  • 1. Data: 2012-09-10 21:41:22
    Temat: Przelewy - pytanie
    Od: assembea <a...@i...pl>

    Powszechnie uważa się, że bank ma zrealizować zlecony przelew w czasie do 3 dni
    roboczych: http://www.kredytforum.pl/temat/17893/przelewy-z-kon
    ta-na-konto-jak-dlugo-ida/

    Czy jest jakaś podstawa prawna ku temu? A może podstawa w przepisach bankowych?
    Szukałem regulacji na stronie interesującego mnie banku (Mille, chodzi o przelew
    Mille->Mille) i nic nie znalazłem...

    --------
    assembea

  • 2. Data: 2012-09-10 21:49:50
    Temat: Re: Przelewy - pytanie
    Od: "Zdzislaw J" <k...@p...com>

    >Użytkownik "assembea" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    >Powszechnie uważa się, że bank ma zrealizować zlecony przelew w
    >czasie do 3 dni roboczych
    >Czy jest jakaś podstawa prawna ku temu? \

    hmmm...
    "Art. 63a.
    Banki zobowiązane są do niezwłocznej realizacji poleceń przelewu na rachunki
    Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne
    i ubezpieczenie zdrowotne oraz innych składek i wpłat, do których poboru
    zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych.""

    "Art. 63c.
    Polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia
    jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Bank
    wykonuje dyspozycję dłużnika w sposób przewidziany w umowie rachunku
    bankowego."

    trzeba szukac w dalszym ciagu w Umowie... az do skutku ... :)

    Z.

  • 3. Data: 2012-09-10 22:01:24
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-09-10 21:41, assembea pisze:
    > Czy jest jakaś podstawa prawna ku temu? A może podstawa w przepisach bankowych?
    Szukałem regulacji na stronie interesującego mnie banku (Mille, chodzi o przelew
    Mille->Mille) i nic nie znalazłem...

    Regulamin systemu ELIXIR 8 czerwca 2009 r..pdf Regulamin systemu ELIXIR
    8 czerwca 2009 r.

    § 30 pkt 6

    Odmowa wykonania zleceń płatniczych, o których mowa w ust. 4, może
    nastąpić najpóźniej w pierwszym przebiegu dnia rozliczeniowego N+2,
    licząc od dnia zarejestrowania w systemie ELIXIR(R). Zlecenia płatnicze
    obciążeniowe, które weszły do systemu ELIXIR(R) w trzecim przebiegu
    rozliczeniowym dnia N będą, z zastrzeżeniem § 25 ust. 2, rozliczone
    najpóźniej w pierwszym przebiegu dnia rozliczeniowego N+2, o ile nie
    nastąpi wcześniejsza odmowa ich wykonania.

    http://www.kir.com.pl/intranet/explorator//main.php?
    do=getFile&object=354245&noreferer=1

  • 4. Data: 2012-09-10 22:03:44
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-09-10 22:01, osa pisze:

    > Regulamin systemu ELIXIR 8 czerwca 2009 r.

    Ale Ty piszesz o przelewach węwnątrzbankowych, a te nie 'idą' ELIXIRem
    więc zostaje umowa/regulamin w Millenium więc mój post na nic Ci się nie
    przyda :(

  • 5. Data: 2012-09-10 22:38:36
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 10.09.2012 o 21:41 assembea <a...@i...pl> pisze:

    > Powszechnie uważa się, że bank ma zrealizować zlecony przelew w czasie
    > do 3 dni roboczych:
    > http://www.kredytforum.pl/temat/17893/przelewy-z-kon
    ta-na-konto-jak-dlugo-ida/

    Powszechnie to tak bylo w czasach SYBIRU, ale niektorym tak sie utwalilo w
    glowie, ze do tej pory uwazaja, ze sa 3 dni ;). Od czasow wyeliminowania
    tego systemu pepierowego obiegu dokumentow wiele sie zmienilo i obecnie,
    jak juz pisali inni, reguluja to umowy.

    MK

  • 6. Data: 2012-09-10 22:38:39
    Od: MK <m...@i...pl>