  • 1. Data: 2002-05-14 09:08:23
    Temat: Pytanie o hipoteke podczas brania kredytu
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Panowie?

    Mam taką sytuacje:

    Chcę wziąść kredyt budowlano - hipoteczny.
    jako zastaw byla by nierychomosc, na której bank zalozyl by hipoteke.

    Niestety, wlascicelem tej nieruchpomosci jestem ja, moja mama, i moja
    siostra.
    bank nie moze ustanowic hipoteki na 1/3 tej nieruchomosci....

    Z tego co wiem, to musze isc do notariusza i jakos to załatwic....

    Wie ktos cos na ten temat?

    Są z tym jakies wieksze problemy?

    Ile się czeka na załatwienie takich formalności????

    Dzieki

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-14 09:48:14
    Temat: Re: Pytanie o hipoteke podczas brania kredytu
    Od: "Wojdzial" <w...@w...pl>

    ???

  • 3. Data: 2002-05-14 10:17:36
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Richard" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czesc!

    Cześć

    > Panowie?

    I Panie

    > Niestety, wlascicelem tej nieruchpomosci jestem ja, moja mama, i moja
    > siostra.
    > bank nie moze ustanowic hipoteki na 1/3 tej nieruchomosci....

    Domyslam się zatem że masz współwłasność - nie masz zatem 1/3 tej
    nieruchomości - tylko jesteś jej współwłaścicielem - czyli teoretycznie masz
    całość - praktycznie (dla banku i prawników nic)

    > Z tego co wiem, to musze isc do notariusza i jakos to załatwic....

    Dokładnie - mama i siostra muszą się zgodzić na podział tej nieruchomości na
    3 części. I wtedy będziesz właścicielem 1/3 czy jak tam się tym podzielicie
    między sobą.

    > Są z tym jakies wieksze problemy?
    >
    > Ile się czeka na załatwienie takich formalności????

    Problemów wielkich nie ma z podziałem - formalności tylko ... i jest to do
    załatwienia szybko - kwestia żeby notariusz posprawdzał akt własności i
    założył hipotekę ... tylko nie wiem jak długo czeka się na wpis do księgi
    wieczystej w sądzie ... Aha - kwestia najważniejsza ... podział kosztuje -
    ile - tego nie wiem - zmienił się cennik - ale zależy to od wartości
    nieruchomości ... I nie wiem - jeśli to jest działka .. to pewnie też muszą
    się koło tego pokręcić geodeci ...

    > Dzieki

    A proszę jeśli cokolwiek pomogłam

  • 4. Data: 2002-05-14 10:45:45
    Od: "Piotr Sobiesiak" <s...@2...pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie - mama i siostra muszą się zgodzić na podział tej nieruchomości
    na

    albo zgodzić się na ustanowienie hipoteki

    tyle samo co na wpis gdy jest jeden właściciel

    > Problemów wielkich nie ma z podziałem - formalności tylko ... i jest to
    do

    czasem bez sensu jest dzielić, albo sie w ogóle nie da (fizycznie: stawiać
    mur wpoprzek łazienki?)
    stąd pomysł żeby hipotekę na całości ustanowić, ale wtedy współwłaściciele
    muszą się zgodzić.

  • 5. Data: 2002-05-14 14:19:58
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    > nieruchomości ... I nie wiem - jeśli to jest działka .. to pewnie też
    muszą
    > się koło tego pokręcić geodeci ...

    Wlasnie moj kuzyn to przezywa. Geodeta jest nieodzowny do podzialu -nawet
    bez dzialki... -i niestety to kosztuje kilkaset zlotych.
    Pozdrawiam Wall