  • 21. Data: 2012-02-16 07:10:22
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 22:06, witrak() pisze:

    > I znowu: konkrety ? źródła ?

    Oto, na co idą pieniądze "na Grecję":
    http://danielhannanpl.wordpress.com/2012/02/11/na-co
    -ida-pieniadze-na-grecje/

  • 22. Data: 2012-02-16 08:14:02
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-15 22:05, witrak() pisze:

    > No bez przesady, jeśli dają nam zarobić i dzięki temu jakoś ciągle
    > idziemy do przodu najlepiej w EU, to ja bym im na ręce nie
    > patrzył, tylko na to co do naszej kieszeni idzie.

    Ale trzeba obalić w końcu ten MIT że to ze szczerego serca i mamy ich po
    rękach całować. Mamy wstać z kolan i walczyć o swoje.
    Wytargować sobie chociaż możliwość obniżania podatków bo unijne stawki
    nas tłamszą. Podatki nie mogą być takie same dla państw rozwiniętych i
    rozwijających się. Tak się nie goni czołówki tylko czołówkę sponsoruje.

  • 23. Data: 2012-02-16 08:32:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    z <z...@g...pl> wrote on 2012-02-16_9:14

    > Ale trzeba obalić w końcu ten MIT że to ze szczerego serca i mamy
    > ich po rękach całować. Mamy wstać z kolan i walczyć o swoje.

    Nie bądź naiwny, weszliśmy do UE bo obiecali dać kasę - i dawali.
    *Teraz* może być z tym trudniej i dopiero teraz trzeba zacząć
    walczyć: przedtem wystarczyło umiejętnie brać - a i tego
    poprzednie ekipy nie umiały. Więc jeśli ta robi to na ledwie
    przyzwoitym poziomie, to i tak - jak na polskich polityków - dużo.

    > Wytargować sobie chociaż możliwość obniżania podatków bo unijne
    > stawki nas tłamszą. Podatki nie mogą być takie same dla państw
    > rozwiniętych i rozwijających się.

    Jak do tej pory nie są.

    > Tak się nie goni czołówki tylko
    > czołówkę sponsoruje.

    Sponsorujemy ? Banialuki.

    witrak()

  • 24. Data: 2012-02-16 08:39:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-16 09:32, witrak() pisze:

    > Sponsorujemy ? Banialuki.

    Masz coś na poparcie swoich tez, czy wymagasz tego wyłącznie od innych?

  • 25. Data: 2012-02-16 08:42:19
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W środę, 15 lutego 2012, o godz. 22:06:48, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    witrak() w...@h...com, news:jhh6jr$rp5$2@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Konkrety, konkrety: jakiś odsyłacz do źródłowej informacji ?

    http://niezalezna.pl/23508-jak-belka-mfw-pozyczal
    Przybył na to posiedzenie, a jakże Prezes NBP Marek Belka i okazał się gorącym
    zwolennikiem pożyczania naszych rezerw walutowych bankrutującym krajom południa
    Europy za pośrednictwem MFW."
    [...]
    Poinformował, że minister finansów zwrócił się do zarządu NBP w dniu 16 stycznia
    tego roku z prośbą o udzielenie MFW pożyczki z naszych rezerw dewizowych w
    wysokości 6,27 mld euro,"
    [...]
    Tłumaczył także, że umowa pożyczkowa zostanie tak skonstruowana, że będziemy
    mogli te środki wycofać z MFW jeżeli tylko byśmy mieli sami kłopoty finansowe
    ale w związku z tym oprocentowanie tych środków będzie niskie. Padły nawet
    sugestie, że może być nawet niższe niż 0,1 pkt. procentowego.

    > I znowu: konkrety ? źródła ?

    Tu Marcin N podał już linka i google też Ci w tym pomoże.

    --
    TZ

    - Władysław zapoczątkował ród jagielloński pod Grunwaldem. -

  • 26. Data: 2012-02-16 08:56:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02/16/2012 09:14 AM, z wrote:

> [...]
    > rękach całować. Mamy wstać z kolan i walczyć o swoje.
    > Wytargować sobie chociaż możliwość obniżania podatków bo unijne stawki

    Akurat podatki nie sa w kompetencji UE, tylko rzadow krajowych - wiec
    jak sa dla ciebie za wysokie, to pretensje do obecnego i poprzednich
    rzadow (a pewnie i gornikow, mundurowyxh i przerosnietej biurokracji).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 27. Data: 2012-02-16 09:03:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote on 2012-02-16_8:10

    > Oto, na co idą pieniądze "na Grecję":
    > http://danielhannanpl.wordpress.com/2012/02/11/na-co
    -ida-pieniadze-na-grecje/

    Wiesz na czym głównie polega demagogia? Na mówieniu części prawdy
    i dodawaniu fałszywych wniosków. I trzeba być na to wyczulonym, bo
    inaczej człowiek daje się zmanipulować.

    Dokładnie to zrobiłeś: jest diagram (sprawdzalny). I
    komentarz: "Znów biedni ratują bogatych." Bez uzasadnienia i
    zwyczajnie nieprawdziwy.
    Zgoda, że "bogatych". Ale ja się zapytam: jacy "biedni" ? "Biedni
    Grecy" mają zarobki i emerytury bez porównania wyższe niż Polacy.
    Nie wiem, czy za 10 lat osiągniemy ten poziom.

    *Pogorszenie* poziomu życia zawsze boli. Ale oni nachapali się
    przez wiele lat, podatków nie płacili uczciwie (to już my, znani z
    kombinowania, jesteśmy nacją wzorcowo uczciwą pod tym względem w
    porównaniu z Grekami) i teraz, gdy przychodzi wreszcie do płacenia
    rachunku za życie "nad stan", zrobili się "bardzo biedni".

    Błędem było powstrzymywanie upadłości Grecji. Zrobiono to tylko z
    powodów politycznych (ambicja Merkozy na to nie pozwalała), a jak
    już zupa się wylała i Grecy kasę wzięli nic u siebie nie
    zmieniając, to okazało się, że ryzyko uszczerbku systemu bankowego
    UE (czyli w gruncie rzeczy F i DE) jest tak duże, że trzeba ten
    system "ratować" - w stylu amerykańskim. Tam też w gruncie rzeczy
    ratowano banki z pobudek politycznych.

    No a jak się już raz weszło w tę uliczkę (2010/11), to potem ani w
    lewo, ani w prawo. A wystarczyło w 2009 powiedzieć: sorry, nie
    możemy was finansować, wystąpcie ze strefy euro, jeśli nie dacie
    rady bez tego. [No ale w UE zawsze był prymat polityki nad
    ekonomią.] Wtedy pieniądze wpompowane w system gospodarczy Grecji
    poszłyby *w całości* na zabezpieczenie banków - wydalibyśmy mniej,
    a efekt byłby szybszy - i choćby z tego powodu - lepszy.

    Gdyby Polska postępowała na początku lat 90-tych ub. stulecia tak,
    jak Grecja przez ostatnie dwa lata - gdy już miała nóż na gardle -
    to pewnie właśnie teraz wyprzedzalibyśmy już Gabon ;-)
    Nas nikt nie żałował, pomocy za frajer nie dawał i nie prosił,
    żebyśmy sobie jakoś jednak gospodarkę uzdrawiali. Przeciwnie, na
    ostrych (i nie do końca w sposób jasny uzasadnionych) reformach
    Balcerowicza korzystali bankierzy całej Europy, wysysając krew z
    polskiego budżetu i biznesu.

    Nie, mnie nie interesuje na co idą pieniądze "na Grecję", tylko
    czy i ile ewentualnie *my* możemy na tym stracić. Bo jeśli niedużo
    (a na to wygląda) to lepiej tę stratę ewentualnie ponieść i potem
    mieć w zanadrzu argument na *wszelki wypadek w przyszłości*: "Jak
    jeszcze nie byliśmy w Unii - wyzyskano nas, jak już byliśmy w Unii
    i byliśmy biedniejsi od Grecji - dołożyliśmy bez gadania więcej,
    niż mogliśmy. Więc teraz dajcie bez gadania."

    witrak()

  • 28. Data: 2012-02-16 09:05:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote on 2012-02-16_9:39

    > Masz coś na poparcie swoich tez, czy wymagasz tego wyłącznie od
    > innych?

    Sugerujesz, że nie wiesz, że Polska nie jest w UE płatnikiem netto ?

    witrak()

  • 29. Data: 2012-02-16 09:08:46
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 09:32:09, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    witrak() w...@h...com, news:jhieop$9of$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Nie bądź naiwny, weszliśmy do UE bo obiecali dać kasę - i dawali.

    I tą kasę unijne firmy zabierały ;-)

    > Jak do tej pory nie są.

    Dzień wolności podatkowej -- przypada na koniec czerwca.
    I masz od razu konkrety ;-) http://www.smith.org.pl/pl/pages/news/109
    Niektórzy mówią, że podatki mamy już wyższe niż w Szwecji.
    Tyle, że tam jak ktoś pracuje to mu na wszystko starcza, w przeciwieństwie do
    tego jak jest u nas.

    > Sponsorujemy ? Banialuki.

    Jeżeli pożyczamy do MFW a za gotowość pożyczki z MFW płacimy 600mln zł to
    sponsorujemy.
    Konkret? Podałem wcześniej.

    --
    TZ

    - Napoleon był niski, ale na wszystkich patrzył z góry. -

  • 30. Data: 2012-02-16 09:18:23
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 17:16:32 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-15_15:30

    >A to dawanie kasy to co konkretnie jest ?

    a jakie to ma znaczenie? Czy nie powinniśmy najpierw naszych długów
    spłacić (a przynajmniej przestać je powiększać), a dopiero potem
    myśleć o "pomocy" innym? Jaki jest sens pożyczać komuś na (bodajże) 2%
    i spłacać własne obligacje - 6%-owe?

    Czy mając na głowie rachunki za gaz, jedzenie, hipotekę, pensję
    sprzątaczki i jednocześnie zadłużenie na kwotę wielokrotności Twoich
    rocznych dochodów - byłbyś skłonny oddać sąsiadowi rezerwy
    pozostawione "na czarną godzinę" tylko dlatego, że ów sąsiad jest też
    zadłużony, ale nie chce mu się pracować 5 dni w tygodniu (uważa, że 4
    wystarczą) i już mu bank nie chce pożyczyć?

    Oddam głos innym:
    http://www.rybinski.eu/2011/12/oswiadczenie-w-sprawi
    e-wykorzystanie-rezerw-dewizowych/
    http://www.wykop.pl/ramka/1029805/kazda-rodzina-pozy
    czy-po-2-tys-zl-europejskim-bankrutom/

    >Bo gwarancje to nie kasa tylko obietnica. Więc może kasa

    ... którą trzeba spełnić, gdy nastąpi "to coś".
    Zagwarantowałbyś komuś np. moją pożyczkę czy mój weksel? Pewnie tak,
    skoro to nie kasa, a tylko obietnica? Na jaką kwotę Twojej gwarancji
    mogę liczyć?

    >(prawdziwa) jest na EBC ? Ale to nie na Grecję... Wuięc o co
    >konkretnie chodzi ? - i bez taniej demagogii, please.

    słusznie: nie tylko na wykup greckich "papierów" EBC pożycza bankom.
    Także na "papiery" innych bankrutów.
    http://kryzys.mises.pl/2012/02/15/ebc-robi-zaklady-l
    tro/
    --