    Jak u góry jest wybrane "Zarządzaj poleceniem automatycznej spłaty karty"
    to do wyboru mam też tę jedną KK.

    Nie bardzo sobie wyobrażam dlaczego miało by być inaczej i w związku z
    tym dlaczego pytasz.

    Dalej nie wchodziłem. Zależy mi aby nic nie ruszać. Przekonamy się czy
    się coś zmieniło, czy jest po staremu.
    P.G.

  • 35. Data: 2023-10-30 12:56:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 30 października 2023 o 12:35:40 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie nazywałbym tego jeszcze formularzami.. (za mało pól aby zasłużyć na
    > tę nazwę).

    O, to od ilu pól zaliczasz do formularza?
    Dla mnie wystarcza jedno pole, w którym można coś wpisać, a nawet tylko wybrać
    (nawet tak jak w wyborach 12 listopada 1933 w III Rzeszy, że mogłeś jedynie
    powiedzieć nsdap ja lub nein) oraz przycisk submit, czy jak tam ta k... będzie się
    nazywać.

> [...]
    > to do wyboru mam też tę jedną KK.
    >
    > Nie bardzo sobie wyobrażam dlaczego miało by być inaczej i w związku z

    No ale przecież napisałem.
    Spróbuje zrobić opis na podstawie twojego.

    Jak u góry jest wybrane (jak jest na niebiesko zaznaczone):
    "Wybierz polecenia automatycznej spłaty karty jako formę płatności"
    to poniżej pokazuje mi się TYLKO I WYŁĄCZNIE napis:
    "Polecenie automatycznej spłaty karty kredytowej zostało już przez Ciebie ustawione.
    Aby je zmienić lub anulować, wybierz ,,Zarządzaj poleceniem automatycznej spłaty
    karty.""
    I nic więcej.

    Jak u góry jest wybrane (jak jest na niebiesko zaznaczone):
    "Zarządzaj poleceniem automatycznej spłaty karty"
    to mam napisy:
    "Szczegóły Twojego polecenia automatycznej spłaty karty"
    "Wybierz kartę, dla której chciałbyś anulować polecenie automatycznej spłaty karty"
    "Karta kredytowa"
    oraz pole wyboru karty (mam 2 główne) w postaci szarego prostokąta z zaokrąglonymi
    rogami i wpisaną treścią:
    "Karta kredytowa
    Citibank(R) MasterCard(R) Platinum
    XXXX XXXX XXXX xxxx"
    (co dla mnie już oznacza formularz ;)

    A pytam, bo zawsze miałem tak, jak opisuję, jak ustawiałem automatyczną spłatę karty.

    A jak mi - wg mnie - wyłączała - to formularz miałem tylko na pierwszym ekranie, a na
    drugim tylko napis.
    Dlatego tak bardzo mnie zdziwiło, że masz formularz na obu ekranach. Tak nie miałem
    nigdy.

    > Dalej nie wchodziłem. Zależy mi aby nic nie ruszać. Przekonamy się czy
    > się coś zmieniło, czy jest po staremu.

    Ryzykant z ciebie ;) To kiedy masz termin spłaty?

    Trzeba jeszcze pamiętać, że to jest nędznik citek.
    Czyli środki na automatyczną spłatę trzeba zapewnić na koniec POPRZEDNIEGO dnia
    ROBOCZEGO.
    Bo jeśli np. dojdą w dzień spłaty to automat nie zadziała.

    To ROBOCZEGO daje jeszcze ciekawszy efekt jak data spłaty jest w weekend - wtedy kasa
    znika z konta już bodajże w piątek rano (a musi być w czwartek), zaś spłata cały
    weekend
    wisi w "oczekujących na zaksięgowanie" i księgowana jest dopiero w nocy z
    poniedziałku na wtorek.
    Ale nie przyjrzałem się, kiedy wzrastają "dostępne środki" na KK.

  • 36. Data: 2023-10-30 14:27:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O, to od ilu pól zaliczasz do formularza?

    Jak jest tylko jakiś jeden wybór to myślę o tym jako o polu wyboru, a
    nie, że to jest cały formularz.
    Jak pisałeś formularz to sądziłem, że piszesz o czymś gdzie już się
    ustawia wszystko (np włącznie z terminem podliczenia karty).

> [...]
    ustawione. Aby je zmienić lub anulować, wybierz ,,Zarządzaj poleceniem automatycznej

    Ja nie specjalnie pamiętam wszystkie Twoje wypowiedzi.
    W międzyczasie dwa wyjazdy (piątek do Poznania, niedziela do Ostródy) i
    już jest się oderwanym od tego co było wcześniej.

    Wiedziałem, że pisałeś o jakiejś takiej informacji, ale sądziłem, że to
    musi dotyczyć jakiegoś innego miejsca w 'grze' do którego mi się nigdy
    nie udało dostać.
    Teraz wygląda na to, że miejsce jest to samo, ale wygląd zupełnie inny.
    Może zależy od historii gry, albo ilości nagromadzonych
    dóbr/narzędzi/broni....

    U mnie tutaj jest informacja, że jak wybiorę czy ma się spłacać tylko
    kwota minimalna, czy cała to usługa automatycznej spłaty będzie
    aktywowana w ciągu jednego dnia roboczego.

> [...]
    > "Karta kredytowa"
    > oraz pole wyboru karty (mam 2 główne) w postaci szarego prostokąta z zaokrąglonymi

    To wygląda u mnie tak samo (tylko, że mam jedną kartę).
    Z tego wnioskuję, że automatyczna spłata jest ustawiona (skoro mogę
    wybrać dla której karty ją anulować, a mam jedną).

> [...]
    na drugim tylko napis.
    > Dlatego tak bardzo mnie zdziwiło, że masz formularz na obu ekranach. Tak nie miałem

    Na jednym mogę wybrać, z jakiego konta na jaką kartę i czy spłata
    minimalna czy cała i [Dalej],
    Na drugim mogę wybrać dla której karty (z jednej) chcę anulować.

    > Ryzykant z ciebie ;) To kiedy masz termin spłaty?

    Jak bym nie czytał p.b.b to przecież nawet bym tam nie zajrzał.
    Termin spłaty jest gdzieś w okolicy 7..9.

> [...]
    ROBOCZEGO.
    > Bo jeśli np. dojdą w dzień spłaty to automat nie zadziała.

    To wiem. Na razie nie mam na spłatę.
    Dziś rano na koncie było coś grubo ponad 40PLN, ale dostałem SMS - żona
    przelała 40 na mBank (czyli zostało tylko to co było grubo ponad :) ). W
    mBanku mamy debet do 5000 i ostatnio było już tylko kilkaset złotych do
    dna. Jak zobaczyłem że przelała to zadzwoniłem i przypomniałem jej że w
    mBanku mamy też jakieś konto na które nam co miesiąc 1 złotówkę
    przelewają, a że już dawno tam nie zaglądałem to może kilkanaście
    złotych tam znajdzie.

    > To ROBOCZEGO daje jeszcze ciekawszy efekt jak data spłaty jest w weekend - wtedy
    kasa
    > znika z konta już bodajże w piątek rano (a musi być w czwartek),

    Tego nie wiedziałem. Sądziłem, że jak w weekend to musi być w piątek,
    ale nigdy tego nie testowałem.
    P.G.

  • 37. Data: 2023-11-14 15:02:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 14:27, Piotr Gałka pisze:

    > Jak bym nie czytał p.b.b to przecież nawet bym tam nie zajrzał.
    > Termin spłaty jest gdzieś w okolicy 7..9.

    Już nie pamiętam co tam pisałem, jak to u mnie wygląda w poszczególnych
    miejscach ST, ale nic nie zmieniłem i się spłaciło.
    Moja karta spłaciła się sama 10-go, a żony dziś.
    Mocno się pilnowałem, aby nic przypadkiem nie zmienić. W niektóre
    miejsca, gdzie być może dopiero dalej byłby jakiś klawisz zatwierdź, ale
    nie miałem 100% pewności nawet nie zaglądałem.
    P.G.

  • 38. Data: 2023-11-14 17:26:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 14 listopada 2023 o 15:02:29 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > miejsca, gdzie być może dopiero dalej byłby jakiś klawisz zatwierdź, ale
    > nie miałem 100% pewności nawet nie zaglądałem.

    No to teraz możesz pozaglądać ;>
    Bo masz ciekawie - wg twojej relacji
    twój ST zachowuje się tak, jakbyś
    miał spłatę Schroedingera - jednocześnie
    miał i nie miał ustawioną.
    A u żony patrzyłeś?

    Wychodzi też na to, że macie różne
    dni końca okresu rozliczeniowego,
    ale różnia niewielka (niekoniecznie
    akurat 4 dni, bo był weekend).

    Do mnie citek w końcu wyksztusił,
    że 16.X włączyłem automatyczną spłatę dla
    obu kart - niestety mają zapisaną
    tylko ostatnią zmianę (oraz stan aktualny),
    więc tego, że jednak było wyłączone,
    można się tylko domyślać.
    Bo w sumie jak jest włączone,
    to jak przyjdzie rozkaz włączenia,
    to są min. 3 wyjścia:
    - pozostawić włączone bez komentarza,
    - zwrócić błąd i pozostawić włączone
    - zwrócić błąd i zrobić stan nieokreślony

    Albo i gorzej.

  • 39. Data: 2023-11-14 17:46:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No to teraz możesz pozaglądać ;>

    Tak totalnie nie mam na to czasu, jak jeszcze nigdy :(
    P.G.

  • 40. Data: 2023-11-14 18:36:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.11.2023 o 15:02, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > miejsca, gdzie być może dopiero dalej byłby jakiś klawisz zatwierdź, ale
    > nie miałem 100% pewności nawet nie zaglądałem.

    Ja to w ogóle nie rozumiem problemu. U mnie wygląda tak
    https://www.fuw.edu.pl/~michalj/temp/obrazek.png
    Zawsze tak wyglądało odkąd pamiętam. Karta się spłaca sama od lat.
    Jak kliknę w "zarządzaj" to mógłbym anulować i tyle.

    MJ