  • 21. Data: 2008-10-30 18:50:18
    Temat: Re: Alior Bank startuje 17 listopada 2008 roku
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Szymon pisze:
    > beznadziejna ta oferta... Rozczarowanie roku, jak dla mnie i burza w
    > szklance wody.
    myślę, że trochę za dużo powiedziane. Nie zmienia to faktu, że niedosyt
    pozostaje...

    Miał być przełom, a wyszło jak zwykle. Na mnie nie robi wrażenia hasło
    overnight, lokata z samochodem czy tablety w placówce.

    Oferta kredytowa to już totalna porażka - gotówki i konsolidacje od 16%
    do 22%, hipoteki wkład własny 20%, a marża banku od 4 p.p. Mam nadzieję,
    że to tylko plotki...

    Nie oczekiwałem wiele - oferta podobna do Polbanku (czyli prosta, tania
    i bez ukrytych haczyków), ale z profesjonalną obsługą (której w tym
    greckim oddziale brakuje). Wyszedł (jak na razie) niezbyt tani marmurek
    w stylu WBK czy ING. Oj nieładnie, nieładnie...

  • 22. Data: 2008-10-30 18:53:03
    Od: " Adam" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    poświęciłem chwilę i mam wrażenie, że kolegi wyliczenia są równie
    tendencyjne (choć w drugą stronę) jak te z artykułu. :)

    > Trzeba tez pamietac, ze ta lokata to -6% wobec obecnych ofert (juz nawet

    Obecnie standard to 8,5% - 3 % (Alior) to brutto (!!!) 5,5%, czyli netto
    4,4%.

    > pomijam kwestie kapitalizacji). Z tych 182.000 strata wobec konkurencji to

    Ale odsetki liczymy od kwoty "182.000 - samochód" (obecnie najtańsze C2,nota
    bene niezle wyposażone to 38.000 zł), czyli od 144.000 zł

    Żeby było łatwiej, oto przykład.

    Założenia:
    a. wartość samochodu: 38.000 zł
    b. średnie rynkowe oprocentowanie depozytów w kolejnych latach: 8,5%, 8%,
    7,5% (raczej zawyżone, niż zaniżone)
    c. oprocentowania lokaty "samochodowej" w Alior 3%
    d. wykup auta po 3 latach za uzbierane odsetki (czyli de facto wyjmujemy po
    3 latach dokładnie tyle ile włożyliśmy)

    1. KUPUJEMY SAMI C2, A RESZTĘ LOKUJEMY NA WARUNKACH RYNKOWYCH

    lokata na 182.000 - 38.000 = 144.000 zł
    dochód netto z oprocentowania w kolejnych latach (kapitalizacja roczna,
    stopy j.w.): 9.914 zł, 9.974 zł, 9.956 zł. Razem: 29.844 zł

    Na koniec zatem wyjmujemy: 144.000 zł + 29.844 zł (odsetki) + samochód =
    173.844 + samochód.

    2. ZAKŁADAMY LOKATĘ "SAMOCHODOWĄ"

    wkładamy 182.000 zł, wyjmujemy 182.000 zł + samochód.

    zysk: ponad 8.000 zł

    Co ciekawe, nawet jeśli średnie oprocentowanie depozytów przez 3 lata będzie
    wynosiło 10% brutto, to i tak na lokacie "samochodowej" zyskujemy ponad
    2.000 zł.

    Oczywiście powyższe ma sens, jeśli spełnione są dodatkowe warunki, m.in.
    potrzebujemy dodatkowy/nowy samochód, nie przeszkadzająnam auta na F, mamy
    182.000 zł, chcemy związać się z bankiem na 3 lata itp.

    > W zamian dostajemy wspanialy zlom francuski do uzytkowania. Jeszcze zeby
    > chociaz toyota czy honda, ale cytryna??

    A to akurat święta prawda, z którą polemizować nie można. :)

    pzdr.
    Adam

  • 23. Data: 2008-10-30 18:59:26
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > bez ukrytych haczyków), ale z profesjonalną obsługą (której w tym greckim
    > oddziale brakuje). Wyszedł (jak na razie) niezbyt tani marmurek w stylu

    Zwroc uwage, ze gdy wchodzil Polbank konkurencja nie glupiala dokonujac
    chaotycznych posuniec. W tej chwili sa one tlumaczone raczej kryzysem, ale
    jeszcze pare miesiecy temu wlasnie 2 nowymi graczami z akcentem na Alior,
    ktory sie otwieral tak jakos od wakacji i otworzyc nie mogl.

    W moim przekonaniu przy obecnej konkurencji bank musi miec co najmniej 1
    mocny punkt w swojej ofercie. Lukas ma najwyzej oprocentowane KO, ING
    zgarnal klientow jako pierwszy w lokatach 3-miesiecznych, Getin daje jako
    jedyny darmowe przelewy z KK, GE oddaje 1,5% na KK za zakupy i 2,5% za
    paliwo, mbank jest darmowy calkowicie i chetnie rozdaje KK za podpis, Multi
    ma lokate strukturyzowana bazujaca na modnym obecnie inwestowaniu w zloto,
    PKO BP najwieksza baze klientow detalicznych, a BZ WBK mozliwosc zakladania
    nieograniczonej liczby KO i karte bezstykowa. Mozna mnozyc. Co ma Alior,
    czego nie ma w lepszej formie w zadnym innym banku?

    Ten overnight jest malo zrozumialy dla mnie - praktyka pokaze co autor mial
    na mysli.

  • 24. Data: 2008-10-30 19:16:33
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > poświęciłem chwilę i mam wrażenie, że kolegi wyliczenia są równie
    > tendencyjne (choć w drugą stronę) jak te z artykułu. :)

    A z pewnoscia :-)) Pamietaj jednak, ze czesto warunki oferowane na otwarcie
    biznesu sa i tak zdecydowanie lepsze niz te, ktore beda pozniej.

    > Obecnie standard to 8,5% - 3 % (Alior) to brutto (!!!) 5,5%, czyli netto
    > 4,4%.

    Ktoz zakazal Ci zalozyc lokaty w Getinie na 9%? Zdaje sie, ze bodaj Fortis
    podobna proponuje. Nie zapominaj tez, ze lokata jest na 3 lata, a tendencja
    w % raczej rosnaca niz malejaca. Mrozic kapital na 3 lata w obecnej sytuacji
    jest dosc ryzykowna sprawa.

    > Ale odsetki liczymy od kwoty "182.000 - samochód" (obecnie najtańsze
    > C2,nota
    > bene niezle wyposażone to 38.000 zł), czyli od 144.000 zł

    Zakladam, ze te leasingowe C2 beda prosto z salonu, ale pewnie najubozsza
    wersja. Czy jednak aby na pewno nowe? Bo w tych przeciekach nie ma o tym
    mowy, a jedynie o uzyczeniu na 3 lata. Nie wiadomo tez jak rozwiazana bedzie
    kwestia ubezpieczenia, serwisu itp. kosztow.

> [...]
    > a. wartość samochodu: 38.000 zł
    > b. średnie rynkowe oprocentowanie depozytów w kolejnych latach: 8,5%, 8%,

    Bardzo watpie w te tendencje. Szczegolnie, ze juz dzis na 8,5% mozesz
    wrzucic na 2 lata.

    > 1. KUPUJEMY SAMI C2, A RESZTĘ LOKUJEMY NA WARUNKACH RYNKOWYCH

    Przy zalozeniu, iz osoba dysponujaca taka gotowka marzy akurat o nabyciu
    wspanialego C2. Nowego. Czyz nie byloby prosciej, gdyby Alior dawal jakis
    wybor sposrod segmentu c2. Sadze, ze w granicach 38 tys. najubozszy yaris
    bylby juz do wziecia, corsa pewnie tez albo jakis tam vw z mniejszych.

    > lokata na 182.000 - 38.000 = 144.000 zł
    > dochód netto z oprocentowania w kolejnych latach (kapitalizacja roczna,
    > stopy j.w.): 9.914 zł, 9.974 zł, 9.956 zł. Razem: 29.844 zł

    Chwila. Primo wziales cene aktualna jak sadze. Na przelomie roku sa promocje
    aut z roku poprzedniego - znizki liczone w tysiacach. Czesto tez dokladana
    jest promocja 50-50. Polowa teraz, polowa za rok bez odsetek. Kto kupowal
    auto nowe wie, ze praktycznie cena katalogowa nigdy nie jest cena sprzedazy.

> [...]
    > 173.844 + samochód.
    >
    > 2. ZAKŁADAMY LOKATĘ "SAMOCHODOWĄ"
    >
    > wkładamy 182.000 zł, wyjmujemy 182.000 zł + samochód.

    Mialem wiekszy na drugim aucie. Kupilem 3-latka :-) W pierwszych 3 latach
    stracil polowe na wartosci co dalo mi ok. 35.000zl zysku :-))

    > Oczywiście powyższe ma sens, jeśli spełnione są dodatkowe warunki, m.in.
    > potrzebujemy dodatkowy/nowy samochód, nie przeszkadzająnam auta na F, mamy
    > 182.000 zł, chcemy związać się z bankiem na 3 lata itp.

    godzimy sie stracic wraz z Aliorem ok. 30 tys.na roznicy w % i pewnie z 15
    tys. w pierwszych trzech latach posiadania nowego C2.

  • 25. Data: 2008-10-30 20:01:39
    Od: " Adam" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

    > Ktoz zakazal Ci zalozyc lokaty w Getinie na 9%? Zdaje sie, ze bodaj Fortis
    > podobna proponuje. Nie zapominaj tez, ze lokata jest na 3 lata, a
    tendencja

    Cóż, moim zdaniem tendencja będzie malejąca, ale oczywiście każdy może mieć
    w tej kwestii swoje zdanie. A oferta Getinu jest wyjątkiem. Norma to co
    najwyżej 8-8,5%. Poza tym sporo osób trzyma oszczędności na lokatach o
    oprocentowaniu znacznie niższych, np. w PKO BP itp. Sądzę, że średnie
    oprocentowanie depozytów w Polsce odbiega od getinowego 9% :)

    > w % raczej rosnaca niz malejaca. Mrozic kapital na 3 lata w obecnej
    sytuacji
    > jest dosc ryzykowna sprawa.

    A to zupełnie inna sprawa. Wszystko zależy od "kruczków" w umowie lokaty, a
    dokładniej kosztów wcześniejszego "wyjścia".

    > Zakladam, ze te leasingowe C2 beda prosto z salonu, ale pewnie najubozsza
    > wersja. Czy jednak aby na pewno nowe? Bo w tych przeciekach nie ma o tym

    Ano tak zakładamy, nowe z salonu. Wziąłem najniższą cenę C2 ze strony
    Citroena.

    > mowy, a jedynie o uzyczeniu na 3 lata. Nie wiadomo tez jak rozwiazana
    bedzie
    > kwestia ubezpieczenia, serwisu itp. kosztow.

    Koszty zapewne po stronie użytkownika, dokładnie tak jak w przypadku
    prywatnego samochodu.

    > Przy zalozeniu, iz osoba dysponujaca taka gotowka marzy akurat o nabyciu
    > wspanialego C2. Nowego. Czyz nie byloby prosciej, gdyby Alior dawal jakis

    To jest moim zdaniem największy haczyk tej oferty. Aby była atrakcyjna muszą
    być spełnione równocześnie dwa warunki - ktoś musi mieć sporą kasę oraz
    chcieć kupić (posiadać) C2. Też uważam, że łatwe to nie będzie. :) Choć
    wyposażenie tego C2 nie wygląda źle, jako drugie auto w rodzinie, do jazdy
    po mieście może nie być złe.

    > wybor sposrod segmentu c2. Sadze, ze w granicach 38 tys. najubozszy yaris
    > bylby juz do wziecia, corsa pewnie tez albo jakis tam vw z mniejszych.

    Ja również wolałbym ewentualnie coś innego niż auto na "F", ale nie o tym
    pisałem - rozważałem TEORETYCZNIE plusy i minusy oferty.

> [...]
    > jest promocja 50-50. Polowa teraz, polowa za rok bez odsetek. Kto kupowal
    > auto nowe wie, ze praktycznie cena katalogowa nigdy nie jest cena

    Oczywiście, do tego pewnie Alior dostanie duży rabat. Ale jakieś założenia
    musiałem przyjąć, a nie będę specjalnie jechał do Citroena i targował cenę,
    żeby dowiedzieć się jaki rabat mogę dostać :P

    > Mialem wiekszy na drugim aucie. Kupilem 3-latka :-) W pierwszych 3 latach
    > stracil polowe na wartosci co dalo mi ok. 35.000zl zysku :-))

    Jasne. Jakbyś kupił 10-letni, to zyskałbyś 60.000 zł. Tylko jaki to ma
    związek z ofetą Alior? :)

    > godzimy sie stracic wraz z Aliorem ok. 30 tys.na roznicy w % i pewnie z 15
    > tys. w pierwszych trzech latach posiadania nowego C2.

    Noż przecież wyliczyłem, że na ofercie Alior raczej się nie straci - o ile:
    1. i tak się chce kupić C2
    2. nie wzrosną gwałtownie stopy procentowe (a co za tym idzie oprocentowanie
    lokat)
    3. nie ma innych haczyków, o których na razie nie wiadomo.

    pozdr.
    Adam

  • 26. Data: 2008-10-30 20:10:20
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Cóż, moim zdaniem tendencja będzie malejąca, ale oczywiście każdy może
    > mieć
    > w tej kwestii swoje zdanie.

    Ale wiesz... jesli tak myslisz to wrzuc na 2-letnia 8,5% i masz 2/3
    rozwazanego okresu pewny %.

    > Koszty zapewne po stronie użytkownika, dokładnie tak jak w przypadku
    > prywatnego samochodu.

    Pewnie tak. Ale czy np. obowiazek serwisowania ASO czy nie... szczegol, a
    juz w ciagu 3 lat kwestia paru tysiecy na przegladach, gdy ktos duzo jezdzi.
    Co w przypadku stluczki na przyklad albo nawet kasacji? Generalnie - duzo
    gdybania.

    > Jasne. Jakbyś kupił 10-letni, to zyskałbyś 60.000 zł. Tylko jaki to ma
    > związek z ofetą Alior? :)

    Taki, ze podobno wiekszosc nowych aut kupuja firmy, a bardzo rzadko prywatne
    osoby z uwagi na strate wartosci i koniecznosc serwisowania w ASO na
    gwarancji. Tymczasem oferta jest adresowana do klientow indywidualnych. Stad
    wniosek, ze jeszcze trudniej bedzie Aliorowi takowych znalezc na to c2.

  • 27. Data: 2008-10-31 00:38:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie ucieka przed podatkami ;-))
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2008-10-31 06:03:24
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Szymon pisze:
> [...]
    > Co w przypadku stluczki na przyklad albo nawet kasacji? Generalnie - duzo
    szymon tu nie chodzi o rozstrzygnięcie czy nam się opłaca kupić nowy
    samochód i jakie są plusy/minusy tego rozwiązania, lecz o obiektywną
    ocenę opłacalności tego rozwiązania dla klienta (zakup nowej c2 na
    własną rękę czy jako dodatek do lokaty), który akceptuje kilka założeń
    przedstawionych w analizie...

  • 29. Data: 2008-10-31 06:08:57
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Szymon pisze:
    > Ten overnight jest malo zrozumialy dla mnie - praktyka pokaze co autor mial
    > na mysli.
    IMHO Alior chciał być na siłę nowoczesny i pokazać jak dba o klientów
    oferując produkt z grupy private bankingu. Tyle, że ten overnight
    dotyczy 1/2 środków - w rzeczywistości mamy zwykły ROR z oprocentowaniem
    środków 5,5%.

    Zamiast się silić na nowe hasła (overnight, tablety, lokata z
    samochodem, lokata rekomendowana) niech zaoferuje proste, tanie
    produkty, które obiecywał...

    Problem polega na tym, że Alior swoje produkty nie porównuje z
    najtańszymi ofertami na rynku, lecz z marmurkami. Tyle, że nawet część
    marmurków ma lepsze oferty (Multibank, Millennium, Lukas). Pożyjemy,
    zobaczymy pełną ofertę 17 listopada...

  • 30. Data: 2008-11-02 10:16:38
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > "Do najbardziej konkurencyjnych i innowacyjnych elementów oferty dla
    > klientów indywidualnych należy pierwsze na rynku konto osobiste oferujące
    > wszystkie bankomaty w Polsce i na świecie bez opłat oraz automatyczną
    > lokatę nocną (overnight), na której połowa środków z konta zarabia każdej
    > nocy 11% w skali roku, bez opłat za prowadzenie konta i bez innych
    > dodatkowych obostrzeń dotyczących wypłat.

    Hmm... pewien bankowiec poddal mi mysl, gdy narzekalem na realne 5,5% na
    koncie. Otoz najprawdopodobniej bedzie to kapitalizacja dzienna, co
    spowoduje, ze belka nie bedzie naliczana od kwoty ponad 8000 (czyli 16.000
    trzeba trzymac). W tym momencie jest o 6,8% przy belce, a do tego
    kapitalizacja dzienna powoduje dalszy wzrost oprocentowania wzgledem kont
    kapitalizowanych co miesiac (np. mbank, bz wbk) lub co 3 (np. lukas).
    hmmmm...