  • 1. Data: 2002-09-24 22:34:17
    Temat: Pytanie o konto na kilka rąk.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Przejrzawszy googlem archiwum nie trafiłem na interesującą
    mnie dyskusję (a czas jakiś mnie tu nie było).

    Mam pytanie z kategorii "jaki bank prowadzi..." :)
    Potrzebne jest konto:
    - o małych kosztach prowadzenia i przelewów; nie zawadzi
    darmowa *wpłata* gotówki ale to już mniej ważne,
    konto ma być "elektroniczne", może być "wirtualne".
    - w którym do operacji typu "przelew" potrzebne są *co najmniej*
    dwie osoby
    - wskazane jest, żeby w przypadku posiadania konta idnywidualnego
    *i* wspólnego podgląd był *oddzielny* (zdaje się że w Inteligo
    i mBanku loguje się "na siebie") - chodzi o to żeby konto
    wspólne można było pokazać również trzeciej osobie; pełnomocnictwo
    nie zawsze rozwiazuje wszystkie problemy, bo choc każdy może
    logować się "na siebie" to przy wspólnych operacjach uzyskuje
    się wgląd na konta indywidualne "reszty". Przypominam że
    celem jest wykonywanie operacji w min. 2 osoby... !

    Owszem, rozpatruję możliwości z kombinacjami typu "hasło
    na pół", "jedna osoba hasło, druga osoba token" itp.,
    ale choć niby można równiez zastosować "jedna osoba karta
    druga osoba PIN" - to już wysłanie przez bank *nowej*
    karty kładzie koncepcję. O tym że współwłasciciel może
    zgodnie z regulaminem przejąć pełną kontrolę wspomnę dla
    porządku.

    Inaczej mówiąc: czy któryś bank prowadzi *tanie*, *osobiste*[1]
    konto wymagające "podwójnego logowania" ?
    Kwestię "niespodzianek" na razie pomińmy (dla przykładu:
    zmiana regulaminu handlobanku->City z "każdy współwłaściciel
    może zamknąć konto" na "zamknięcie muszą zaakceptować wszyscy") !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] do obsługi współwłasności nie trzeba zakładać stowarzyszenia :] :)

  • 2. Data: 2002-09-24 23:44:11
    Temat: Re: Pytanie o konto na kilka rąk.
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    napisał w wiadomości
    > Owszem, rozpatruję możliwości z kombinacjami typu "hasło
    > na pół", "jedna osoba hasło, druga osoba token" itp.,

    po prostu nie macie zbyt duze moce odbliczeniowe wiec stwarzacie sobie
    jakies tam problemy do rozwiazania

    > Inaczej mówiąc: czy któryś bank prowadzi *tanie*, *osobiste*[1]
    > konto wymagające "podwójnego logowania" ?

    osobiste przeczy wspolne,
    a tanie jest roznie interpretowane przez rozne osoby na tej grupie

    > [1] do obsługi współwłasności nie trzeba zakładać stowarzyszenia :] :)

    ale mozna,

    polecam wam raczej konto w banku typu bph, slaski fortis itp, do ktorego
    mozna wykupic zdalny dostep telefoniczny typu multicash czy tez homecash
    mozna w tym definiowac dowolna ilosc podpisow i 'odpowiedzialnosci', praca
    ma zasade off-line i wsadowego przetwarzania danych, a odpowiednio
    przygotowany model nieodplatnie zainstaluja pracownicy banku