  • 1. Data: 2002-09-24 18:59:58
    Temat: Raport z Moskwy :)
    Od: DVD_multiregion <d...@c...net>

    Hey.
    Niedawno pytałem tutaj jak wygląda sprawa bankomatów / kasy / banków w
    Moskwie. Parę dni temu wróciłem po tygodniowej delegacji i generalnie
    stwierdzam że pod tym względem jest OK'ey.
    Kantor 24h co kawałek (dolar to prawie oficjalna waluta) bankomatów też
    sporawo (hotele, główne ulice). Co ciekawe bankomaty wypłacają Ruble,
    Dolary i Euro. Nigdzie w Europie takich wielowalutowych maszynek jeszcze
    nie spotkałem. Od wypłat w walutach obcych banki pobierają jednak 0,5%
    prowizji. Karty (VC / MC / EC) akceptowane są w większych sklepach ale
    nie odważyłem się nimi płacić. Banków różnego sortu też dużo ale tylko
    banki lokalne - żadnego rajfaja czy sytego nie spotkałem. Dolarami można
    zapłacić wszędzie i za wszystko, z tym że lubią te z dużymi głowami
    (nowe). Paliwo jest tanie ~ 1,4 PLN za litr Pb95 (stacje głównie Łukoil)
    i wódka też ~ 8 PLN za pół litra dobrego alkoholu. Bardzo mi się tam z
    różnych względów podobało - za miesiąc lecę znowu :)))
    Pozdr.,
    M.Dudek

    Najnowszy DV-747 Pioneer czyta
    wszystko oprócz kartki papieru
    http://clonex.a4.pl/?dvd=sklep
    mailto:d...@c...net
    ==============================

  • 2. Data: 2002-09-24 20:06:18
    Temat: Re: Raport z Moskwy :)
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "DVD_multiregion" <d...@c...net> napisał w wiadomości

    Widzę, że potwierdzasz moje pozytywne zaskoczenie Moskwą.:-)

  • 3. Data: 2002-09-25 18:33:13
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002 20:59:58 +0200, DVD_multiregion <d...@c...net>
    wrote:

> [...]
    >Dolary i Euro. Nigdzie w Europie takich wielowalutowych maszynek jeszcze
    >nie spotkałem. Od wypłat w walutach obcych banki pobierają jednak 0,5%

    Ciekawe jak sa przeliczane takie transkacje.
    np visa dolary-ruble-dolary zlote ?
    czy bezposrednio ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-09-25 23:59:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    DVD_multiregion <d...@c...net> writes:

    > Niedawno pytałem tutaj jak wygląda sprawa bankomatów / kasy / banków w
    > Moskwie. Parę dni temu wróciłem po tygodniowej delegacji i generalnie
    > stwierdzam że pod tym względem jest OK'ey.
    ^^^^^^

    Chyba raczej Okay? :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-09-26 07:01:43
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > (nowe). Paliwo jest tanie ~ 1,4 PLN za litr Pb95 (stacje głównie Łukoil)

    O! to mi się podoba najbardziej :-)
    Ciekawe dlaczego u nas po 3.40 PLN, skoro ropa niby ta sama ?

    pzdr
    SławekM

  • 6. Data: 2002-09-26 10:07:09
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "SławekM"

    > O! to mi się podoba najbardziej :-)
    > Ciekawe dlaczego u nas po 3.40 PLN, skoro ropa niby ta sama ?

    Ale podatki inne.
    Chociażby taki liniowy 13% podatek PIT.

  • 7. Data: 2002-09-27 06:05:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał

    > Ale podatki inne.
    > Chociażby taki liniowy 13% podatek PIT.

    Bo u nich zeby pobudzic gospodarke obniza sie podatki, a u nas ... podwyzsza
    :((((

  • 8. Data: 2002-09-27 11:24:00
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it> napisał

    > Bo u nich zeby pobudzic gospodarke obniza sie podatki, a u nas ...
    podwyzsza
    > :((((

    I oni mają 8% wzrost gospodarczy, a my wraz z całą pożal się boże Unią
    Europejską 0,1%.
    I zupełnie nie rozumiem, dlaczego panuje u nas powszechnie mniemanie, że jak
    ruski, to gorszy...
    Jak tak dalej pójdzie to będziemy do nich jeździć na saksy i handlować na
    bazarach.

    pzdr.
    SławekM