  • 1. Data: 2004-06-07 19:18:55
    Temat: Przelew do konkretnego banku w Niemczech, skąd najlepiej?
    Od: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>

    Witam i prosze o małą poradę.
    Zamierzam zakupić towar od kontrahenta w Niemczech (ja, czyli firma,
    konkretniej DG).
    Kwota około 3000 - 4000 EUR
    Bank odbiorcy to Freisinger Bank eG
    SWIFT: GENO DE F1 FSR via GENO DE FF 701

    Posiadam (znaczy się firma posiada) jedynie konto w mbanku, skąd przelewy
    zagranice wogóle nie sa możliwe. Mogę (rodzina, znajomi, skorzystać z kont w
    PKO BP, Nordea, Millenium). No własnie mogę czy nie bardzo mogę jeśli to
    firma ma dokonac zakupu a przelew zagraniczny pójdzie z konta osoby
    prywatnej, można tak ? ;-)
    Faktury przed przelewem raczej nie dostanę (przyjdzie razem z przesyłką),
    proformę być może, ale czy jest konieczna?
    Czy któryś z tych wymienionych wyżej banków oferuje w rozsądnej cenie
    przelew takiej kwoty do niemieckiego banku wymienionego na początku? Jeśli
    nie to który bank zrobi to korzystniej? I czy musze jako firma załozyć w tym
    banku konto czy też mogę zrobić to nie będąc ich klientem ewentualnie
    skorzystać z konta prywatnego osoby znajomej.
    Prosze o poradę bo w sprawach przelewów zagranicznych jestem totalnie
    zielony niestety :-(

    Pozdrawiam
    Marcin
    (DG, KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2004-06-07 19:46:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 7 Jun 2004 21:18:55 +0200, w <ca2f80$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Marcin
    Osiński" <m...@U...waw.pl> napisał(-a):

> [...]
    > nie to który bank zrobi to korzystniej? I czy musze jako firma załozyć w tym

    Kiedyś coś takiego chciałem zrobić, to najłatwiej szło się dogadać w Fortisie.
    W CITI chcieli abym założył konto, w PKO (nie wiem którym) nie wiedzieli o co
    mi chodzi, w BPH nie obsługiwali forintów :).

  • 3. Data: 2004-06-07 19:54:25
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ca2f80$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Osiński wrote:

> [...]
    > PKO BP, Nordea, Millenium). No własnie mogę czy nie bardzo mogę jeśli to
    > firma ma dokonac zakupu a przelew zagraniczny pójdzie z konta osoby

    Przyjmijmy ze nie podpierasz sie moim postem w sądzie.

    Moje wrazenie:

    1.
    To tylko my dzielimy wlos na czworo z braku lepszego zajecia.
    "Oni" nie maja czasu sie pieprzyc z takimi rzeczami.
    Zajeci sa ZARABIANIEM a nie biciem piany.

    2.
    Na banknotach EURO nie widac czy przyszly z konta firmy
    czy prywatnego a odbiorca cieszy sie niewymiernie ze w ogole
    dostal zaplate od razu a nie po 3 latach.

    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-06-07 20:21:10
    Od: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...

    > Przyjmijmy ze nie podpierasz sie moim postem w sądzie.
    Mam nadzieję że nie będę musiał ;-)

> [...]
    > "Oni" nie maja czasu sie pieprzyc z takimi rzeczami.
    > Zajeci sa ZARABIANIEM a nie biciem piany.
    Bynajmniej nie o "Nich" mi chodzi a raczej o polskie organy kontrolne.

    > 2.
    > Na banknotach EURO nie widac czy przyszly z konta firmy
    > czy prywatnego a odbiorca cieszy sie niewymiernie ze w ogole
    > dostal zaplate od razu a nie po 3 latach.

    Jak nie dostanie zapłaty to nie wysle towaru i po 10 dniach sprzeda innemu,
    ot niewielki problem ;-D

  • 5. Data: 2004-06-08 09:56:48
    Od: roman <j...@t...pl>

    Użytkownik Marcin Osiński napisał:
> [...]
    > Kwota około 3000 - 4000 EUR
    > Bank odbiorcy to Freisinger Bank eG
    > SWIFT: GENO DE F1 FSR via GENO DE FF 701

    Zobacz Eurotransfer w PKO BP

    http://www.pkobp.pl/indy/euro.xml

    transfer do 5500 ojro kosztuje 70 zł

    --