  • 1. Data: 2013-02-11 18:45:31
    Temat: Alior - oplata za prowadzenie konta
    Od: FTX <s...@g...com>

    Witam wszystkich.

    To moj pierwszy post tutaj.

    Czytalem watek ponizej i niestety rowniez i mnie to dotyczy.
    Postanowilem rozpoczac nowy watek.

    Odwolalem sie do Alior Banku, niestety odpowiedz byla negatywna:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na reklamację dotyczącą opłaty 8 PLN, przekazujemy poniższe
    informacje.

    Informujemy, że Bank wprowadził zmiany w Taryfie Opłat i Prowizji dla Klientów
    Indywidualnych (TOiP), które mają przyczynić się zarówno do wzbogacenia oferty dla
    aktywnych
    Klientów, jak i do zachęcania Klientów do wyboru Alior Banku, jako "głównego banku".
    Od
    1.11.2012r. dla Klientów, dla których Alior Bank nie jest "głównym bankiem", opłata
    miesięczna za prowadzenie konta osobistego oraz konta w programie Lotos Navigator
    została
    podwyższona do 8 PLN. Informacja o nowej TOiP została udostępniona 28.09.2012r. we
    wszystkich ogólnodostępnych źródłach, tj. na stronie internetowej Alior Banku, w
    Systemie
    Bankowości Internetowej oraz w Oddziałach Alior Banku, a także na wyciągach z
    rachunków
    generowanych na koniec września.

    Mając na uwadze przedstawione wyjaśnienia, przekazujemy że nie znajdujemy
    podstaw do zwrotu reklamowanej opłaty.
    Mamy nadzieję, że przedstawione informacje będą dla
    Pana wystarczające.

    Z poważaniem,
    Zespół Alior Bank"

    Wedlug regulaminu Alior Banku:

    "4. Zmiany stawek opłat i prowizji będą podawane do wiadomości Posiadacza rachunku za
    pośrednictwem poczty, poprzez
    Kanały Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez
    Posiadacza."

    Teraz pytanie:

    Nie otrzymalem nowego regulaminu za posrednictwem poczty i w formie elektronicznej na
    adres mailowy.
    Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca, gdyz nie jest to konto glowne i
    nie mialem mozliwosci aby informacje o nowej wiadomosci zauwazyc.
    Nie otrzymalem rowniez zadnego smsa, listu, maila informujacego mnie o nowej
    wiadomosci w panelu uzytkownika.
    Nie mam obowiazku logowania sie codziennie na konto.
    Moim zdaniem Alior Bank wybral niekorzystny z punktu widzenia klienta sposob
    poinformowania o nowych stawkach oplat i prowizji.

    Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-11 18:59:21
    Temat: Re: Alior - oplata za prowadzenie konta
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 09:45:31 -0800, FTX napisał(a):

    > Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?

    Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2013-02-11 19:07:13
    Od: FTX <s...@g...com>

    On Monday, 11 February 2013 17:59:21 UTC, xbartx wrote:

    > Iść do banku, uregulować zaległości i zamknąć konto.

    Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te
    zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil slusznie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-02-11 19:22:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 19:07:13 UTC+1 użytkownik FTX napisał:

    > Zaleglosci sa uregulowane, konto bedzie zamkniete, przy czym wciaz chce odzyskac te
    zaleglosci, gdyz moim zdaniem Bank nie postapil słusznie.

    Bank postąpił zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś więc odpuść Sobie to 8 zł,
    zamknij konto i tyle.
    To że nie logowałeś się na konto nie ma nic do tego. Równie dobrze mógłbyś napisać
    że nie masz obowiązku czytania maili czy zaglądania do skrzynki pocztowej przed
    domem.

  • 5. Data: 2013-02-11 20:16:21
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "FTX" <s...@g...com> ...
    > Na konto nie logowalem sie od od czerwca badz lipca

    Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
    Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2013-02-11 20:18:34
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > "FTX" <s...@g...com> ...
    >
    > Potraktuj te 8zl jako nauczke na przyszlosc.
    > Bo moglo skonczyc sie o wiele gorzej (dla Ciebie).

    rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
    nie ma co...

  • 7. Data: 2013-02-11 20:33:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 20:18:34 UTC+1 użytkownik darkblue napisał:
    > rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
    >
    > nie ma co...

    Nie rozumiem o co chodzi?
    Umowa obowiązuje dwie strony przecież.

    Opłatę wprowadzili, z wyprzedzeniem poinformowali, pobrali i tyle

  • 8. Data: 2013-02-11 20:34:57
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

> [...]

    > Posiadacza rachunku za pośrednictwem poczty, poprzez Kanały
    > Elektroniczne lub, w formie elektronicznej na adres mailowy podany przez

    Jak dla mnie podanie do wiadomości to tylko wyłożenie tej informacji tak
    aby zainteresowany człowiek miał możliwość zapoznania się. Gdyby
    napisali, że powiadomią to IMHO można próbować udowadniać, że nie
    wiedziałem bo mnie nie powiadomiono a miano powiadomić.
    Jak rozumiem podali do wiadomości przez "Kanały Elektroniczne". Jakiś
    regulamin który wygóglałem mówi, że "Kanały Elektroniczne -­ Bankowość
    Internetowa, Bankowość Telefoniczna, Bankowość Mobilna, IVR;"
    Jeśli podali do wiadomości w tylko jednym kanale to można udowadniać, że
    miały być kanały (czyli co najmniej dwa) a był tylko jeden.
    Jeśli w jakimś z tych kanałów nie podali tego do wiadomości można
    próbować udowadniać, że myślnik to tyle co znak równości, że wszystkie te
    kanały razem to "Kanały Elektroniczne".
    Jeśli podali we wszystkich potrzebny jest człowiek z dużo większą
    wyobraźnią niż moja.

    Co dalej? Jeśli jesteś przekonany do swych racji to Bankowy Arbitraż
    Konsumencki lub/potem sąd cywilny.

  • 9. Data: 2013-02-11 23:07:49
    Od: n...@g...com

    On Monday, February 11, 2013 6:45:31 PM UTC+1, FTX wrote:
> [...]
    poinformowania o nowych stawkach oplat i prowizji.

    > Co zrobic w zwiazku z wyzej wymieniona sytuacja?

    nie placic!!!
    zaden bank NIE MA PRAWA pobierac oplat jesli nie zostales wczesniej o tym
    powiadomiony.Musisz byc powiadomiony listem lub e-mailem i nie moze byc to drobnym
    drukiem na koncu ze wprowadzamy oplaty - tematem listu musi byc wyrazna informacja o
    oplatach lub musi byc napisane na samym poczatku. od tego czasu masz miesiac czasu
    aby zerwac umowe / zamkniecie konta bez zadnego placenia. mi naliczyli 16 PLN ale nie
    musialem placic. powiadomienia o naliczeniu oplat wyslane zostaly dopiero... pod
    koniec grudnia a bank wprowadzil oplaty duzo wczesniej - jest to niezgodne z prawem
    wiec nie musisz nic placic. podobna sytuacje mialem w innym banku cwaniaczki tez
    wprowadzili oplaty nie dajac czasu na zerwanie umowy, w tym przyapdku tez anulowano
    wszelkie oplaty.

  • 10. Data: 2013-02-12 01:47:37
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-02-11 20:18, darkblue pisze:

    > Użytkownik "T.F." <t...@U...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > rozumiem, ze to jest ta cała "wyższa kultura bankowości" :)
    > nie ma co...
    Idź do innego oddziału, nie do tego do którego najczęściej chodzisz i
    moim zdaniem prędzej coś załatwisz. Tam się nie będą mścili. Ja tak
    szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale, ale tu chodziło o wtrynione
    mi saldo debetowe do konta i jak zaraz wypowiedziałam jednak tę umowę to
    przetrzymywali dalej te wirtualne pieniądze na moim koncie i nie chcieli
    zdjąć. Jak trzeba coś dopłacić to dopłać. Możesz zamienić konto na
    Rachunki bez oplat i opłaty za prowadzenie konta nie będzie.
    Ja jednak szybciutko zamknęłam konto w innym oddziale i mam już spokój.

    --
    animka