    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Armagedon.
    Date: Sun, 25 Sep 2011 12:20:52 +0200
    <j5mqlb$7ac$1@news.onet.pl> <j5mr3j$2gv$1@inews.gazeta.pl>
    <j5msid$d65$1@news.onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jaka znów kicha
    > tzn kicha ale dla tych co przyjdą, a nie dla mnie

    A rozwiązanie jest takie proste. Rozdzielić bank depozytowy od
    inwestycyjnego. W depozytowym depozytariusz czyli właściciel kapitału
    płaciłby za bezpieczeństwo i operacja na kontach z innymi depozytariuszami.
    Za 100% bezpieczeństwo czyli 0% ryzyka trzeba płacić. Zysk pojawia się
    proporcjonalnie do ryzyka > 0% w banku inwestycyjnym. Tu inwestor w
    zależności od horyzontu inwestycji i jej ryzyka byłby świadom co się z jego
    kapitałem dzieje. Bank zarabiałby na kojarzeniu właścicieli kapitału z tymi,
    którzy go potrzebują, na obsłudze kredytu, ściąganiu należności i określaniu
    ryzyka. Teraz mamy pomieszany jeden bank z drugim. To tak jakbyśmy
    pomieszali miód z pastą do butów. Efekt jest do wyrzucenia.