  • 1. Data: 2003-02-09 23:38:04
    Temat: ROR w Citku - przeciwwskazania
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Po przetestowaniu kilku ROR-ow ( BPHPBK, mBank, Lucas, Fortis ... )
    chcialbym zalozyc rachunek w Banku Handlowym.
    Nie ukrywam, ze istotnym argumentem na poparcie takiej decyzji jest fakt
    nienagannej obslugi karty kredytowej w tym banku. ( Notabene uwazam, ze jest
    to jedyna warta zainteresowania karta w Polsce )
    Oczywiscie nie bedzie to moje jedyne konto. mBank ( za caloksztalt ) i Lukas
    ( za bardzo chetnie udzielana i tania w obsludze linie debetowa ) na pewno
    zostana.

    Srebrny rachunek w Fortisie na ktory dotychczas przelewalem wynagrodzenie
    prawdopodobnie pojdzie do pieca :( Wlascwie nic nie oferuje, brak
    bezprowizyjnych bankomatow, wczoraj probujac zrobic swifta do niemiec
    dowiedzialem sie, ze MINIMALNA prowizja wynosi 100 PLN ( jezeli chcialbym
    oplatami banku beneficjenta obciazyc swoj rachunek ) - chamstwo i
    drobnomieszczanstwo). Slowem - wypad z baru - zadnych wiecej przypadkowych
    kolegow :)))

    Nowego rachunku potrzebuje do:

    Przelewania wynagrodzenia ( w dzien wyplaty natychmiast przelew do mBanku ),
    tanich bankowych wyplat za granica bez przewalutowania , tanich przelewow
    zagranicznych, tanich potwierdzen przelewow, rachunku walutowego.
    Oprocentowanie nie ma znaczenia raczej.

    Teraz wlasciwa prosba:

    Czy mozecie skutecznie obrzydzic mi ten pomysl ?
    Wiem, ze karta citka jest bezkonkurencyjna, ale ich ROR jest powszechnie na
    tej liscie uznawany za pozostajacy ponizej krytyki. Zakladajac, ze otwarty
    rachunek w razie czego uda mi sie zamknac w razie problemow ( dla chcacego
    nic trudnego - fax attack w razie czego ) prosze o wypunktowanie
    przeciwskazan dla mojego pomyslu.

    pzdr
    wkg

  • 2. Data: 2003-02-09 23:50:42
    Temat: Re: ROR w Citku - przeciwwskazania
    Od: "LaraCroft" <L...@c...pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Po przetestowaniu kilku ROR-ow ( BPHPBK, mBank, Lucas, Fortis ... )
    > chcialbym zalozyc rachunek w Banku Handlowym.

    co miales do zarzucenia tym bankom?

> [...]
    jest
    > to jedyna warta zainteresowania karta w Polsce )
    ...to Twoje zdanie... ;)) ja mam w BPHPBK i uwazam, ze jest OK

> [...]
    > rachunek w razie czego uda mi sie zamknac w razie problemow ( dla chcacego
    > nic trudnego - fax attack w razie czego ) prosze o wypunktowanie

    proponuje wybrac Bank z maksymalnie spakietyzowana oferta uslug (rachunek +
    darmowa karta kredytowa i debetowa + pakiet bezplatnych uslug dodatkowych
    np. bankowosc telefoniczna, bankowosc internetowa, zlecenia stale itd+
    duuuuuuuuuzo bezprowizyjnych bankomatow+scentralizowany system operacyjny
    dosepny dla klienta w kazdej placowce)

    ponadto pomysl rozdrabniania sie na kilka bankow jest srednio udany,
    poniewaz w dobie oplat za konto - placisz to kilkakrotnie- i BIK - nie
    uzyskasz linii debetowej wszedzie...
    to tyle...
    pzdr.

  • 3. Data: 2003-02-09 23:59:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LaraCroft" <L...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. bankowosc telefoniczna, bankowosc internetowa, zlecenia stale itd+
    > duuuuuuuuuzo bezprowizyjnych bankomatow+scentralizowany system operacyjny

    A taki pakiet oferuje kto?..... Oczywiscie BPHPBK ;)

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 4. Data: 2003-02-10 00:09:14
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    >co miales do zarzucenia tym bankom?

    BPHPBK - drogie czeki - uzywam i potrzbuje, brak bankomatow w okolicy
    mojego domu i firmy, kiepskie oprocentowanie, zamkniety w soboty i w
    godzinach, kiedy koncze prace, drogie przelewy zagraniczne, rezygnacja z
    Maestro - electronow mam pod dostatkiem, bardzo droga roczna oplata za linie
    kredytowa ..... to tak z tych najwazniejszych.

    mBank - nic nie mam do zarzucenia, moj ulubiony bank. Nie nadaje sie na
    podstawowy - brak biura maklerskiego, transakcji forward na walutach, cienko
    z bankomatami na wakacjach, brak rachunkow walutowych, bank stricte
    internetowy - brak szans na zadzialanie urokiem osobistym na panny
    kierowniczki :(((

    Lucas - zostawie tam rachunek jak pisalem. Zaleta - 0.5 % oplaty rocznej za
    linie kredytowa i dostatek bezprowizyjnych bankomatow pod domem i praca. Nie
    nadaje sie na podstawowy bank - ze wzgledow w wiekszosci opisanych dla
    BPHPBK

    >jest
    >...to Twoje zdanie... ;)) ja mam w BPHPBK i uwazam, ze jest OK

    OK, twoj blad. Ja tez mam, ale uzywam jako karty rezerwowej. Przeczytaj
    uwaznie warunki ubezpieczenia tej tzw. karty :(((

> [...]
    >np. bankowosc telefoniczna, bankowosc internetowa, zlecenia stale itd+
    >duuuuuuuuuzo bezprowizyjnych bankomatow+scentralizowany system operacyjny

    Karta ktorej Laro uzywasz powinnna byc prowadzona przez inny bank niz ten,
    na ktory wplywa wynagrodzenie. Korzystajac z Twojej rady w razie utraty
    zrodla regularnych dochodow bylbym totalnie odciety od zasilania - duuuuuzy
    blad. Zreszta bank prowadzacy rachunek ( zna dochody ) nie powinien nic
    wiedziec o strukturze wydatkow ( karta ).

    >ponadto pomysl rozdrabniania sie na kilka bankow jest srednio udany,
    >poniewaz w dobie oplat za konto - placisz to kilkakrotnie- i BIK - nie
    >uzyskasz linii debetowej wszedzie...

    Droga Laro. Chyba zyjesz w innych czasach. mBank, Lucas to banki ktore nie
    pobieraja oplat za prowadzenie konta ( mam ekonto w Lukasie ). Citek tez nie
    o ile przelewa sie wynagrodzenie. Znasz slowo "dywersyfikacja" ? Zreszta
    oplata nie ma dla mnie najwiekszego znaczenia.

    >to tyle...
    >pzdr.

    OK. Czekam na wiecej. I raczej na odpowiedz na moje pytanie.

    pzdr
    wkg

  • 5. Data: 2003-02-10 00:11:18
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >A taki pakiet oferuje kto?..... Oczywiscie BPHPBK ;)

    Nie. Oplata za karte 75 PLN/rok. Przy smiesznych warunkach ubezpieczenia.
    Bezplatna jest tylko wymiana. Ich "bankowosc telefoniczna" na ogol nie
    dziala.

    pzdr
    wkg

  • 6. Data: 2003-02-10 11:28:15
    Od: "jacek wilczek" <j...@p...pl>

    > Wiem, ze karta citka jest bezkonkurencyjna
    tak ale możesz mieć kredytową citi bez roru u nich
    ja tak mam konto w "krowie" a karta citi

    --
    jacek

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy

  • 7. Data: 2003-02-10 20:11:41
    Od: "Janka" <janka@_usun_inetia.pl>

    Witam,

    a jaki konkretnie wybrałeś rodzaj konta w citi? Każde ma wady i zalety ....

    Jana

  • 8. Data: 2003-02-10 23:45:10
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    On Mon, 10 Feb 2003 00:59:34 +0100, MK wrote:

    > A taki pakiet oferuje kto?..... Oczywiscie BPHPBK ;)

    bosh
    ales Ty uparty
    chcialbys zabic 15 tysiecy pracownikow tego banku zeby nie pojawiali sie
    na grupach?
    czy poprostu nie wolno im miec swojego zdania?

    piotr
    (zdegustowany)

    PS tak dla przeciwwagi - nie mam konta w tym banku i nie korzystam z jego
    uslug i jaki z tego moral?

  • 9. Data: 2003-02-11 14:58:45
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janka" <janka@_usun_inetia.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > a jaki konkretnie wybrałeś rodzaj konta w citi? Każde ma wady i zalety
    >
    > Jana

    Witam

    A rzecz w tym, ze jeszcze nie wybralem. Decyzja podjeta tak na 90 % .

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2003-02-11 15:49:52
    Od: "Janka" <janka@_usun_inetia.pl>

    Witam,

    konto gold jest bardzo ok. obsługa indywidualna, generalnie zero
    opłat...jedynym mankamentem jest saldo w produktach na 200 tys.
    Obsluga konta przez www dziala bardzo dobrze, w oddzialach jest roznie wiec
    polecam te dawne citi(goldowe)....

    Jana