  • 1. Data: 2002-06-12 07:54:32
    Temat: Maestro i net
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Czy Europay pozwala na platnosc Maestro w Internecie?

    ze strony Citibanku:

    ankieta:

    Czy dokonywałbyś płatności kartą debetową Maestro* w Internecie, gdyby
    istniała taka możliwość?

    *Karta Maestro lub Visa Elektron jest kartą powiązaną z rachunkiem bankowym
    jej posiadacza, co oznacza, że transakcja może być zrealizowana tylko wtedy,
    gdy na koncie Klienta znajdują się środki do jej pokrycia. Standardowo karty
    Maestro oraz Visa Elektron nie są udostępniane przez bank wystawcę karty do
    transakcji internetowych, mogą natomiast zostać odblokowane, gdyż decyzja ta
    leży wyłącznie w gestii banku wystawcy karty.

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2002-06-12 10:41:09
    Temat: Re: Maestro i net
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Witam!

    > Czy Europay pozwala na platnosc Maestro w Internecie?

    Tego nie wiem.

    > ze strony Citibanku:
    > ankieta:
    > Czy dokonywałbyś płatności kartą debetową Maestro* w Internecie, gdyby
    > istniała taka możliwość?

    To, że płatność może być dokonywana za pomocą VE (jeżeli bank zezwoli) jest
    rzeczą powszechnie wiadomą - nie będę się więc dłużej nad tym rozwodził :-)

    Co do Maestro - jak pisałem wyżej - nie wiem, ale...
    zastanawiałem się kiedyś nad tym i chyba jet to możliwe.
    Dlaczego tak uważam?
    Po pierwsze ktoś już kiedyś na tej liście pisał, że dokonywał zakupu w
    niemieckim supermarkecie kartą Maestro, nie szła autoryzacja przez POSa, to
    wzieli skserowali kartę i... transakcję zrealizowali (autor też się temu
    dziwił).
    Po drugie. Czy pamiętacie jak wyglądała pierwsza karta Maestro wydawana do
    Eurokonta (Pekao S.A.)? Była... embosowana. Dlaczego? Mogę się tylko domyślać...
    (skan tej karty jest na stronie Wojtka F.). Numer na niej składał się z 16 cyfr
    wg. schematu XXXX XXXX XXXX XXXX. Obecnie numer Maestro (Pekao S.A) umieszczony
    na karcie składa się z 9 cyfr, ale drukowany na slipie - z 16... Czy coś to
    komuś sugeruje?
    Podsumowując - wg mnie chyba istnieje (za zgodą banku) możliwość używania
    Maestro do transakcji typu IO/MO/TO. Ale to tylko takie moje przypuszczenia,
    niczym nie udokumentowane.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 3. Data: 2002-06-12 11:04:47
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > możliwość używania
    > Maestro do transakcji typu IO/MO/TO. Ale to tylko takie moje

    Temat byl juz walkowany na tej liscie mniej wiecej na przelomie roku.
    Polecam archiwum.

    Pozdrawiam,

    Sebastian Ramatowski

  • 4. Data: 2002-06-12 13:01:48
    Temat: Re: Maestro i net [OT]
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Eeee tam ciekawsza jest poprzednia ankieta:
    Czy posiadasz konto z dostępem do Internetu w innym banku?
    TAK 61%, Nie 39%
    pzd