  • 21. Data: 2009-10-24 09:04:15
    Temat: Re: Akcje PGE
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Ewelina" <...@w...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hbu1n2$gk2$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    > Jak widać, jestem początkującą inwestorką. :-)
    > Byłabym więc wdzięczna za podpowiedzenie jakie mogą być te lepsze okazje
    > na rynku. Oczywiście nie będę tego traktowała jako rekomendację. :-)

    Daj spokój, ja nie jestem naganiaczem. Płatne doradzanie także mnie nie
    interesuje. :)

    Zresztą tak to się nie da, w zasadzie nie ma pewnych inwestycji, trzeba
    patrzeć i aktywnie reagować na to co się dzieje na rynku. O darmowe jedzonko
    trudno, bo inwestory sobie je z rączek nawzajem wyrywają. Ale tych okazji
    jest mnóstwo. Trzeba się samemu pouczyć, zapłacić troszkę frycowego. A potem
    bez wysiłku da się z tego dobrze żyć i mieć kompletnie w dupie państwowe
    emerytury itp. pierdoły.

    Jedynie gdybyś chciała sobie stworzyć portfel "emerytalny" to łatwo jest coś
    doradzić. Wtedy PGE do niego na pewno wejdzie ale raczej nie na debiucie,
    poczekać na zjazd warto, może nawet i rok.

  • 22. Data: 2009-10-24 09:14:03
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

    Witam,

    > czas inwestycji 7 dni (dlaczego aż 14?)

    Też interesuje mnie czas tej inwestycji, bo dawno nie brałem w udziału w
    prywatyzacji i dopiero otwarłem rachunek maklerski i tam wyczytałem:

    Przydział Akcji Oferowanych nastąpi najpóźniej w dniu 2 listopada 2009r.
    Rozliczenie i zamknięcie oferty nastąpi najpóźniej w dniu 6 listopada 2009r.

    Ewentualny zwrot środków pieniężnych na rachunkach inwestycyjnych nastąpi w
    ciągu dwóch tygodni od dnia przydziału.

    I martwi mnie te 2 tygodnie a w sumie razem to chyba aż 3 tygodnie od 26.09
    kasa musi być w BM do 16.10
    Czy rzeczywiście tyle to trwa 2 tygodnie czy jest to podane na wyrost.

    Damian

  • 23. Data: 2009-10-24 09:59:34
    Od: sqlwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Ewelina pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Sądziłam, że procedura jest taka, że wpłacam kwotę x, przy redukcji 95 %
    > otrzymuję akcje za 5% tej kwoty, a resztę mogę wyjąć z konta.Z tego co
    > piszesz,
    > to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie,
    > nieoprocentowane.
    > Jeśli tak jest, to komu to się opłaca?

    > Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    > do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewelina.

    Rany boskie...
    Jesteś blondynką?

    Wrzuć w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki hasło PGE i
    poczytaj posty z ostatniego tygodnia.
    Potem to samo w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw

    Inwestotwać na giełdzie można mając wolne 100kpln na 10 lat.
    Spekulować na giełdzie można mając 10kpln, które możesz przegrać bez
    żalu, trochę wolnego czasu i zapotrzebowanie na silne emocje. Przy czym
    emocje są tutaj najsilniejszym, najbardziej znaczącym skutkiem tej zabawy.

    Żadnej z tych rzeczy nie zaczyna się od wejścia w nagłaśnianąi
    reklamowaną ofertę publiczną. To jak kupienie najnowszego reklamowanego
    auta, "bo ładne".

    Zaczyna się od nauczenia się podstaw. Dobrym miejscem jest dział
    "edukacja" (czy jak on się tam nazywa) na stronie internetowej jakiegoś
    biura maklerskiego. Polecam bossa.pl

    --
    Pzdr. Sqlwiel.

  • 24. Data: 2009-10-24 10:15:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hbujaj$5db$...@a...news.neostrada.pl

    > Rany boskie...
    > Jesteś blondynką?

    A tobie o co właściwie chodzi? Nie wie to pyta. Grupy służą do zadawania
    pytań. Samo poczytanie może nie wystarczyć jak dla kogoś są to rzeczy nowe.

    > Potem to samo w http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw

    I jeszcze polecasz jej ten bezwartościowy śmietnik... :>

  • 25. Data: 2009-10-24 10:31:13
    Od: sqlwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > pytań. Samo poczytanie może nie wystarczyć jak dla kogoś są to rzeczy nowe.

    Niemal na wszystkich forach i grupach piszą, aby poszukać odpowiedzi w
    istniejących postach, zanim napisze się posta z pytaniem. Akurat
    odpowiedzi na jej pytania są w wynikach wyszukiwania, które jej poleciłem.
    To najbardziej oczywiste zapytania i najbardziej oczywiste miejsca do
    szukania odpowiedzi.

    > I jeszcze polecasz jej ten bezwartościowy śmietnik... :>

    Tak. Zrób to co polecam, a dokładniej, to dam Ci link do gotowego
    wyniku, bo widzę, że Ty też nie lubisz Google:

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.wgpw/search?
    q=PGE&start=0&scoring=d&

    i podtrzymaj teraz swoją tezę, że to śmietnik.
    Cały internet jest śmietnikiem, dlatego trzeba umieć szukać.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 26. Data: 2009-10-24 10:37:29
    Od: Ra <a...@a...com>

    Ewelina pisze:

    > Jak widać, jestem początkującą inwestorką. :-)
    > Byłabym więc wdzięczna za podpowiedzenie jakie mogą być te lepsze okazje
    > na rynku. Oczywiście nie będę tego traktowała jako rekomendację. :-)

    jeżeli myślisz że ktoś będzie ci mówił co masz kupić żeby zarobić to nie
    zadziała, nawet jeżeli za to zapłacisz. Ogólnie początkujących
    inwestorom radzi kupno dużych płynnych spółek z wigu20, z tym że obecnie
    są niepewne czasy i chyba mało kto wierzy w jakieś większe wzrosty

  • 27. Data: 2009-10-24 10:38:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > Też tak myślę, ale dla mnie ta inwestycja ma również inny wymiar. Nawet
    > jeżeli zarobię 100 zł angażując np. 100kzł to będzie to dla mnie miało
    > sens. Zwykle przy takiej okazji piszę tekst nt. opłacalności danej
    > inwestycji, najłatwiej mi się pisze na podstawie własnych doświadczeń ;-)

    No tak, dla zabawy naturalnie można to zrobić...

    Zakładając redukcję 95% (optymistycznie) i wzrost kursu na debiucie o 20%
    (bez nadmiernego optymizmu) w stosunku do emisji jest to równoważne złapaniu
    ruchu o około 1% do góry całością kapitału. Wiem, wiem, demagogia. Ale
    wrażenie robi, nie? ;)

  • 28. Data: 2009-10-24 11:49:53
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Damian Niusy" <b...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > 26.09
    > kasa musi być w BM do 16.10
    > Czy rzeczywiście tyle to trwa 2 tygodnie czy jest to podane na wyrost.

    niestety, moim skromnym zdaniem wbrew temu co mówia inni te 2 tygodnie
    należy liczyć minimum.
    Kalendarz oferty, opóźnienia w realizacji dyspozycji przelewów zwrotnych z
    BM etc.

    george

  • 29. Data: 2009-10-24 12:07:23
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

> [...]
    > należy liczyć minimum.
    > Kalendarz oferty, opóźnienia w realizacji dyspozycji przelewów zwrotnych z

    Dzięki.

    Czy w tych wszystkich analizach opłacalności kredytu brali pod uwagę odsetki
    które się dopiero spłaci jak kasa wróci. ?
    Np. w mBanku odsetki od kredytu były by za 2-3 tygodnie a w bosiu 1-2
    tygodnie.
    Bo gdyby przyjęli że kasa wraca po 7 dniach (mało realne) to całe te analizy
    są do niczego.

    Damian

  • 30. Data: 2009-10-24 12:13:29
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Nie jestem blondynką, ani fizycznie, ani intelektualnie. :-)

    > jeżeli myślisz że ktoś będzie ci mówił co masz kupić
    Oczywiście, że na to nie liczylam.
    Chodziło mi o ogólne rady, wskazówki itp. I takie, przynajmniej częściowo,
    w tych odpowiedziach się znalazły.

    Najbardziej ucieszyła mnie ta uwaga MarkaZ:
> [...]
    Trzeba się samemu pouczyć, zapłacić troszkę
    > frycowego. A potem bez wysiłku da się z tego dobrze żyć.
    Wiem, że muszę zdobyć doświadczenie, zrobić trochę błędw (oby nie za dużo),
    ale wniosek ogólnie jest optymistyczny.
    Cieszy mnie to, bo kiedyś słyszałam, że nie ma sensu by nie-fachowiec tym się
    zajmował, że lepiej powierzyć wszystko specjalistom. A ja chcę to robić sama,
    z wszystkimi konsekwencjami. Ale zdaję sobie sprawę, że droga jest długa.

    Pozdrawiam
    Ewelina.