  • 1. Data: 2003-07-10 11:29:35
    Temat: [RP - Moje pieniadze] Karta czy kantor?
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    Polecam niniejszy artykul:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    0/pieniadze_a_7.html

    Pzdrawiam!
    Prof_Ex

  • 2. Data: 2003-07-10 12:55:46
    Temat: Re: [RP - Moje pieniadze] Karta czy kantor?
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Polecam niniejszy artykul:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_03071
    0/pieniadze_a_7.html

    A ja nie polecam... zwlaszcza tego akapitu:

    "Jeśli nie wyjeżdżamy do USA ani do krajów strefy euro, koszty przeliczeń kursowych
    będą jeszcze wyższe. Gdy zapłacimy kartą, kwota
    wyrażona w lokalnej walucie na ogół zostanie najpierw przeliczona na dolary (w
    systemie Visa) lub na euro (w systemie MasterCard)
    według kursów stosowanych przez te organizacje. Dopiero w drugim etapie rozliczeń
    bank w Polsce zastosuje własny kurs dolara lub
    euro (co prawda od reguły tej są wyjątki). Zakup w kantorze innej waluty niż
    amerykańska czy europejska powinien być więc jeszcze
    bardziej opłacalny"

    Jest to po prostu wierutna bzdura. Lepiej na zakupie w kantorze mozemy
    wyjsc tylko w odniesieniu dobardzo plynnych walut takich jak wlasnie
    USD czy EUR natomiast z mniej popularnymi walutami w kantorze na ogol
    sie traci. Przynajmniej takie mam doswiadczenia z CZK, SKK o takich
    walutach jak liry tureckie czy opisywane tu funty egipskie nie wspominajac.

    Za kilkanascie dni bede mial okazje sprawdzic kursy DKK, NOK, LTL, EEK
    to porownam z kantorowymi (w artykule nie pokuszono sie o sprawdzenie
    tego empirycznie a zalozno z gory, ze bedzie lepiej "bo tak").

    Juz nie wspominam o idiotycznych tabelkach, z ktorych absolutnie nic
    nie mozna wyczytac bo nie ma danych liczbowych a roznice kilku groszy
    sa zupelnie niewidoczne w tej skali...

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-07-11 08:28:29
    Od: "***blad***" <b...@W...pl>

> [...]
    >takich jak wlasnie USD czy EUR (...............)
    >Juz nie wspominam o idiotycznych tabelkach,

    zgadzam sie w pełni - od razu podczas czytania nasunely mi sie te same zarzuty
    co ciekawe redaktor PB pochwalil karty Multibanku a dotychczas same narzekania
    na te karty slyszalem - cos nie mam zaufania do tego pana ;-))
    *** blad ***
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-07-11 09:25:12
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ***blad*** wrote:
    > same zarzuty co ciekawe redaktor PB pochwalil karty Multibanku a
    > dotychczas same narzekania na te karty slyszalem - cos nie mam
    > zaufania do tego pana ;-)) *** blad ***

    KArty rozliczane przez Euro w Multi sa ok. Wczoraj kupowalem bilet
    lotniczy (nie dla siebie :( w Euro i wyszlo tyle ile maja w tabeli.
    Jakies 3tygodnie temu kupowalem Euro via VC BZWBK Euro wyszlo ponad
    4,7 - to co, zle sa?

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 5. Data: 2003-07-11 23:10:12
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:belvis$kfg$1@news.onet.pl...

    > KArty rozliczane przez Euro w Multi sa ok. Wczoraj kupowalem bilet
    > lotniczy (nie dla siebie :( w Euro i wyszlo tyle ile maja w tabeli.
    > Jakies 3tygodnie temu kupowalem Euro

    Co kupowałes ?

    > via VC BZWBK Euro wyszlo ponad
    > 4,7 - to co, zle sa?