  • 1. Data: 2002-11-06 19:14:30
    Temat: Pytanie do fachowców od kredytów
    Od: "morfeusz" <m...@w...pl>

    Czy w ofercie Polskich banków istnieje jakiś

    kredyt, którego schemat funkcjonowania można

    porównać do Faktoringu ? Chodzi mi o kredyt,

    który, byłby przyznany na realizacje bieżących

    zamówień w mojej firmie i zakup potrzebnych w

    tym celu materiałów. Zabezpieczeniem tego kredytu

    była by cesją należności handlowych ( tak jak w

    przypadku faktoringu ) i oczywiście czas rozpatrywania

    tego kredytu nie mógłby się ciągnąc tygodniami tylko

    musiałoby być to płynne i szybkie. Zaraz ktoś napisze ,

    że to wszystko jest zawarte w Faktoringu i po co zawracam

    głowę :) ale w moim przypadku kredyt byłby tańszy od

    faktoringu

  • 2. Data: 2002-11-06 19:17:13
    Temat: Re: Pytanie do fachowców od kredytów
    Od: "morfeusz" <m...@w...pl>

    Przepraszam za taka składnie ...... nie wiem dlaczego tak
    porozrzucało ten tekst

  • 3. Data: 2002-11-06 20:43:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zamówień w mojej firmie i zakup potrzebnych w
    > tym celu materiałów. Zabezpieczeniem tego kredytu
    > była by cesją należności handlowych ( tak jak w

    IMHO nazywa sie to "ovedraft" lub "rewolwingowy". Jak sie pomylilem to
    kredytowcy mnie poprawia.
    Inaczej linia kredytowa w rachunku biezacym.
    Daja dobrym klientom.
    Zabezpieczenie to wplywy na rachunek biezacy.

    Karol

  • 4. Data: 2002-11-06 21:14:44
    Od: "morfeusz" <m...@w...pl>

    No to juz mam, ale nie na koncie firmowym :) i jest to
    raczej zupelnie inny rodzaj kredytu niz ten, o ktory
    zapytalem.
    Chodzilo mi o kredyt pod konkretne zamowienie,
    w ktorym moj klient wpłaca 30 % zaliczki ( przedpłata na
    realizacja zlecenia) a bank na tej podstawie wyplaca
    mi reszte pieniedzy, ktore ja wykorzystuje na zakup
    materialow do tego zlecenia. Zabezpieczeniem tego kredytu
    była by cesja należności handlowych ..... tak odbywa sie
    to w przypadku faktoringu i o taki kredyt zapytalem,
    ktory bylby tanszym rozwiazaniem

    Pozdr.

  • 5. Data: 2002-11-06 21:40:00
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik morfeusz pisze:

> [...]
    > porównać do Faktoringu ? Chodzi mi o kredyt,
    > który, byłby przyznany na realizacje bieżących
    > zamówień w mojej firmie i zakup potrzebnych w

    Istnieje.
    Pewnie chodzi Ci o kred. obrotowy lub w formie linii kredytowej.

> [...]
    > przypadku faktoringu ) i oczywiście czas rozpatrywania
    > tego kredytu nie mógłby się ciągnąc tygodniami tylko

    IMHO płynnie i szybko byłoby (może) w banku w którym posiadasz
    rachunek firmowy. Wysokość takiego kredytu byłaby uzależniona od
    wysokości Twoich wpływów na r-ek bieżący oraz od zabezpieczenia kred.
    no i oczywiście Twojej sytuacji finansowej.

    W przypadku cesji należności handlowych musiałbyś je udokumentować
    długą współpracą z daną firmą (fakturami lub umowami). Należności od
    Twojego kontrahenta byłyby przekazywane na rach. banku a ten jeśli
    nie istnieją żadne opóźnienia w spł. kred. przelewałby je Tobie.
    Oczywiście banki wolą zabezpieczenia w formie majątkowej niż takie
    powyższe.

    Pozdrawiam

    Ps. Oczywiście wszystko zależy od procedur banku.
    --
    mj

  • 6. Data: 2002-11-06 22:08:40
    Od: "morfeusz" <m...@w...pl>

    A jak to sie ma do przykladu, ktory podalem post wyzej ?
    I jesli mam zamowienia od nowych firm z ktorymi wczesniej
    nie handlowalem ? Mam konto firmowe w Multi ale oni
    nie maja takich uslug niestety. No wlasnie problem powstaje
    jak potrzebne sa zabezpieczenia majatkowe, w faktoringu
    mozna je pominac nawet ja firma dopiero zaczyna sprzedawac
    swoje towary.

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.asj18k.14c.jaszczurka@home.or.10_5_8_ne
    twork.pl...

  • 7. Data: 2002-11-07 12:53:26
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik morfeusz pisze:

    > A jak to sie ma do przykladu, ktory podalem post wyzej ?
    Przeczytałem Twój post <aqc0oj$bpl$1@absinth.dialog.net.pl>
    Nie znam takiego produktu.

    > I jesli mam zamowienia od nowych firm z ktorymi wczesniej
    > nie handlowalem ? Mam konto firmowe w Multi ale oni
    > nie maja takich uslug niestety.
    Jeśli nie mają kredytu obrotowego w rachunku bieżącym lub w formie
    linii kredytowej dla firmy to zmień bank.

    > No wlasnie problem powstaje
    > jak potrzebne sa zabezpieczenia majatkowe, w faktoringu
    > mozna je pominac nawet ja firma dopiero zaczyna sprzedawac
    > swoje towary.
    Hmm, przy obecnej sytuacji na rynku osobiście preferowałbym
    zabezpieczenie majątkowe.

    Pozdrawiam

    Ps. Odpowiadaj pod cytatami.

    --