  • 11. Data: 2005-08-15 15:11:18
    Temat: Re: Przelewy mi?dzybankowe 15.08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:ddpkit$rvf$1@news.elsat.net.pl...

    > Co w tym dziwnego? KC się kłania. Jeżeli termin wypada w dzień wolny,
    > zostaje on "przesunięty" na najbliższy dzień roboczy.

    Czy ta zasada nie dotyczy TYLKO zobowiazan podatkowych?
    Len jestem i jesli odpiszesz, ze dotyczy wszystkich zobowiazan to sie nie
    bede spieral...;-)
    Gdyby jednak bylo inaczej to zwracam uwage na magiczne slowko "do..."
    sugerujace ze _najpozniej_ w tym dniu nalezy zobowiazanie spelnic i NIC nie
    zakazuje spelnic zobowiazanie wczesniej...;-)
    Naprawde, glowe z plucami daje, ze nic sie nie stanie jesli ktos zaplaci
    rachunek wczesniej niz w ostatnim dniu...

    > Sesji nie ma. Amen.

    Tutaj zgoda.

    --
    Pozdrowienia

  • 12. Data: 2005-08-15 15:19:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Slawek Kos <s...@p...com> wrote:

    > Czy ta zasada nie dotyczy TYLKO zobowiazan podatkowych?

    Nie.

    > Naprawde, glowe z plucami daje, ze nic sie nie stanie jesli ktos zaplaci
    > rachunek wczesniej niz w ostatnim dniu...

    Ale tez nic sie nie stanie (teoretycznie), jesli zaplaci dzien pozniej,
    kiedy dzien splaty przypada na dzien wolny.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2005-08-15 19:12:53
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

    > Ale tez nic sie nie stanie (teoretycznie), jesli zaplaci dzien pozniej,
    > kiedy dzien splaty przypada na dzien wolny.

    Rozmowa o niczym.
    (teoretycznie) !!!!!??????
    Wszystko jest napisane w umowie, której płatność dotyczy.
    Jeśli w określonym terminie płatności pieniądze mają być na rachunku
    wierzyciela to obowiązkiem dłużnika jest spowodowanie aby tak było. Obroną
    może być siła wyższa. Wolne dni nie.
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 14. Data: 2005-08-15 19:17:19
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    miszka_ <m...@n...pl> wrote:

    > Rozmowa o niczym.

    Nie ma to jak wtrącić się do dyskusji jako anonim...

    > Wszystko jest napisane w umowie, której płatność dotyczy.

    ... i nic sensownego nie napisać.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2005-08-15 19:28:20
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

    > Nie ma to jak wtrącić się do dyskusji jako anonim...

    > ... i nic sensownego nie napisać.
    >

    > --
    > Przemysław Maciuszko

    Aj, przepraszam.
    Józek Moczygęba jestem. :-)
    Lepiej?

    A reszta to manipulacja. Też bez sensu.
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 16. Data: 2005-08-15 19:57:25
    Temat: Re: Przelewy międzybankowe 15.08
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

    > jaki to operator i jaki bank?
    >
    > kursor

    W bankach, z którymi mam do czynienia a one mają internetowy kanał dostępu
    zawsze mogę wykonać operację przelewu do innego banku i operacja ta będzie
    obciążała mój rachunek w dniu wolnym dla KIR'u. Pieniądze zostaną wysłane na
    pierwszą sesję systemu Elixir w najbliższym dniu roboczym a rachunek
    odbiorcy zostanie uznany wedle uznania banku prowadzącego ten rachunek
    (zdarzało się dwa dni później).
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 17. Data: 2005-08-15 20:47:39
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    miszka_ napisał(a):

> [...]
    > Jeśli w określonym terminie płatności pieniądze mają być na rachunku
    > wierzyciela to obowiązkiem dłużnika jest spowodowanie aby tak było. Obroną

    kiedy odwołali kodeks cywilny?

  • 18. Data: 2005-08-15 21:38:37
    Od: "miszka_" <m...@n...pl>

    > kiedy odwołali kodeks cywilny?

    Masz rację.
    Zapis Art. 115 KC jest silniejszy niż umowa.
    Ale wierzyciele są innego zdania.
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 19. Data: 2005-08-15 22:20:30
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    miszka_ napisał(a):
    > Ale wierzyciele są innego zdania.

    Mogą sobie być :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2005-08-16 05:42:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:ddqv13$dlp$1@news.elsat.net.pl...

    Obroną

    > kiedy odwołali kodeks cywilny?

    Juz wiem co wzbudzilo moje watpliwosci - sobota ;-)
    Poniewaz watek dotyczy dnia swiatecznego (ustawowo wolnego od pracy) to
    oczywiscie termin zaplaty sie przesuwa na najblizszy dzien "niewolny".
    Gdyby jednak dzien zaplaty przypadal w sobote (nieswiateczna) to juz by nie
    bylo tak rozowo... Ale to nie dotyczy tego watku.

    --
    Pozdrowienia
    ---