  • 1. Data: 2011-05-27 10:32:51
    Temat: Amerykanie odkrywaja Ameryke
    Od: MattS <m...@m...ms>

    Poniżej moje tłumaczenie wybranych fragmentów z
    http://www.computerworld.com/s/article/9217090/Wells
    _Fargo_Chase_Bank_of_America_jointly_launch_PayPal_r
    ival?taxonomyId=71

    Wells Fargo, Chase, Bank of America wspólnie uruchamiają rywala PayPala.

    Trzy największe banki z USA współpracują nad usługą, która pozwoli na
    przelewy środków poprzez proste zalogowanie do osobistego konta online i
    wpisanie nazwiska i numeru komórki odbiorcy przelewu.

    "Ta innowacja zmieni reguły gry na rynku płatności elektronicznych",
    powiedział Mike Kennedy, szef działu strategii płatności w banku Wells
    Fargo. "Chcemy aby nasi klienci mogli łatwo wysyłać pieniądze do
    kogokolwiek bez potrzeby zakładania nowego konta poza swoim podstawowym
    bankiem."

    Pozdrawiam,
    Matt

  • 2. Data: 2011-05-27 12:22:26
    Temat: Re: Amerykanie odkrywaja Ameryke
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MattS" o...@a...plbyd.pl.int

    : Wells Fargo, Chase, Bank of America wspólnie uruchamiają rywala PayPala.

    Przepraszam za kolejne odkrycia tego kontynentu...
    Ale jak odbiorca zabiera szmal do kieszeni?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-05-27 14:56:26
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >"MattS" o...@a...plbyd.pl.int
    >
    >: Wells Fargo, Chase, Bank of America wspólnie uruchamiają rywala PayPala.
    >
    >Przepraszam za kolejne odkrycia tego kontynentu...
    >Ale jak odbiorca zabiera szmal do kieszeni?

    Tak jak w PayPal i podobnych?
    Wypłacą z własnego konta, które "podczepią" pod tę usługę.
    Podobnych serwisów było i jest trochę. Na trochę różnych zasadach
    działają.
    Ale chyba nie stały za nimi dotychczas duże banki. W niektórych
    państwach o niezbyt popularnych lub drogich usługach transferów
    elektronicznych były dla banków jakąś konkurencją.

    Co ciekawe (nie wiem jak teraz) PayPal-owi zależało na tym aby
    w USA nie być bankiem bo z tym wiązały się jakieś ograniczenia
    przez ich prawo bankowe. Paypal Europe (rejestrowany w Luksemburgu)
    z kolei działał na prawach banku, co wiąże (wiązało się?) się z
    ciekawymi obowiązkami klientów: np. teoretycznie Polacy musieli
    zgłosić ten fakt do NBP.

    Arek

  • 4. Data: 2011-05-27 17:04:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Arek wrote:
    > Paypal Europe (rejestrowany w Luksemburgu)
    > z kolei działał na prawach banku, co wiąże (wiązało się?) się z
    > ciekawymi obowiązkami klientów: np. teoretycznie Polacy musieli
    > zgłosić ten fakt do NBP.

    Bo ?

    witrak()

  • 5. Data: 2011-05-27 19:01:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" iroe40$15v$...@n...onet.pl

> [...]

    : Fargo. "Chcemy aby nasi klienci mogli łatwo wysyłać pieniądze do
    : kogokolwiek bez potrzeby zakładania nowego konta poza swoim

    Więc jednak odbiorca musi mieć konto.
    Nie można lać bezpośrednio na to konta?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-05-27 19:26:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > : Fargo. "Chcemy aby nasi klienci mogli łatwo wysyłać pieniądze do
    > : kogokolwiek bez potrzeby zakładania nowego konta poza swoim

    W Hameryce? Lać? No co ty... Tam system bankowy jeszcze nie odkrył
    takiej usługi jak "przelew". Tam zwykły szary Kowalski (czy też raczej
    Smith) "przelewy" wysyła pocztą w postaci wypełnionego czeku. Niektóre
    banki wpadły na pomysł uruchomienia funkcjonalności "przelew", która
    kosztuje $20 od sztuki, zajmuje jakieś 3 dni robocze (co jest często
    wolniejsze od czeku pocztą) i korzystają z nich głównie instytucje -
    choć nie wszystkie, bo np. zwrot podatku dostaje się... pocztą czekiem.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2011-05-27 21:02:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/27/2011 2:26 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > wolniejsze od czeku pocztą) i korzystają z nich głównie instytucje -
    > choć nie wszystkie, bo np. zwrot podatku dostaje się... pocztą czekiem.

    jaki film z ubiegłego wieku oglądałeś ze tak cię naszło?

  • 8. Data: 2011-05-27 21:43:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.05.2011 21:26, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > wolniejsze od czeku pocztą) i korzystają z nich głównie instytucje -
    > choć nie wszystkie, bo np. zwrot podatku dostaje się... pocztą czekiem.

    To sie nazywa "niewidzialna reka rynku" ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2011-05-28 06:17:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > jaki film z ubiegłego wieku oglądałeś ze tak cię naszło?

    Nic nie oglądałem, tylko po prostu tam przebywałem i mam znajomych. A
    post był jak najbardziej poważny. Tam naprawdę banki często w ogóle nie
    mają w ofercie usługi "przelew". Za to niektóre mają wspaniałą usługę
    "wysłania czeku online" - logujesz się na swoje konto, wybierasz opcję
    "wyślij czek", wypełniasz dane odbiorcy i... bank za Ciebie drukuje i
    wysyła pocztą wypełniony czek wprost do odbiorcy (które potem idzie z
    nim do swojego banku, albo korzysta ze wspaniałej usługi "zdeponowania
    czeku w bankomacie"). Być może tylko mi się wydaje, że to jak łapanie
    lewą ręką za prawe ucho, bo dla nich to jest absolutnie normalne...

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2011-05-28 07:54:25
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-05-28 08:17, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > czeku w bankomacie"). Być może tylko mi się wydaje, że to jak łapanie
    > lewą ręką za prawe ucho, bo dla nich to jest absolutnie normalne...

    noo - nie dodales, ze teraz mozna deponowac czek via skaner lub iphone
    ;) (w kilku bankach)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/