  • 1. Data: 2002-06-11 23:12:44
    Temat: RE:Podatek od odsetek ???
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Jest to dziwne, że co bank to inna interpretacja ustawy(Ordynacji Podatkowej
    (Dz.U. Nr 40 z 2001r. Art..20 i 21) .

    Może grupę czyta jakiś prawnik i mógłby coś w tej kwestii powiedzieć.

    Multi zaokrągla podstawę do 10 groszy a np. Lukas nie.

    (Podstawa opodatkowania - podlega zaokrągleniu do 1 zł i podatek do 10 groszy).

    Dlatego według mnie bank nie powinien pobierać podatku np.w wysokości:1,32zł,
    tylko 1,30zł, i tak robi wspomniane Multi.

    Cześć

  • 2. Data: 2002-06-12 18:56:41
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On 12 Jun 2002 01:12:44 +0200, <p...@p...onet.pl> wrote:

    >(Podstawa opodatkowania - podlega zaokrągleniu do 1 zł i podatek do 10 groszy).
    >
    >Dlatego według mnie bank nie powinien pobierać podatku np.w wysokości:1,32zł,
    >tylko 1,30zł, i tak robi wspomniane Multi.

    6,60 x 20% = 1,32
    7,00 x 20% = 1,40

    Nie 1,32 ale 1,40.

    Jako test wpłać do m*Banku 2000 zł 29.06
    i wybierz z bankomatu 29.06

    Następnie obserwuj odsetki i podatek.

    Dostaniesz odsetki za 2 dni
    Zostanie odprowadzony podatek