  • 11. Data: 2003-05-29 11:05:11
    Temat: Re: 3D Secure VISA?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    > Troszkę mnie nie zrozumiałeś - twierdzę (he, jestem pewien), że wdrożenie
    3d
    > nie je proste, z różnych powodów, czesto nie do końca zależnych od samego
    > akceptanta.
    >
    > Drugą bzdurą (i bez znaczenia kto pisał tekst powyżej) jest informacja że
    > system 'dokonuje jedynie przekierowania klienta do systemu wystawcy' -
    ktoś
    > dokonał trochę za dużego skrótu myślowego. To tak jak powiedzieć że
    samochód
    > do jeżdzenia potrzebuje jedynie akumulatora[1].

    Oczywiście masz rację,
    chodziło mi o to, a nie do końca dobrze to wyraziłem, że wdrożenie 3D Secure
    w centrum rozliczeniowym, jest łatwiejsze niż wdrożenie tej technologii w
    banku. Dla czystości wywodu powinniśmy jeszcze zdefiniować jak obaj
    rozumiemy łatwość:-)

    Bijąc się w pierś, zauważę, że powiedziałem raczej, że samochód do jeżdżenia
    potrzebuje jedynie paliwa. Nigdy nie zdarzyło ci się tak powiedzieć?
    Serdecznie pozdrawiam

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 12. Data: 2003-05-29 12:56:30
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

> [...]
    Karol> łatwiejsze niż wdrożenie tej technologii w banku. Dla czystości
    Karol> wywodu powinniśmy jeszcze zdefiniować jak obaj rozumiemy

    Dla mnie łatwość to jest brak robienia czegokolwiek, ew. wysłanie maila że
    'chcę inaczej' ;-)

    Karol> Bijąc się w pierś, zauważę, że powiedziałem raczej, że samochód
    Karol> do jeżdżenia potrzebuje jedynie paliwa. Nigdy nie zdarzyło ci się
    Karol> tak powiedzieć?

    No dobra, zdarza. ;-)

    --

    --w

  • 13. Data: 2003-05-29 14:58:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał:

    > Witek, ja naprawdę się dziwię że polski banki jeszcze tego nie porobiły, bo
    > wiem że niektóre musiały już płacić za reklamacje.

    Czyli to pewnie kwestia czasu ;-// W końcu łatwiej i szybciej zablokować te
    płatności w inecie, niż wdrożyć 3dS. Żeby było ciekawej, to nie słyszałem żeby
    ktoś (w PL) poza citi był w miarę gotowy (lub zamierzał) do wdrożenia 3dS - w
    TYM roku.

  • 14. Data: 2003-05-29 21:55:49
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > pix> A co z reklamacjami transakcji - czy teraz za reklamację będą
    płacić
    > pix> banki, które nie wprowadziły 3D, a nie np. e-sklepy ?
    >
    > Jak każda taka definicja, ma mnóstwo klauzul które mogą lecz nie muszą
    mieć
    > zastosowania.

    I to chyba razu kładzie całą ideę 3D (o ile ją dobrze zrozumiałem).
    No i banki bez finansowego bata pewnie nie będą się specjalnie
    kwapić do ponoszenia kosztów wprowadzania nowego systemu
    bo po co?

    Pix

  • 15. Data: 2003-05-30 07:32:58
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

> [...]
    Witek> ciekawej, to nie słyszałem żeby ktoś (w PL) poza citi był w miarę
    Witek> gotowy (lub zamierzał) do wdrożenia 3dS - w TYM roku.

    Bez komentarza.

    ;-)

    --

    --w

  • 16. Data: 2003-05-30 07:53:01
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    pix> I to chyba razu kładzie całą ideę 3D (o ile ją dobrze zrozumiałem).
    pix> No i banki bez finansowego bata pewnie nie będą się specjalnie
    pix> kwapić do ponoszenia kosztów wprowadzania nowego systemu
    pix> bo po co?

    Nie, to nie tak. Kłopot raczej polega na tym że bank musi to zrobić (albo
    zablokować IO), bo inaczej będzie płacił koszmarną kasę[1]. Z drugiej strony
    wprowadzenie 3D jest dla banku korzystne, bo gwarancja płatności oznaczą że
    kasa zejdzie z konta klienta i nie obciąży banku. Z kolejnej strony wyjątki
    kładą dobry humor wszystkich, bo jak zwykle potem się okazuje że z nimi
    najwięcej kłopotów.

    Footnotes:
    [1] chargebacki, opłaty karne etc.

    --