  • 11. Data: 2009-10-23 20:16:14
    Temat: Re: Akcje PGE
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Ewelina" <...@w...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hbt2i5$hnb$...@a...news.neostrada.pl

    > Sądziłam, że procedura jest taka, że wpłacam kwotę x, przy redukcji 95 %
    > otrzymuję akcje za 5% tej kwoty, a resztę mogę wyjąć z konta. Z tego co
    > piszesz,
    > to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie,
    > nieoprocentowane.
    > Jeśli tak jest, to komu to się opłaca?

    Resztę możesz wypłacić. Na rachunku musi to być tylko do momentu przydziału
    akcji. Przez te kilka dni zero odsetek.

    > Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    > do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

    Czyli wtedy kiedy uznałabyś z przerażeniem, że możesz stracić prawie
    wszystko co zainwestowałaś... ;-)

  • 12. Data: 2009-10-23 20:17:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > piszesz,
    > to wynika , że te 95 % od x zł cały czas pozostaje na koncie,

    kasa, za którą nie dostaniesz akcji zostanie zwrócona na konto i
    będziesz mogła z nią zrobić co tylko zechcesz, oczywiście do czasu
    zwrotu nie otrzymasz odsetek

    czyli przelewasz kasę i zapisujesz się 27.10, ogłoszenie przydziału i
    wartości redukcji do 2.11, a 5.11 pierwsze notowanie czyli max. tydzień
    kasa nie będzie oprocentowana - to Twój koszt alternatywny, policz ile
    mogłabyś zarobić na lokacie w tym czasie

    > Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    > do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

    i prawidłowo, jeżeli masz 100kzł i dostaniesz akcje np. za 5kzł to i tak
    będzie jedynie 5% Twoich aktywów, jeżeli zarobisz stracisz +/- 10% to
    nie będą to duże pieniądze (nie licz, że zyskasz jakieś kokosy), ale
    przynajmniej czegoś się nauczysz i na przyszłość będziesz wiedziała jak
    wygląda procedura zakupu akcji na IPO ;-)
    taka wiedza ma większą wartość niż nawet kilkaset PLN zysku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2009-10-23 20:18:01
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Ewelina" <...@w...com> wrote in message
> [...]
    > Nie zastanawiałam się kiedy bym je sprzedała. Pewnie wtedy gdy doszłabym
    > do wniosku, że osiągnęłam, wystarczający z mojego punktu widzenia, zysk.

    a) Jaki horyzont czasowy ( tydzien, miesiac, rok) ?
    b) Jaki % uznasz za "warty" realizacji / sprzedazy ?

    jesli odpowiedź na a) to "tydzień" a na b) "zdecydowanie licze na conajmniej
    30% zanim sprzedam"
    polecam zapomnieć o PGE w IPO.

    powyższej uwagi prosze nie traktowac jako rekomendacji.

    george.

    P.S. Zadanie

    redukcja oferty indywidualnej: 95%,
    oprocentowanie nie obarczone ryzykiem: 4.2%
    czas inwestycji w IPO : 14 dni
    prowizja maklerska : 0.7%
    wzrost na pierwszej sesji ( sprzedaż ) : 10% wzgledem ceny emisyjnej: = 25,3
    pln
    podatek belki: 19%

    policz zysk.

  • 14. Data: 2009-10-23 20:18:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się z
    > lewaru, bo b.wysoka redukcja spowoduje, że raczej zbyt wielu akcji nie
    > przydzielą, a prowizję zapłacić trzeba...

    Angażując milion złotych w OPTYMISTYCZNYM wariancie zakupisz akcji za 50.000
    zł. Jaki to ma sens?

    A ja uważam, że redukcja będzie wyższa niż 95%, bo nakręcanie ludzi na
    kredyty w bankach idzie na maksa.

  • 15. Data: 2009-10-23 20:44:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A ja uważam, że redukcja będzie wyższa niż 95%, bo nakręcanie ludzi na
    > kredyty w bankach idzie na maksa.

    Też tak myślę, ale dla mnie ta inwestycja ma również inny wymiar. Nawet
    jeżeli zarobię 100 zł angażując np. 100kzł to będzie to dla mnie miało
    sens. Zwykle przy takiej okazji piszę tekst nt. opłacalności danej
    inwestycji, najłatwiej mi się pisze na podstawie własnych doświadczeń ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2009-10-23 20:52:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > b) Jaki % uznasz za "warty" realizacji / sprzedazy ?
    >
    > jesli odpowiedź na a) to "tydzień" a na b) "zdecydowanie licze na conajmniej

    większosc lewarowców będzie chciała sprzedać akcje już na pierwszej
    sesji, ciekawe jaki będzie wtedy popyt?

> [...]
    > prowizja maklerska : 0.7%
    > wzrost na pierwszej sesji ( sprzedaż ) : 10% wzgledem ceny emisyjnej: = 25,3

    inwestycja 100kzł
    zapis na 4347 akcji, przyznane 217

    czas inwestycji 7 dni (dlaczego aż 14?) czyli ok. 95kzł wróci po tym
    czasie, koszt alternatywny to 62 zł netto

    prowizja maklerska (kupno) 217 x 23 x 0,35% = 17,50 zł
    prowizja maklerska (sprzedaż) 217 x 25,3 (10% zysku) = 19,20 zł

    łączne koszty 98,70 zł

    zysk brutto 499 zł, netto ok. 404 zł po odliczeniu kosztów zostaje ok.
    306 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2009-10-23 21:38:49
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    > imho warto się zapisać na PGE na IPO pod warunkiem, że nie korzysta się z lewaru
    > większosc lewarowców będzie chciała sprzedać akcje już na pierwszej sesji, ciekawe
    jaki będzie wtedy popyt?

    Co to jest lewar/lewarowiec?

    Pozdrawiam
    Ewelina

  • 18. Data: 2009-10-23 22:58:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Co to jest lewar/lewarowiec?
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewelina

    ten kto korzysta z kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2009-10-24 04:50:46
    Od: "Ewelina" <...@w...com>

    > Wysoka redukcja będzie. Są lepsze okazje na rynku i mniej chodzenia z tym a także
    mniej z tym niewiadomych. No ale rachunek tak
    > czy inaczej założyć warto.
    >
    > A moja opinia w najmniejszym stopniu nie posiada charakteru rekomendacji. :)

    Jak widać, jestem początkującą inwestorką. :-)
    Byłabym więc wdzięczna za podpowiedzenie jakie mogą być te lepsze okazje
    na rynku. Oczywiście nie będę tego traktowała jako rekomendację. :-)

    Pozdrawiam
    Ewelina

  • 20. Data: 2009-10-24 08:06:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-23 22:44, RobertS wrote:

> [...]
    > sens. Zwykle przy takiej okazji piszę tekst nt. opłacalności danej
    > inwestycji, najłatwiej mi się pisze na podstawie własnych doświadczeń ;-)

    Ciekawe byłoby zrobić kalkulator dla porównywania zależności kosztów
    inwestycji z lewarem (IPO) i bez lewara (na pierwszej sesji) w
    funkcji ceny na pierwszej sesji, z wykresikiem ?

    :-)

    witrak()