  • 11. Data: 2008-01-26 09:40:50
    Temat: Re: Prowizja od transakcji karcianych.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Sebastian napisał(a) w wiadomości: ...

    >Musi. Nie musiałby gdyby przyjmował tylko zapłatę bezgotówkowo. Trochę
    >sobie tylko zmniejsza wymienione koszty. Chyba główną zaletą kart dla
    >sprzedawców jest to, że ludzie bardziej spontanicznie wydają pieniądze.
    >Co do przerzucania kosztów na klienta to np. Proline ma inną cenę
    >wysyłki przy zapłacie kartą inną przy płatności przelewem.
    >
    >To ile ta VISA sobie liczy?

    Było kiedyś na grupie o akceptacji i prowizjach u naszych zachodnich
    sąsiadów. wątek: akceptowanie kart w Niemczech
    link po skróceniu http://url.ceplus.pl/prowizje_w_Niemczech
    http://www.zahlungsverkehrsfragen.de/kartenzahlung.h
    tml
    Może u nas podobnie?

    Arek

  • 12. Data: 2008-01-26 13:32:23
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    koala <k...@p...fm> napisał(a):

    > Już Amexa nie za bardzo lubią sprzedawcy bo chyba prowizja dochodziła
    > do 4,5 procent...(dane od znajomego restauratora, który się przyznał że
    > starsznie długo
    > go nagabywał Amex na akceptowanie, ale z tego co mowił stara się unikać
    > tzn. prosi klienta o to by płacił inną kartą)

    Pzyznam, że takie postępowanie sprzedawców najbardziej mnie wkurza. Po jaką
    cholerę się zgadzał na tego Amexa? Mógł pogonić sprzedawczyka skoro i tak mu
    się to nie opłaca, a nie teraz Rumuna odstawiać&#8230;

    Tomek